Kontinuálne vzdelávanie ako súčasť celoživotného vzdelávania je sústavný proces nadobúdania vedomostí, zručností a spôsobilostí s cieľom udržania, zdokonaľovania, rozširovania a dopĺňania profesijných kompetencií pedagogického zamestnanca potrebných na výkon pedagogickej činnosti a odborného zamestnanca potrebných na výkon odbornej činnosti.

Kontinuálne vzdelávanie sa uskutočňuje prostredníctvom programov kontinuálneho vzdelávania, akreditovaných v súlade s platnou legislatívou, a to formou adaptačného, aktualizačného, inovačného, špecializačného či funkčného vzdelávania.

Súčasťou prihlášky na kontinuálne vzdelávanie je aj súhlas riaditeľa inštitúcie, v ktorej uchádzač pôsobí, s absolvovaním vzdelávania. Dôvodom je, že riaditeľ zodpovedá za kontinuálne vzdelávanie, ktoré koordinuje podľa ročného plánu kontinuálneho vzdelávania.     

Na kontinuálne vzdelávanie s výnimkou adaptačného vzdelávania možno prijať pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca až po absolvovaní šiestich mesiacov pedagogickej činnosti alebo odbornej činnosti.

Pedagogický zamestnanec s minimálne tromi rokmi pedagogickej činnosti a odborný zamestnanec s minimálne tromi rokmi odbornej činnosti môže požiadať o overenie profesijných kompetencií získaných výkonom jeho pedagogickej činnosti, výkonom jeho odbornej činnosti alebo sebavzdelávaním. Overenie kompetencií sa uskutočňuje pred skúšobnou komisiou a spôsobom určeným pre príslušný druh akreditovaného programu kontinuálneho vzdelávania podľa príslušných ustanovení zákona. Overenie profesijných kompetencií sa môže uskutočniť v rôznych programoch kontinuálneho vzdelávania. Úspešné overenie profesijných kompetencií sa považuje za absolvovanie príslušného programu kontinuálneho vzdelávania, o čom vydá absolventovi osvedčenie o ukončení kontinuálneho vzdelávania.   

Absolvovaním kontinuálneho vzdelávania pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec splní požiadavky na zaradenie do príslušného kariérového stupňa alebo kariérovej pozície, a zároveň aktualizuje alebo inovuje svoje profesijné kompetencie.

Katolícka Univerzita  v Ružomberku prostredníctvom vlastného špecializovaného pracoviska – Centra celoživotného vzdelávania PF KU v Ružomberku, vytvára logický systém prinášajúci skvalitnenie odbornosti pedagógov a riadiacich funkcionárov prostredníctvom vedných disciplín pedagogiky, psychológie, manažmentu a ekonomiky vzdelávania.

Centrum celoživotného vzdelávania PF KU v Ružomberku v systéme kontinuálneho vzdelávania pedagogických a odborných zamestnancov aktuálne uskutočňuje:

• aktualizačné vzdelávanie

• inovačné vzdelávanie

• špecializačné vzdelávanie

• funkčné vzdelávanie

• ďalšie formy kontinuálneho vzdelávania.

Katolícka univerzita

v Ružomberku

Pedagogická fakulta

Hrabovská cesta 1

034 01 Ružomberok

Akademický systém AIS2  Elektronická pošta  Stravovanie  

Elearning Moodle  Preukazy  Facebook PFKU

baner calendar2

 

tvt 2017

 

 

 banner vzk pf ku

pk 2018

 

 banner bulletin 3

 video pf baner

 ccv baner

 fas baner

konferencie 1