Ing. Renáta Bellová, PhD.
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika
- Meno a priezvisko
- Ing. Renata Bellová, PhD.
- Typ dokumentu
- Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
- Názov vysokej školy
- Katolícka univerzita v Ružomberku
- Sídlo vysokej školy
- Hrabovská cesta 1A, 034 01 Ružomberok
- Názov fakulty
- Pedagogická fakulta
- Sídlo fakulty
- Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I. - Základné údaje
I.1 - Priezvisko
Bellová
I.2 - Meno
Renata
I.3 - Tituly
Ing., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1969
I.5 - Názov pracoviska
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta
I.6 - Adresa pracoviska
Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
renata.bellova@ku.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/7978
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
chémia
I.11 - ORCID iD
iD: 0000-0001-6993-9444
II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FCHPT STU v Bratislave
II.b - Rok
1992
II.c - Odbor a program
Procesy a zariadenia chemických a potravinárskych výrob
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
AOS M.R. Štefánika v Liptovskom Mikuláši
II.b - Rok
2004
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania odborných predmetov
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.
III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | PF KU v Ružomberku | 2004 - |
odborný asistent | AOS M.R. Štefánika v Liptovskom Mikuláši | 1994-2004 |
IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Certificatte of attendance Englisch language course | Katolícka univerzita v Ružomberku | 2017 |
Oficiálny uiteľ Planéty vedomostí | Agemsoft, a.s. Bratislava | 2011 |
V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Fyzikálna chémia | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | chémia |
Prax náčuvová | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | chémia |
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
10
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Chemické výpočty 1 | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | chémia |
Chemické výpočty 2 | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | chémia |
Základy didaktiky chémie | učitelstvo chémie v kombinácii | I. | chémia |
Didaktika odborných predmetov | doplňujúce pedagogické štúdium | učiteľstvo a pedagogické vedy |
VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
80
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
27
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
98
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
48
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
48
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
44
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1.Bellová, R.: Zvyšovanie efektívnosti vyučovania chémie u žiakov základných a stredných škôl.Ped. fakulta KU v Ružomberku, 2009, 96s. Ohlasy (11)
2.Bellová, R.: Kapitoly zo všeobecnej didaktiky chémie. Verbum – KU v Ružomberku, str. 190, 2010 Ohlasy (4)
3.Bellová, R., Melicherčíková, D., Tomčík, P.: Quim. Nova, 39 (6), 765-769, 2016. Ohlasy (4)
4.BELLOVÁ, R. et al.: Sensors and Actuators B Chemical 241, 1194- 1202 (2017). Ohlasy (12)
5.Bellová, R., Melicherčíkovává, D., Tomčík,P.: Research in Science & Technological Education 36, 2018, 226-242. Ohlasy (20)
VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1.Bellová, R., Balážová, M., Tomčík, P.: Research in Science & Technological Education, 2021. https://doi.org/10.1080/02635143.2021.1991298
2.Bellová, R., Melicherčíková, D., Tomčík, P.: Journal of Chemical Education 95, 1548-1553, 2018 Ohlasy (3)
3.Bellová, R. et al.: Anorganická a bioanorganická chémia pre učiteľov, Verbum – Katolícka univerzita v Ružomberku, 2019, 300 s.
4.Bellová, R. et al.: International Journal of Electrochemical Science 13 (7), 6358-6372, 2018.
5.Bellová, R. et al.: American Biology Teacher 83 (9), 2021, 579-583.
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1.Bellová, R. et al. Res.Sci. Technol. Educ. 36, 226-242, 2018, H. B. Atta, Vlorensius, I. Aras, Ikhsanudin: J. Phys. Conf. Ser. 1422, No. 012019/7 pp, (2020)
2.Bellová R. et al. J. Che. Educ. 95, 1548-1553, 2018, A. L. Magalhães: J. Chem. Educ. 97, 1908–1914 (2020)
3.Bellová R. et al. Quim. Nova 39, 765-769 (2016), T. Günter: Chem. Educ. Res. Pract. 19, 1287 - 1306 (2018)
4.Bellová R. et al. Quim. Nova 39, 765-769 (2016), Z. H. Yang, et all.: Environ. Sci. Pollution Res. 26, 345313 (2019)
5.Bellová, R. et al. Res.Sci. Technol. Educ. 36, 226-242, 2018, Peña, F. et all.: IE Revista de Inves. Educ. de la REDIECH, 10(18), 23-42 (2019)
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1.2017-2019 projekt KEGA 006KU-4/2017: Anorganická a bioanorganická chémia pre učiteľov základných a stredných škôl
2.2019-2020 projekt GAPF 5/55/2019: Aktívne vzdelávacie prístupy orientované na študenta s využití interdisciplinárneho prepojenia chéme.
3.2020-2023 Upgrade with Learner - centered approach financovanému prostredníctvom Erasmus+ KA 203
4.2014-2017 projekt VEGA 2/0038/14: : Adaptačné stratégie na prírodné a spoločenské disturbancie prebiehajúce v lesnej krajine
5.2020-2022 projekt KEGA 018UMB-4/2020: Algoritmické myslenie v predmete Informatika v sekundárnom vzdelávaní
6.
2020 - 2023 Projekt ITMS 312011AKK9 Kto vie, nech učí. Operačný program Ľudské zdroje. Cieľom projektu je účinnejšie prepojenie teoretického vzdelávania a praktického vzdelávania u budúcich učiteľov - študentov pedagogickej fakulty.
7.
2021-2024 Digitalizácia chemických experimentov pre zlepšenie kvality a podporu výučby chémie na stredných školách Erazmus+ KA220-VET
VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen AS PF KU v Ružomberku (tajomník) | PF KU v Ružomberku | 2017- |
člen správnej rady ZUCH (podpredseda) | Združenie učiteľov chémie o.z. Min. vnútra SR | 2018- |
metodik pedagogickej praxe | PF KU v Ružomberku | 2004- |
VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
University of Ostrava, Faculty of Science, CZ | 30. dubna 22, 701 03 Ostrava | 22.3.2021 - 24.3.2021 | edukatívne spracovanie článku zo spoločných výskumov |
IX. - Iné relevantné skutočnosti
IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
Vedenie záverečných prác celoživotného vzdelávania DPŠ (9) Vedenie a oponovanie atestačných prác pre učiteľov chémie v rámci celoživotného vzdelávania (51)