doc. RNDr. Branislav Nižnanský, CSc.

    Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika

     

    Meno a priezvisko
    doc. RNDr. Branislav Nižnanský, CSc.
    Typ dokumentu:
    Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
    Názov vysokej školy:
    Katolícka univerzita v Ružomberku
    Sídlo vysokej školy:
    Hrabovská cesta 1A, 034 01 Ružomberok
    Názov fakulty:
    Pedagogická fakulta
    Sídlo fakulty:
    Hrabovská cesta 1, 034 01 Ružomberok
    I. - Základné údaje
    I.1 - Priezvisko
    Nižnanský
    I.2 - Meno
    Branislav
    I.3 - Tituly
    doc. RNDr. CSc.
    I.4 - Rok narodenia
    1956
    I.5 - Názov pracoviska
    Katedra geografie
    I.6 - Adresa pracoviska
    Hrabovská cesta 1, Ružomberok
    I.7 - Pracovné zaradenie
    docent
    I.8 - E-mailová adresa
    branislav.niznansky@ku.sk
    I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
    https://www.portalvs.sk/regzam/detail/7972
    I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
    Učiteľstvo geografie
    I.11 - ORCID iD
    0000-0002-6825-6788
    II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast
    II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
    II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
    Prírodovedecká fakulta UK Bratislava
    II.b - Rok
    1980
    II.c - Odbor a program
    Učiteľstvo matematiky a zemepisu
    II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
    II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
    Prírodovedecká fakulta UK Bratislava
    II.b - Rok
    1980
    II.c - Odbor a program
    Učiteľstvo matematiky a zemepisu
    II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
    II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
    Prírodovedecká fakulta UK Bratislava
    II.b - Rok
    1998
    II.c - Odbor a program
    Fyzická geografia a kartografia
    II.4 - Titul docent
    II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
    Akadémia Obrany Brno
    II.b - Rok
    2006
    II.c - Odbor a program
    Geodézia a kartografia
    II.5 - Titul profesor
    II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
    nie
    II.b - Rok
    -
    II.c - Odbor a program
    -
    II.6 - Titul DrSc.
    II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
    nie
    II.b - Rok
    -
    II.c - Odbor a program
    -
    III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania
    III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
    Vysokoškolský učiteľ Katolícka univerzita v Ružomberku 2003 -
    Vysokoškolský učiteľ Technická univerzita Liberec 2010 -
    Vysokoškolský učiteľ Prešovská univerzita v Prešove 1988-2002
    Stredoškolský profesor Gymnázium Spišská Nová Ves 1982-1988
    Stredoškolský profesor Gymnázium Krompachy 1981-82
         
    IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností
    IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
    Certifikát ECDL ECDL 2007
    Certifikát workshopu Donée geographic Konferencia EGIS MARI Paríž 1994
    Kurz anglického jazyka Prešovská univerzita v Prešove 1991-96
    Advanced in geoinformation technologies Ostrava (programový výbor) Inštitút geoinformatiky VŠB Ostrava 2008-2010
    Interdiscilinárny dialóg odborových didaktík - organizátor KU Ružomberok 2011-2012
    Korešpondenčný medzinárodný e-seminár Map semiotic I a II (redaktor a organizátor) KU v Ružomberku 2006 a 2007
         
    V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole
    V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
    V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
    Kartografia Učiteľstvo geografie, Aplikovaná geografia 1. Geografia
    Kvantitatívne metódy v geografii Učiteľstvo geografie 1. Geografia
    Planetárna geografia Učiteľstvo geografie, Aplikovaná geografia 1. Geografia
    Behaviorálna geografia Učiteľstvo geografie 2. Geografia
    Geografické myšlení a projekty Geografie ve vzdělávání, Aplikovaná geografie 1. Geografia
           
    V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
    V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
    Geografie ve vzdělávání 1. Učitelství na ZŠ
         
    V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
    V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
    V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
    4
    V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
    2
    V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
    0
    V.4.2 - Počet obhájených prác
    V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
    36
    V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
    32
    V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
    4
    V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
    V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
    Úvod do studia geografie Geografie ve vzdľlávání, Aplikovaná geografie 1 Geografie
           
    VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti
    VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
    VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
    VI.1.a - Celkovo
    110
    VI.1.b - Za posledných šesť rokov
    12
    VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
    VI.1.a - Celkovo
    10
    VI.1.b - Za posledných šesť rokov
    6
    VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
    VI.1.a - Celkovo
    102
    VI.1.b - Za posledných šesť rokov
    8
    VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
    VI.1.a - Celkovo
    2
    VI.1.b - Za posledných šesť rokov
    1
    VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
    VI.1.a - Celkovo
    5
    VI.1.b - Za posledných šesť rokov
    3
    VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
     
    1.

    Čief, R., NižNANSKÝ, B., 2013. Analýza geografického základného a všeobecného vzdelávania z hľadiska využitia pojmovej bázy geomorfológie. In: Geomorphologia Slovaca et Bohemica, 2/2012, Geografický ústav SAV, Bratislava. ISSN 1337-6799, s.19-36

     

     

     

     

    2.

    ČIEF, R., NIŽNANSKÝ, B., TOMČÍKOVÁ, I. VESELOVSKÁ, Ľ. 2016. Homeland studies and geography´s conceptual basis continuity according to primary school textbooks. In: Central Europe Area in View of Current Geography. Proceedings of 23rd Central European Conference [online]. 1. Vydání. Brno: Masarykova univerzita. Dostupné z: http://geokonference.ped.muni.cz/node/224, 511 s., s.387-398  ISBN 978-80-210-8314-1.

    3.

    Nižnanský, B., 2013. Syntaktická analýza tematických atlasov (Syntactic analyze of the thematic atlases). Kartografické listy (Cartographic letters), 21, 2, GÚ SAV a SKS, Bratislava, ISSN 1336-5274, s. 27-34.

    Citované: Nižnanský, B., 2013. Krajina v tematických vrstvách máp atlasov dvoch generácií (Landscape in thematic layers of atlases of two generations). Životné prostredie (Environment) : revue pre teóriu a starostlivosť o životné prostredie, 1, 47, s.53-55, ISSN 0044-4863

     

    4.

    Blažek V., Hájek V., Ličík L., Nižnanský B., Popková K., Šmída J., 2014. Urban places and spaces frompoint of view of the three differentmethods using oldmaps and plans (on the example of the urban space in the Liberec town). Conference: 14th International Multidisciplinary Scientific Geoconference (SGEM) Location: ‏ Albena, BULGARIA Date: ‏ JUN 17-26, GEOCONFERENCE ON INFORMATICS, GEOINFORMATICS AND REMOTE SENSING, conference proceedings : volume III,. [1. ed]. Sofia. Book 2, pp. 1039-1046. ISBN 978-619-7105-12-4, Dostupné na internete: https//of.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/ecrp/citovanie-ecrp.pdf (citované vo VoS)

    5.

    Nižnanská, K., Nižnanský, B. 2014. Conceptual Basis and Subject-Specific Didactics. rev. Susan Astley, Bart Mc Gettrick et al., In: Selected Problems in the Theory of Teaching Educational Subjects and Art Education Subjects in the Synchronic and Diachronic Aspects : International Congress of Catholic Researchers and Teachers in Dublin, Ireland, 27th - 29th June 2014 / ed. Anne McNamara. - 1st ed. - Dublin : Original Writing, 2014. - ISBN 978-1-78626-025-3, pp. 141-149.

     

     

    VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
     
    1.

     

    ČIEF, R., NIŽNANSKÝ, B., TOMČÍKOVÁ, I. 2016. Ecological footprint, protection and creation of the environment and sustainable development in geography curriculum in schools of Slovak and Czech Republic. In: Ecological Footprint in central Europe and the USA. The University College of Tourism and Ecology, Sucha Beskidzka. ISBN 978-83-926999-3-4, pp. 237-257

     

     

    2.

    ČIEF, R., NIŽNANSKÝ, B. 2017. I. Geografia začíname aktívne . 68 p. II. Geografia začíname aktívne – teoretický rámec 55 p. (Geography – we start active / the theoretical framework). Verbum : Ružomberok, ISBN 978-80561-0503-0 a 978-80561-0503-0

     

    3.

    ČIEF, R., NIŽNANSKÝ, B. 2018. Mental Map in Geographic Cognitive Structure In: Geografické informácie, vol 22, 1, pp.8-22, Conference: 26th International Geographical Conference on Geographical Aspects of Central Europe – Slovakia and Czechia – 25 Years on the Political Map of the World Location: Nitra, Slovakia Date OCT 10-11 2018, ISSN: 1337-9453 (WoS)

     

     

    4.

    ČIEF, R., NIŽNANSKÝ, B. 2018. Traditional Disappearing and Emegring Human Geography Topic at Grammar Schools and in Undergraduate Geography Teacher Training Programs In: Useful geography: Transfer from Research to Practice pp. 12-22 Published 2018. Conference: 25th Central European Conference on Useful Geography Location: Brno, Czech Republic Date: Oct 12-13,2017, ISBN 978-80-210-8907-5 (WoS)

     

     

    5.

    ČIEF, R., NIŽNANSKÝ, B. 2018. Conceptual Basis of Tourism Geography in Grammar Schools Testbooks in Slovakia and in the Czech Republic. In: Topical Issues of Tourism: Authenticity in the Context of Tourism pp 51-60, Published 2018 Conference: International Conference on Topical Issues of Tourism Location: Jihlava, Czech Republic Date: FEB 28 – MAR 01, 2018, ISBN 7-36-88064-80-978 I (WoS)

    VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
     
    1.

    NIŽNANSKÝ, B., 1993. Mentálne schopnosti vo vzťahu ku krajine a mape. Kartografické listy, 1, SKS a GÚ SAV, Bratislava, s. 37-45

    Citovali:

    1.      PRAVDA, J., 1995. Activity of slovak cartographers. National Report for the 10th General Assembly of ICA, 16 p.

    2.      VOŽENÍLEK, V., 1997. Mentální mapy a mentální prostorové představy. Geodetický a kartografický obzor 1. ÚGKaK Praha, s. 9-14

    3.      MATLOVIČ, R., 1998. Katedra geografie a geoekológie Fakulty humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove a jej pozícia v geografickej edukácii a výskume na konci druhého tisícročia. Acta fakultatis - Folia Geographia 1, Prešov, s. 13-64

    4.      Kaňok, J., 1999. Tematická kartografie. Ostravská univerzita, Ostrava, 318s

    5.      DRÁPELA, M. V., 1999. General and applied Map Semiotics in the Czech and Slovak Republics. In: Slichtmann, H.: Map Semiotic around the World, ICA, preceedings of a seminar of the Working Group on Map Semiotics, pp. 119-136

    6.      Slichtmann, H., 1999. Map Semiotic around the World, ICA, preceedings of a seminar of the Working Group on Map Semiotics, pp. 119-136

    Trubíniová, V. et all., 2008. Predškolská pedagogika. Terminologický a výkladový slovník. PF KU Ružomberok, ISBN, 1035 s.

    2.

    ČIEF, R., NIŽNANSKÝ, B.. 2016. The use of concept of “conceptual basis” in students’ adaptation to bachelor’s degree in Geography teacher training programme. Geograficke Informacie, 20(2), 38-48. https://dspace.tul.cz/handle/15240/30638

    Citovali:

    FERIZAT, M., KUAT, B. 2021. The effectiveness of interactive teaching methods in the professional training of pre-service geography teachers. Cypriot Journal of Educational Science. 16(4), 1976-1996. https://doi.org/10.18844/cjes.v16i4.6066

     

    3.

    NIŽNANSKÝ, B., 1994. Mentálna mapa a profesionálne mapové diela, Kartografické listy, 2, SKS a GÚ SAV, Bratislava, s. 61-70

    Citovali:

    1.      MATLOVIČ, R. 1998. Katedra geografie a geoekológie Fakulty humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove a jej pozícia v geografickej edukácii a výskume na konci druhého tisícročia. Acta fakultatis - Folia Geographia 1, Prešov, s. 13-64. , PRAVDA, J. 1995. Activity of slovak cartographers. National Report for the 10th General Assembly of ICA, 16 p.

    2.      SIWEK, T., KAŇOK, J., 2000. Vědomí slezské identity 1. vyd., Spisy filosofické fakulty Ostravské univerzity, Ostravská univerzita v Ostravě, č. 136, 98 s. + 2 mapy. ISBN 80-7042-576-8

    3.      KAŇOK, J., 2001. Kartografické vyjádření míry slezské identity na základě srovnání mentální mapy s mapou národností. Kartografické listy, 9, SKS a GÚ SAV Bratislava, s. 93-100.

    4.      Kaňok, J., Siwek, T., 2001. Czeska część Śląska Cieszyńskiego w świadomości mieszkańców – mapa mentalna. ss. 119-132. In: Runge, J. – Kłosowski, F.: Problemy społeczno-demograficzne pogranicza polsko-czeskiego na przykładzie Śląska Cieszyńskiego. Prace Naukowe Uniwersitetu Śląskiego w Katowicach. Wydavnictwo Universytetu Śląskiego, Katowice, nr. 2013, 213 s., ISSN 0208-6336, ISBN 83-2261108-0

    5.      Bogdová, K., Siwek, T., 2007. České kulturně-historické regiony ve vědomí svých obyvatel. Sociologický časopis, 43, 5. ISSN 0038-0288, s. 1039-1054

    4.

    NIŽNANSKÝ,B., 1995. Interpretácia percepcie regiónu na príklade východného Slovenska. AF Pedagogicae Universitatis Šafarikanae, XXVI, biológia - geografia, Prešov, s.253-272

    Citovali:

    1.      SIWEK, T., KAŇOK, J., 2000. Vědomí slezské identity 1. vyd., Spisy filosofické fakulty Ostravské univerzity, Ostravská univerzita v Ostravě, č. 136, 98 s. + 2 mapy. ISBN 80-7042-576-8

    2.      KAŇOK, J., 2001. Kartografické vyjádření míry slezské identity na základě srovnání mentální mapy s mapou národností. Kartografické listy, 9, SKS a GÚ SAV Bratislava, s. 93-100.

    3.      KAŇOK, J., 2001. Srovnání mentální mapy Slezska s mapou slezské národnosti jako kartografické vyjádření míry slezské identity. In: "Změny geografického prostředí v pohraničních oblastech hornoslezského a ostravského regionu". Sborník referátů z_česko-polské konference. Ostrava, Ostravská univerzita v Ostravě - Přírodovědecká fakulta 2001, s. 24 - 31. ISBN 80-7042-802-3  17- 5.-18.5.2001)

    4.      KAŇOK, J., 2001. Kartografické vyjádření míry slezské identity na základě srovnání mentální mapy s mapou národností. 14. Kartografická konference – Sborník, ZČU, Plzeň, abstrakt s. 31, príspevok na CD.

    5.      Kaňok, J., Siwek, T., 2001. Czeska część Śląska Cieszyńskiego w świadomości mieszkańców – mapa mentalna. ss. 119-132. In: Runge, J. – Kłosowski, F.: Problemy społeczno-demograficzne pogranicza polsko-czeskiego na przykładzie Śląska Cieszyńskiego. Prace Naukowe Uniwersitetu Śląskiego w Katowicach. Wydavnictwo Universytetu Śląskiego, Katowice, nr. 2013, 213 s., ISSN 0208-6336, ISBN 83-2261108-0

    6.      Trubíniová, V. et all., 2008. Predškolská pedagogika. Terminologický a výkladový slovník. PF KU Ružomberok, ISBN, 1035 s.

    7.      Bogdová, K., Siwek, T., 2007. České kulturně-historické regiony ve vědomí svých obyvatel. Sociologický časopis, 43, 5. ISSN 0038-0288, s. 1039-1054

    8.      SIWEK, T., BOGDOVÁ, K. Research of territorial identity in the Czech Republic. In: Kulturowy aspekt badań geograficznych. Studia teoretyczne i regionalne V. Wrocław: Uniwersytet Wrocławski. ISBN 978-83-914459-6-9, pp. 45-56. (In Polish)

    SIWEK, T., 2011. Percepce geografikého prostoru. ČGS, Praha ISBN 978-80-904521-7-6,158 s.

    5.

    NIŽNANSKÝ, B., 1997. Mapa ako zdroj informácie Kartografické listy, 5, SKS a GÚ SAV,

    VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
     
    1.

    KEGA – hlavný riešiteľ: NIŽNANSKÝ, B., 2009. Vývoj e-learningového modelu vysokoškolského kurzu Základy kartografie. Vedúci riešiteľ projektu KEGA 3/4058/06 (r. 2006-2008, autor záverečnej správy 6 s.)

    2.

    Projekt „Spolu za rovnovážny rozvoj turistiky“ , spoluriešiťeľstvo WSTiE-KU, za KG PF KU: Doc. Nižnanský, Dr. Kovačic a Dr. Tomčíková spolu s kolegami (Dr. Papčom) a desiatimi študentmi katedry a doc. Bellom sa aktívne zúčastnili na konferencii „Rozvoj cestovného ruchu na báze trvalej udržateľnosti v poľsko-slovenskom pohraničí“ v Suchej Beskidzkej, 9.6. 2011 (Nižnanský, B. (slov. verzia ed.): Raport z pilotażowych badań ruchu turystycznego na pograniczu polsko-słowackim / Správa z pilotných výskumov turistického ruchu na poľsko-slovenskom pohraničí. Praca zbiorowa pod redakcją dra Krzysztofa Borkowskiego, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej, ISBN 978-83-926999-9-6, 102 p. / 102 p.)

    3.

    Projekt Porovnávací výskum javov cestovného ruchu na poľsko-slovenskom pohraničí (2007-2013). Záverečná publikácia z roku 2013. ,,Zrównoważona turystyka Euroregionu Beskidy” (nrumowy PL-SK/BES/IPP/III/48) – projekt dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego realizowany w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska-Republika Słowacka 2007-2013. Řešitelé z katedry geografie: doc. RNDr. Branislav Nižnanský CSc. (recenzent závěrečné publikace), CSc., PaedDr. Michal Kovačic, Ph.D.

     

    4.

    Projekt 61100019 „Specyfika i turystyczna atrakcyjność wybranych regionów krajów wyszehradzkich (V4)” realizowany w ramach Grantu na Wyszehradzkie Studia Uniwersyteckie (VUSG) przyznanegouczelni przez Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki. Doby rešení projektu: 01.10.2012 – 30.09.2015, spoluřešitel 

     

    5.

    Projekt „Grenzraum 2.0 Projektentwicklung und Projektcoaching im sächsisch-tschechichen Grenzraum“ – Ziel 3/ Cíl 3 „Hallo Nachbar/Ahoj sousede“, Evropský fond pro regionální rozvoj, 2012–2014 (spoluřešitelé – TU Chemnitz, TU Liberec – Nižnanský, B., UJEP Ústí nan Labem). Publikácia: „Kooperation und innovativeideen im sächsisch-tschechischen Grenzraum“.

     

    VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností
    VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
    Vedenie SGS, člen Výkonný výbor SGS 1995-98
    Vedúci katedry geografie, Katedra geografie PF KU v Ružomberku 2008-2009
    Člen národného geografického komitétu Národný geografický komitét, Praha 2013-14
    Vedúci katedry geografie Katedra geografie FP TU Liberec 2013-14
    Garant študijného programu s geografiou KU Ružomberok, TU Liberec 2006-2010 Ružomberok, 2011-2020 Liberec
         
    VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore
    VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
    WSTiE Sucha Beskidzka Poľsko 2008-2020 Spoluriešiteľ projektov
    Ziel 3/ Cíl 3, Evropský fond pro regionální rozvoj, Projekt „Grenzraum 2.0, spoluriešitelia – TU Chemnitz, TU Liberec , UJEP Ústí n/L Drážďany 2012-2014 Spoluriešiteľ medzinárodného projektu v Ziel 3
      EGIS MARI Paríž 1 týždeň (apríl, 1994) Účasť na workshopoch a konferencii
           
    IX. - Iné relevantné skutočnosti
    IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

    Viac ako 40 rokov rozvíjam teóriu mapového jazyka a didaktickú teóriu založenú na geografickej kognitívnej konštrukcii.

    Mapový jazyk spresňujem v konceptuálnom rámci teórie mapového zobrazovania upresňovanej empirickým geografickýcm a kartografickým výskumom. Uvedené teoretické a empiricky podložené práce tvoria základňu pre didaktické konštrukcie overované v rámci výučby v prvom ročníku bakalárskeho stupňa štúdia geografie v troch štátoch. Ide o konštrukcie šiestich úrovní vzdelávacích cieľov "Formatívna interakcia" a "Geografickú kognitívnu konštrukciu" opierajúcu sa o 3 piliere: Pojmovú konštrukciu, Mentálnu mapu a Percepciu krajiny.