2021 obalka religious messagesDoc. Terézia Rončáková z katedry žurnalistiky zúročila svoje 20-ročné bádanie v oblasti vzťahu médií a náboženstva v monografii Religious Messages and the Media: Mission Impossible?, ktorá práve vyšla vo vydavateľstve Cambridge Scholars Publishing. Svoje doterajšie zistenia o tom, či a ako dokážu médiá prenášať náboženské posolstvá, upratala autorka v knihe do piatich častí:

  • SWOT analýza vzťahu náboženstva a médií,
  • inherentné vlastnosti mediálneho komunikačného kanálu a kódu a ich vplyv na prenos náboženského posolstva,
  • argumenty (a ich prapôvodné základy) používané vo verejnom diskurze o náboženstve,
  • publikum a jeho aktivita,
  • kritická analýza cirkevných médií na Slovensku.

Spomedzi jej kľúčových zistení vytŕča napríklad tvrdenie, že médiá sú schopné narábať s cirkevným posolstvom iba veľmi povrchne a nepredstavujú vhodný nástroj na sprostredkúvanie hlbokých duchovných obsahov a na evanjelizáciu. Ďalším je téza, že podstatné argumenty náboženského a sekulárneho sveta sú si navzájom príliš cudzie na to, aby sme mohli v „kultúrnej vojne“ očakávať od konzervatívcov a progresívcov viac než toleranciu a slušnosť. Pozoruhodná je aj autorkina teologická konfrontácia aktuálnej tendencie hovoriť o médiách „ako o náboženstve“.

 

Foto na obálke: Marián Gavenda

jún 2021
Po Ut St Št Pi So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Katolícka univerzita

v Ružomberku

Filozofická fakulta

Hrabovská cesta 1B

034 01 Ružomberok

 

Recepcia

044/432 27 08

+421 918 722 025

Štúdium

+421 918 722 009

+421 918 722 024

Študijné oddelenie

Dekanát

+421 918 722 027

facebook icon

instagram iconyoutube icon

 

 

english

ukrainian 01

moodle banner

info o studiu banner

prijimacie kon banner

eprihlas banner

mozaika banner

publikacie ff ku banner

kto vie nech uci banner 07

ff ku promo video banner

kd2

klub absolventov trojan final1

media.ku.sk

0 banner k poli sutaz eu

ucchei banner 2

  

stravaemail  

aislogo