new generation1„Základné zručnosti idú naprieč rôznymi sférami života. Nielenže sa prirodzene spájajú so vzdelávaním, ale zasahujú aj do oblasti zamestnanosti, zdravia a ochrany životného prostredia. Opatrenia na podporu ľudí, ktorí potrebujú získať základné zručnosti, sú preto absolútne nevyhnutné, ak máme hovoriť o spravodlivejšej a inkluzívnejšej spoločnosti.“ Projektom New Generation of Founders, financovaným aj MIRRI SR, v roku 2020 už prešlo viac ako 2500 účastníkov, 120 pedagógov a viacero vysokých škôl v SR (https://epale.ec.europa.eu/).

 

Aj preto sa viac ako 100 študentov PF KU, počas letného semestra, v rámci predmetu „Prosociálna výchova“ zúčastnilo online workshopu s názvom New Generation of Founders – Design Thinking.

 

Cieľom vzdelávania bolo dať príležitosť študentom zažiť proces dizajnového myslenia v oblasti prosociálneho správania a výchovy, ktoré používa napr. Spoločnosť Google pri vytváraní nových inovatívnych služieb a produktov. Vzdelávanie je postavené na spoločnom zážitku práce v malých online tímoch, vedení empatického rozhovoru, brainstormingu k potrebám užívateľa a prototypovania prosociálneho produktu, ktorý by užívateľovi vyhovoval.

 

Výzvy, ku ktorým študenti celých 5 hodín svoje prototypy pre používateľa tvorili, boli:
1. Ako si môžem ešte viac osvojiť prosociálne správanie?
2. Ako môžem najlepšie pochopiť žiaka/študenta a jeho potreby?
3. Ako pracovať v prvom rade na sebe, aby som bol(a) pre žiakov inšpiratívnou osobnosťou, vzorom - viac príkladom ako slovami?
4. Ako môžem ešte lepšie spoznať seba, aby som mohla pracovať s druhými?
5. Ako sa už počas vysokej školy efektívne pripraviť na svoje povolanie?
6. Vlastná téma.


V čom môže byť dizajnové myslenie pomôcť práve budúcim pedagógom?


Veríme ako vysokoškolskí pedagógovia, že je nevyhnutné inovovať prístup ku vzdelaniu budúcich pedagógov. Obdobie, ktoré žijeme je dynamické a náročné na flexibilitu každodennosti, nielen počas pandémie a obzvlášť ak vzdelávame budúce generácie zamestnancov. Pochopenie princípov dizajnového / kreatívneho myslenia môže pomôcť tvorcom vzdelávacích programov zamerať svoju pozornosť na aktuálne prosociálne potreby svojich žiakov v kontexte trhu práce, pracovníkov aj záujemcov o prácu. Umožní im zmeniť premýšľanie a vytvárať nový maindset a didaktické nástroje, ktoré naozaj pomáhajú pracovať inkluzívne a zvýšiť konkurencie schopnosť jednotlivcov. Úroveň vzdelávania sa môže zmeniť, ak si pedagógovia, lektori a akademici osvoja proces kreatívneho myslenia, budú sa najprv pýtať používateľov svojich projektov, zisťovať potreby v školách a firmách a až na základe toho navrhovať inovatívne programy (https://epale.ec.europa.eu/).


Sebapoznávacie aktivity workshopov podporili silné stránky a talenty budúcich pedagógov. Spokojnosť a užitočnosť vzdelávania študentov rôznych odborov, pre ich pedagogickú prax, bola hodnotená 9,5 z 10. Každý z nich taktiež získal do životopisu certifikát Spoločnosti GOOGLE.


Viac o projekte nájdete tu.

 

new generation 2


PhDr. Oľga Okálová, PhD.

jún 2021
Po Ut St Št Pi So Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Katolícka univerzita

v Ružomberku

Pedagogická fakulta

Hrabovská cesta 1

034 01 Ružomberok

multilanguage website 

ais2   email   stravovanie

 

isic preukazy   instagram   facebook

pk baner

pk baner

informacie o studiu

alumni klub ku banner

kalendar podujati 2019

elearning pfku

studentske zlavy pfku

propagacne video pfku

bulletin pfku

baner ccvpfku

studia scientifica

kto vie nech uci baner