doc. PhDr. Jiří Dan, CSc.
Vysokoškolský učiteľ, Docent
Profesijná charakteristika
Vzdelanie a akademická kvalifikácia
2007 – mimoriadny profesor Katolíckej univerzity v Ružomberku
2003 – docent, odbor pedagogická psychológia, PF Univerzita Komenského v Bratislave
1993 – kandidát psychologických vied, FF Masarykova univerzita v Brne
1981 – PhDr., FF Masarykova univerzita v Brne
1974 – FF Univerzita J. E. Purkyně v Brne, psychológia
Projekty
Akademické stáže a študijné pobyty
-
2009 – Švajčiarsko, účasť na seminári, konzultácia k teórii osobnosti prof. Lüschera a k psychodiagnostike
-
2010 – Švajčiarsko, konzultácia k českej lokalizácii testu Lüscherova diagnostika, účasť na výcvikovom seminári
-
1993 – Belaruski dzjaržajny universitet Minsk, prednáškový pobyt, účasť na konferencii
-
1993 – University of Haifa, Israel, konzultácie
-
1993 – Max Lüscher Institut, Luzern, kurz Lekárska psychodiagnostika
-
1993 – Wirtschafts-Universität Wien, seminár Kognitívna psychológia Jeana Piageta (pod vedením prof. H. Pfeiffla)
-
1982 – Institut pro další vzdělávání lékařů a farmaceutů, Praha, stáž
Dizertačné práce pod školiteľským vedením
-
Osobnostné a sociálne determinanty motivácie k celoživotnému vzdelávaniu zdravotných sestier
-
Osobnostné a situačné determinanty postojov k učiteľskej profesii vo vývoji a vzájomných súvislostiach
-
Osobnostné, sociálne a situačné determinanty voľby štúdia učiteľských vzdelávacích programov
-
Vplyv marketingu verejnej vysokej školy na motiváciu k ďalšiemu vzdelávaniu učiteľov
-
Rodičovská mediácia v internete
-
Internet ako nástroj pastorácie
Univerzitné aktivity (výber)
-
1999 – psychologické vyšetrenia uchádzačov o prijatie na pracovné neakademické funkcie na rektoráte a niektorých fakultách Masarykovej univerzity (člen výberovej komisie, konzultant)
Mimouniverzitné aktivity (výber)
-
1993 – člen VR Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie, Bratislava
-
1990 – 1992 – International Reading Association, zástupca ČSFR pri International Development in Europe Committee, predseda prof. P. Schneck, Wien
Vedecko-výskumná činnosť
-
2009 – 2011 – overovanie validitty metodiky psychologického vyšetrenia pri výbere kandidátov na menovanie súdnym exekútorom (pre Ministerstvo spravodlivosti ČR)
-
2006 – 2011 – konštrukcia, vývoj a overovanie metodiky psychologického vyšetrenia mimoriadne nadaných stredoškolákov a vysokoškolákov (Program podpory nadaných študentov v Juhomoravskom kraji – http://www.jcmm.cz/ podpora-nadanych-studentu.html)
-
2004 – analýza Testu študijných predpokladov TSP 2004 (Masarykova univerzita v Brne); výskum pre internú potrebu MU
-
2004 – 2005 – konštrukcia a overovanie psychometrických charakteristík testu študijných predpokladov TSP 2005; výskum pre internú potrebu MU
-
1997 – 2000 – národná lokalizácia testu WISC-III-UK (odborný garant riešenia úlohy Vlády ČR č. 686/1997; koordinátor výskumného projektu, autor databázy a príručky – výskum overenia validity testu pre MŠ ČR v rámci spolupráce s Institutem pedagogicko-psychologického poradenství ČR).
-
1997 – 2011 – návrh a overovanie validity metodiky psychologického vyšetrenia pri výbere uchádzačov o uzatvorenie pracovného pomeru právnych čakateľov a kandidátov na menovanie štátnym zástupcom (1997 – pre KSZ v Brne, od 1998 pre MS ČR, od 2003 pre Najvyššie štátne zastupiteľstvo)
-
1986 – 1990 – vedecký tajomník a riešiteľ HÚ JRPV MŠ ČSR a MŠ SSR „Obecná a specifická charakteristika žáka a studenta“
-
1985 – 1988 – vytvorenie a overovanie efektívnosti novej nápravnej metodiky pre učiteľov v dyslektických triedach
-
1980 – 1985 – výskum psychologických korelátov adaptácie chorých po infarkte myokardu v podmienkach internej ambulancie polikliniky
-
1977 – 1980 – riešiteľ projektu „Psychologická péče o děti s LMD“ v rámci HÚ MŠ SSR RŠ 7-2
Rozvojové projekty MŠ ČR
-
2004 – Návrh optimálního modelu přijímacího řízení na Masarykovu univerzitu v Brně, hlavný riešiteľ
-
2006 – MŠ ČR 3/c: Zkvalitnění oborové přípravy studentů posílením didaktické komponenty vzdělávacích programů, hlavný riešiteľ
-
2006 – MŠ ČR 3/e: Evaluace kurzů celoživotního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně, hlavný riešiteľ
-
2006 – MŠ ČR 3/c: Univerzita třetího věku na Masarykově univerzitě, hlavný riešiteľ
Výskumná činnosť pri lokalizáciách a úpravách psychodiagnostických testov
-
2009 – 2011 – Lüscherova diagnostika (v spolupráci s vydavateľstvom Color-Test Verlag, Luzern)
-
2000 – Test struktury inteligence I-S-T 2000 (v spolupráci s vydavateľstvom Testcentrum Praha)
-
1993 – 1994 – Lüscherova klinická diagnostika (pre vydavateľstvo Psychodiagnostika Brno, na základe dohody medzi PÚ FF MU v Brne a vydavateľstvom)
-
1993 – Test struktury inteligence I-S-T 70 (pre vydavateľstvo Psychodiagnostika Brno, na základe dohody medzi PÚ FF MU v Brne a vydavateľstvom)
Ocenenia vedeckou komunitou
-
1997 – Asociace poradenských psychologů ČR, od roku 2005 místopředseda
-
1988 – 1990 – Česká logopedická společnost, Sekce specifických poruch učení, člen výboru
-
1984 – 1990 – Česká psychologická společnost, člen výboru pobočky Brno
-
1991 – 1997 – Collegium Jungianum Brunense, zakladajúci člen, člen výboru
-
člen redakcie časopisu Psychológia a patopsychológia dieťaťa
Publikácie
Publikačná činnosť (výber)
- AAA DAN, J.: Inteligence a školní výkon ve vývoji a vzájemných souvislostech. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002. 226 s. ISBN 80-210-2948-X.
- BCI DAN, J., Malá, J.: Němčina pro psychology. Brno: Filozofická fakulta MU v Brně, 2. vyd. 2003. 103 s. ISBN 80-210-3098-4.
- BCI DAN, J. (ed.): Psychologie 21. století. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2007. 56 s.
- ADE DAN, J.: Psychologická diagnostika při výběru do profesí vyžadujících morální způsobilost. Justiční praxe, časopis české justice, roč. LI, č. 3, 2003, s. 186-192.
-
ADE DAN, J.: Psychologická vyšetřování justičních a právních čekatelů. Justiční praxe, časopis české justice, roč. L, č. 5, 2002, s. 306-311.
-
AED Budíková, M., DAN, J.: Ověření prediktivní validity subtestů nové české verze testu WISC-IIIUK. In: Kořeny a vykořenění. Psychologické dny 2002. Olomouc: Psychologický ústav AV ČR, Českomoravská psychologická společnost, 2002, s. 179-184. ISBN 80-86174-05-0.
- AED DAN, J.: Využití psychologických poznatků v práci státního zástupce. Státní zastupitelství, 6/2003, s. 11-13. Orac, Praha 2003. ISSN 1214-3758.
- AED DAN, J.: Psychodiagnostika při psychologickém vyšetřování budoucích soudců. Psychologie dnes, roč. 9, 1, 2003, príloha Psychodiagnostické sešity, s. 2-3.
- AED Budíková, M., DAN, J.: Predikce školních výkonů žáka základní školy a jeho intelektových předpokladů (využití postupných metod). In: Druhé statistické dny v Hradci Králové. Práce Katedry matematiky 15. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2004. ISBN 80-7041-870-2.
- ADE DAN, J.: Tvořivost dítěte jako determinanta školního výkonu. Výchovné poradenství, 31, 2002, 5-9.
- ADF Budíková, M., Koutková, H., DAN, J.: Faktorová analýza testu studijních předpokladů na Masarykově univerzitě. In: Kovácová, M. (ed.): APLIMAT 2007, 6th International conference. Faculty of Mechanical Engineering, Slovak University of Technology in Bratislava 2007, Part I, 333-341. ISBN 978-80-969562-4-1.
- ADF DAN, J.: Predikce školní úspěšnosti žáků základní školy na základě výkonů v testu inteligence WISC-IIIUK. In: 40 rokov skúmania psychického vývinu detí a mládeže, súčasné problémy a perspektivy v zjednotenej Európe. Bratislava: VÚDPaP, 2004. ISBN 80-967423-8-8.
- DAI Dan, J.: Determinanty školního výkonu žáka základní školy. Habilitačná práca (Doc.). Bratislava: UK, 2003.
Vlastné
Konzultačné hodiny sa konajú po individuálnej dohode alebo cez e-mail.