Symbol, koncept a vizuálna komunikácia vo vzťahu k interaktívnej výchove umením

    Fulltext (.pdf)

    https://doi.org/10.54937/dspt.2023.23.3.46-57

    Autori: Hana Juhász Muchová, Dominika Weissová

    In: Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok

    ISSN: 1335-9185

    Ročník: 23

    Číslo: 3

    Strany: 46-57

    Rok vydania: 2023

    Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Abstract: The paper discusses the issue of symbol and concept in visual communication concentrating on the processual act in works of art. The authors focus on conceptual art as a source of inspiration for artistic activities in informal space. They highlight the interaction of teacher and pupils in collective creation. The content perspective approaches art education through the creative manipulation of magnetic sculpture, where idea and signification are key. This paper presents an example of reflection on model art teaching practice in a primary art school.

    Keywords: Symbol. Concept. Visual communication. Conceptual art. Interactive art education.

    Citácia:

    JUHÁSZ MUCHOVÁ, Hana – WEISSOVÁ, Dominika. Symbol, koncept a vizuálna komunikácia vo vzťahu k interaktívnej výchove umením. In: Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2023, 23 (3), s. 46-57. ISSN 1335-9185. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/dspt.2023.23.3.46-57