Vedecké práce
(V3) MAGOVÁ, M., HOMOLOVÁ, M. 2024. Personálne zabezpečenie školy v kontexte inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia / School Staffing in the Context of Inclusive Education of Students with Specific Developmental Learning Disabilities. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok : VERBUM . Roč. 23, č. 2 (2024), s. 162-169. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.2.162-169.
(V2) KOVÁČOVÁ, B. MAGOVÁ, M. 2024. Metóda demonštrácie ako integrálna súčasť edukácie dieťaťa s motorickou dyspraxiou /The demonstration method as an integral part of the education of a child with motor dyspraxia In: MERICA, M., BELEŠOVÁ, M. Žiak, pohyb. 1. vyd. Bratislava : Univerzita Komenského v Bratislave, 2024. s. 131-138 ISBN 978-80-223-5909-2.
(V3) MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B. 2024. Podpora rozvíjania komunikačných zručností u jednotlivcov s mentálnym postihnutím prostredníctvom alternatívnej a augmentatívnej komunikácie/Supporting the Development of Communication Skills in Individuals with Intellectual Disabilities Through Alternative and Augmentative Communication In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo KU. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 109-118. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.1.109-118.
(V3) ŠEVČOVIČ, M. KOVÁČOVÁ. B., MAGOVÁ, M. 2024. From homeostasis to breakthrough : human actions in adulthood with water as a liquid element / Od homeostázy k zlomu :akcie človeka v dospelosti s vodou ako tekutým živlom. In: Disputationes scientificae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 24, č. 4 (2024), s. 13-23. ISSN 1335-9185. DOI 10.54937/dspt.2024.24.4.13-23.
(V2) KOVÁČOVÁ, B. MAGOVÁ. M. VALACHOVÁ, D. 2024. Otvorené dvere múzea : inkluzívny prístup k návštevníkom so zdravotným znevýhodnením. In: KOVÁČOVÁ, B., VALACHOVÁ, D. Galerium 1. 1. vyd. – Ružomberok: VERBUM, 2024. s. 52-63. ISBN 978-80-561-1121-5.
(V2) MAGOVÁ, M. 2024. Špecifiká vzdelávania žiakov s poruchou autistického spektra = Specific education of pupils with autistic spectrum disorder. In: KOVÁČOVÁ, B., POŠTEKOVÁ, B., HOMOLOVÁ, M. Expresívne terapie vo vedách o človeku: Pluralita podpory jednotlivca so zdravotným znevýhodnením v škole, v rodine a v poradenstve. Ružomberok : VERBUM , 2024. s. 37-43. ISBN 978-80-561-1104-8.
(V3) MAGOVÁ, M., PLAVEC, L. 2024. Specific Approaches and Therapies to Support Children with Autism Spectrum Disorder in a Special Kindergarten /Špecifické prístupy a terapie zamerané na podporu detí s poruchou autistického spektra v špeciálnej materskej škole. In: Disputationes scientificae. Ružomberok :VERBUM. Roč. 24, č. 1 (2024), s. 27-35. ISSN 1335-9185. DOI 10.54937/dspt.2024.24.1.27-35 .
(V3) MAGOVÁ, M. 2024. Rozvíjanie expresívnej a receptívnej zložky jazykových zručností u detí s poruchou autistického spektra / Development of the Expressive and Receptive Components of Language Skills in Children with Autistic Spectrum Disorder. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 80-85. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.1.80-85.
(V2) MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B. 2024. Rozvoj kulinárskej kompetencie so žiakmi s poruchou autistického spektra v špeciálnej škole / Food preparation as independence training with pupils with autism spectrum disorder in a special school. In: KOVÁČOVÁ, B., KUČERKA, D., HOMOLOVÁ, M. Práca v živote človeka: vo výchove, vzdelávaní a v terapii I. Ružomberok: VERBUM, 2024. s. 100-113. ISBN 978-80-561-1113-0.
(V3) KOVÁČOVÁ, B. MAGOVÁ. M, GONDOVÁ, Z. 2024. Opportunities and Limits for Visitors with Comorbidity as Part of the Gallery Experience / Príležitosti a limity pre návštevníkov s komorbiditou ako súčasť galerijnej skúsenosti. In: Disputationes scientificae .Ružomberok: VERBUM. Roč. 24, č. 4 (2024), s. 91-107. ISSN 1335-9185. DOI 10.54937/dspt.2024.24.4.91-107.
(V3) KOVÁČOVÁ, B. MAGOVÁ. M, HRČOVÁ, J. 2024. Podpora sociálnej komunikácie v cielenej pohybovej dramatizácii žiakov s poruchou autistického spektra / Supporting Social Communication in Intentional Movement Dramatization of Pupils with Autism Spectrum Disorder. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok: VERBUM. Roč. 23, č. 1 (2024), s. 154-165. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2024.23.1.154-165.
(V3) MAGOVÁ, M., PUDIŠOVÁ, M. 2023. Early Intensive Behavioral Intervention in Children with Autism Spectrum Disorder / Včasná intenzívna behaviorálna intervencia u detí s poruchou autistického spektra. In: Disputationes scientificae . Ružomberok: VERBUM. Roč. 23, č. 2 (2023), s. 30-34. ISSN 1335-9185. DOI 10.54937/dspt.2023.23.2.30-34.
(V2) MAGOVÁ, M., HRČOVÁ, J. 2023. K niektorým problémom začlenenia žiakov s poruchou autistického spektra do základných škôl / To some problems of including pupils with autism spectrum disorder in primary schools. In: MAGOVÁ, M. KOVÁČOVÁ, B. Podpora osôb so zdravotným znevýhodnením v poradenskom systéme. Ružomberok: VERBUM, 2023. s. 79-85. ISBN 978-80-561-1060-7.
(V2) MAGOVÁ, M. 2023. Včasná starostlivosť zameraná na dieťa s poruchou autistického spektra a jeho rodinu / Early intervention focused on a child with autism spectrum disorder and their family. In: MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B. Podpora osôb so zdravotným znevýhodnením v poradenskom systéme. Ružomberok: VERBUM, 2023. s. 16-22. ISBN 978-80-561-1060-7.
(V3) MAGOVÁ, M. 2023. Analýza oblastí reedukácie u žiakov s dysgrafiou / Analysis of Areas of Re-education for Pupils with Dysgraphia. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok: VERBUM. Roč. 22, č. 2 (2023), s. 91-100. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2023.22.2.91-100.
(V2) MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B. 2023. Homeostáza ako kľúčová téza v akčnom umení v období dospelosti a seniorského veku / Homeostasis as a key theme in action art in the developmental period of adult and senior age. In: REPISKÁ, M. Homeostáza v akčnom umení v kreovaní tvorby človeka . Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. s. 33-41. ISBN 978-80-223-5701-2.
(V2) KOVÁČOVÁ, B., MAGOVÁ, M., VALACHOVÁ, D. 2023. Akčné stretnutia mladých dospelých v umelecky orientovanom priestore / Action meetings of young adults in an art-oriented space. In: MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B. Podpora osôb so zdravotným znevýhodnením v poradenskom systéme. Ružomberok: VERBUM, 2023. s. 123-131 ISBN 978-80-561-1060-7.
(V3) KOVÁČOVÁ, B., MAGOVÁ, M., BELKOVÁ, V. 2023. Výskumné zistenia prezentujúce latentné agresívne správanie detí v predškolskom veku / Research Findings Presenting Hidden Aggressive Behaviour in Preschool Children. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 22, č. 3 (2023). s. 93-100. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2023.22.3.93-100.
(V2) MAGOVÁ, M. 2022. Reedukácia dyslexie v kontexte prístupov špeciálnych pedagógov / Reeducation of dyslexia in the context of the approaches of special educators. In: KUČERKA. D. KOVÁČOVÁ, B., KULJOVSKÁ, A. Expresivita vo výchove V. Roč. 5. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2022. s. 228-240. ISBN 978-80-7468-197-4.
(V3) MAGOVÁ, M., HOCHMUTHOVÁ, M. 2022. Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombináci s mentálnym postihnutím / The use of structured teaching elements in the education of pupils with autism spectrum disorder in combination with intellectual disability. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Ružomberok:VERBUM. Roč. 21, č. 3 (2022), s. 92-99. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2022.21.3.92-99.
(V3) MAGOVÁ, M. 2022. Kompetencie špeciálneho pedagóga vo výchovno-vzdelávacom procese / Competences of a Special Education Teacher in the Educational Process. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 21, č. 3 (2022), s. 59-67. ISSN 1336-2232. DOI 10.54937/ssf.2022.21.3.59-67.
(V2) MAGOVÁ, M. 2021. Analýza a evalvácia dokumentu zameraného na potreby a podporu rodiny s dieťaťom so zmyslovým postihnutím. In: HUDECOVÁ, A. Evalvácia e-learningových vzdelávacích modulov k problematike včasnej starostlivosti II. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2021. s. 51-61. ISBN 978-80-561-0907-6.
(V2) MAGOVÁ, M. 2021. Analýza a evalvácia dokumentu zameraného na potreby rodiny s dieťaťom so zdravotným postihnutím. In: KOVÁČOVÁ, B. Evalvácia e-learningových vzdelávacích modulov k problematike včasnej starostlivosti I. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2021. s. 33-44. ISBN 978-80-561-0906-9.
(V2) MAGOVÁ, M., KOŽÍK LEHOTAYOVÁ, B. 2021. Intervencia zameraná na deficity čiastkových funkcií u detí predškolského veku In: MAGOVÁ, M. Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. s. 64 – 74. ISBN 978-80-561-0799-7.
(V2) HRČOVÁ, J., MAGOVÁ, M. 2020. Stratégie na elimináciu a prevenciu problémového správania detí s poruchou autistického spektra. In: CHANASOVÁ, Z. Štúdie o latentnej agresii III. Ružomberok : VERBUM, 2020. s. 35-45. ISBN 978-80-561-0807-9.
(V2) KOŽÍK LEHOTAYOVÁ, B., MAGOVÁ, M. 2020. Problematika vývinových porúch učenia v predškolskom veku In: MIŇOVÁ, M., SLOVÁČEK, M. Edukačná realita v materských školách . Prešov : Rokus, 2020. s. 78-85. ISBN 978-80-89510-87-0.
(V2) MAGOVÁ, M. 2020. Včasná intervencia zameraná na rozvíjanie komunikačných zručností u detí s poruchou autistického spektra In: MAGOVÁ, M. Poradenský systém orientovaný na dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole. Ružomberok: VERBUM, 2020. s. 33 – 43. ISBN 978-80-561-0799-7.
(V2) MAGOVÁ, M. 2020. Vizualizovaný príbeh ako nástroj rozvíjania komunikačných schopností u žiakov s poruchou autistického spektra. In: KOVÁČOVÁ, B., VALACHOVÁ, D. Expresivita v (art)terapii (3) . Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2020. s. 133-141. ISBN 978-80-223-5021-1.
(V3) MAGOVÁ, M. 2020. Problémy rodiny s dieťaťom so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae. Ružomberok: VERBUM. Roč. 19, č. 2 (2020), s. 56-64. ISSN 1336-2232.
(V2) MAGOVÁ, M. 2019. Využívanie arteterapie u jednotlivcov s poruchou autistického spektra In: KOVÁČOVÁ, B. VALACHOVÁ, D. Expresivita v (art)terapii II. Ružomberok: VERBUM, 2019. s. 54-62 . ISBN 978-80-561-0690-7.
(V2) MAGOVÁ, M., KRKOŠKOVÁ, E. 2019. Domáce vzdelávanie ako jedna z možností vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami . In KOVÁČOVÁ, B., HUDECOVÁ, A. Expresívne terapie vo vedách o človeku. Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM vydavateľstvo KU, 2019. s. 197-205. ISBN 978-80-561-0701-0.
(V2) MAGOVÁ, M. 2018. Faktory ovplyvňujúce proces inklúzie. In KOVÁČOVÁ, B., HRČOVÁ, J., MAGOVÁ, M. Expresívne terapie vo vedách o človeku . Ružomberok : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2018. s. 183-193. ISBN 978-80-561-0563-4.
(V3) MAGOVÁ, M. 2018. Špecifické vývinové poruchy učenia a stratégie určené k podpore žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae . Roč. 17, č. 4 (2018). s. 99-110. ISSN 1336-2232.
(V3) MAGOVÁ, M. HOMOĽOVÁ, T. CHROMIAKOVÁ, H. 2017. Využitie prvkov arteterapie vo výchovno-vzdelávacom procese na základnej škole . In Edukacja otwarta. č. 2 (2017), s. 119-135. ISSN 1642-5227.
(V3) MAGOVÁ, M. 2015. Diagnostika špecifických vývinových porúch učenia. In Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae, Ružomberok: Verbum, XV., č. 4, 2015. s. 137-146. 10s. ISSN 1335-9185.
(AEC) PUDIŠOVÁ, M. 2015. Specific Learning Disorders. In ORIEŠČIKOVÁ. H.. What will be the next, special educational system? Milano: EDUCatt, 2015. s. 187-201. ISBN 978-88-6780-767-3.
(AEC) PUDIŠOVÁ, M. 2014. Personálne zabezpečenie škôl a spolupráca s poradenskými zariadeniami pri edukácii žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia In: PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti , et al. - 1. vyd. - Brno : Masarykova univerzita v Brně, 2014. - ISBN 978-80-210-7530-6, s. 213-224.
(AEC) PUDIŠOVÁ, M. 2013. Analýza metód a foriem práce využívaných u žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia v edukačnom procese v Žilinskom kraji. In SAYOUD SOLÁROVÁ, K., VRUBEL, M. a kol. Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 61-73, 13 s. ISBN 978-80-210-6674-8.
(AEC) PUDIŠOVÁ, M. 2013. Communication Skills of Studensts with Intellectual Disability - Possibilities of Diagnostics and Speech Development Support. In STANKOWSKI, A. Vision dans l'éducation des élèves handicapés mentaux. Fribourg: S.É.C.T., 2013. s. 299-309, 11 s.
ISBN 978-2-9700892-6-1.
(AEC) PUDIŠOVÁ, M. 2013. Profesijná orientácia žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In MOCZIA, K. STANKOWSKI, A. „Zbliżanie się światów“ uczestnictwo społezne w obliczu niepełnosprawnoś. Katowice: Gnome, 2013. s. 137-155, 19 s. ISBN 978-83-63268-25-1.
(AFD) PUDIŠOVÁ, M. 2013. Reedukácia špecifických vývinových porúch učenia. In JABLONSKÝ, T., JANIGOVÁ, E. Týždeň vedy a umenia. Ružomberok: Verbum, 2013. s. 52-62, 11 s. ISBN 978-80-561-0091-2.
(ABC) PUDIŠOVÁ, M. 2013. Rodina a jednotlivec so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In ŠROBÁROVÁ S. ŠPÁNIKOVÁ, M. Dieťa s nepriaznivým zdravotným stavom v kontexte sociálnej práce a špeciálnej pedagogiky. Kraków: Salwator, 2013. s. 97-118, 22 s. ISBN 978-83-7580-379-2.
(AEC) PUDIŠOVÁ, M. 2013. Úloha poradenských pracovníkov pri voľbe profesijnej orientácie u žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 248-258, 11 s. ISBN 978-80-210-6515-4.