Prví vyškolení tréneri učiteľov v prístupe zameranom na učiaceho sa z Katolíckej univerzity

    Počas dní 24. až 28. októbra 2022 sa v Severnom Macedónsku uskutočnilo školenie Train the Learner-Centred Approach Teacher Trainer
    Prví vyškolení tréneri učiteľov v prístupe zameranom na učiaceho sa z Katolíckej univerzity

    Počas dní 24. až 28. októbra 2022 sa v Severnom Macedónsku uskutočnilo školenie Train the Learner-Centred Approach Teacher Trainer, ktorého súčasťou bolo overovanie spôsobilostí pedagógov, aby sa mohli stať trénermi učiteľov v prístupe zameranom na učiaceho sa. Certifikáty získalo dvanásť nových trénerov zo štyroch krajín, medzi nimi traja pedagógovia z Katolíckej univerzity v Ružomberku: Markéta Rusnáková, prorektorka pre zahraničné vzťahy a mobility, Branislav Kľuska, predseda Akademického senátu PF KU a Daniel Markovič, vedúci Katedry sociálnej práce PF KU. Na to, aby sa mohli prihlásiť na overovanie spôsobilostí, museli absolvovať sériu školení a v hodnotiacom teste dosiahnuť úroveň „Expert facilitator“.

    Prístup zameraný na učiaceho sa mení pravidlá hry v triedach: umožňuje študentom prevziať zodpovednosť za to, čo sa učia. Zameriavajú sa na to, ako s využitím nových vedomostí vyriešiť problém alebo vytvoriť pridanú hodnotu. Namiesto jednoduchého odovzdávania informácií učiteľ zadá študentom úlohu a vedie triedu pri vytváraní riešení. Študenti „objavujú“ nové informácie a prichádzajú s riešeniami namiesto pasívneho čakania na odpovede učiteľa.

    Školenie je jednou z aktivít projektu Upgrade with Learner-centered Approach, podporeného zo zdrojov ERASMUS+ KA 203. Hlavným riešiteľom je Pedagogická fakulta KU, projektových partnerov tvorí 8 vzdelávacích organizácií z EÚ.

    Webstránka projektu ULCA