Mgr. Lenka Matejčiková, PhD.
Vysokoškolská učiteľka, Odborná asistentka
Kde ma nájdete
Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
Hrabovská cesta 1A
034 01, Ružomberok
Kancelária:
Telefón:
Email: lenka.matejcikova@ku.sk
Konzultačne hodiny
Štvrtok | 09:00 - 10:30 |
Profesijná charakteristika
Vzdelanie
- (PhD.) Katolícka univerzita v Ružomberku
Pedagogická fakulta, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky, Študijný program: Predškolská a elementárna pedagogika (2019-2022)
- (Mgr.) Katolícka univerzita v Ružomberku
Pedagogická fakulta, Študijný program: Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (2017-2019)
Pracovné skúsenosti
- (2022 – súčasnosť) Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta – Odborný asistent
- (2019 – 2022) Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta – Interná doktorandka
- (2018 – 2019) ZŠ s MŠ Gaštanová 53, Žilina – Učiteľka pre predprimárne vzdelávanie
Projekty
- VEGA č. 1/0079/19, Názov: Analýza kritických miest v školskej matematike a identifikácia faktorov ovplyvňujúcich postoj žiakov k matematike (členka riešiteľského kolektívu, doba riešenia: 2019-2021)
- KEGA č. 017KU-4/2022, Názov: Podpory a prekážky diferencovaného vyučovania s ohľadom na zabezpečenie rovnosti príležitostí vo vzdelávaní sociálne znevýhodnených žiakov (členka riešiteľského kolektívu, doba riešenia: 2022-2024)
Publikácie
- VALENTOVÁ, L. – CSACHOVÁ, L. 2020. Stratégie riešenia „školských“ úloh. In Obzory matematiky, fyziky a informatiky. [online]. roč. 49. č. 3/2020. s. 1-9. ISSN 1335-4981.
- VALENTOVÁ, L. 2020. Využívanie učebníc matematiky z pohľadu učiteľov primárneho vzdelávania. In DOKOPY. Prešov : Prešovská univerzita v Prešove, 2020, s. 59-61. ISBN 978-80-555-2632-4.
- SEMRIČOVÁ, Z. – VALENTOVÁ, L. 2021. Modely zavádzania zlomkov v slovenských učebniciach matematiky primárneho vzdelávania. In Aktuálne problémy predškolskej a elementárnej pedagogiky vo výskumoch študentov doktorandského štúdia. Ružomberok: VERBUM. s. 67-92. ISBN 978-80-561-0870-3.
- VALENTOVÁ, L. 2021. Analýza učebníc matematiky primárneho vzdelávania. In EDUCA XVI. Nitra: Pedagogická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. s. 86-91. 978-80-558-1811-5.
- VALENTOVÁ, L. – SEMRIČOVÁ, Z. 2022. Analýza výsledkov žiakov v T5 v závislosti od metódy využívanej pri výučbe matematiky. In: Studia Scientifica. ISSN 1336-2232., 2022, roč. XXI., č. 1., s. 127-134.
- JUREČKOVÁ, M. – VALENTOVÁ, L. 2022. Kvantitatívna analýza úloh z T5. In: Studia Scientifica. ISSN 1336-2232., 2022, roč. XXI., č. 1., s. 41-48.
- PUNČOVÁ, A. VALENTOVÁ, L. 2020. Comparison of the content of Data display domain (TIMSS 2015) in Slovak and Singapore primary mathematics curriculum. In Technium social sciences journal. 2020, vol. 14. s. 753-760. ISSN 2668-7798.
- JUREČKOVÁ, M. – CSACHOVÁ, L. – VALENTOVÁ, L. 2021. Word problems in the context of Slovak testing of primary school pupils, In Proceedings SEMT, In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 231-340. ISBN 978-80-7603-260-6.
- VALENTOVÁ, L. – JUREČKOVÁ, M. 2021. Analýza matematickej gramotnosti žiakov primárneho vzdelávania. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. s. 186–196. ISBN 978-80-244-5886-1.
- VALENTOVÁ, L. 2021. Critical areas of mathematics through the eyes of Slovak and Czech primary school teachers. In SEMT 21: Broadening experiences in elementary school mathematics : international symposium elementary mathematics teaching. Praha: Univerzita Karlova v Praze. s. 457-458. ISBN 978-80-7603-260-6.
- PUNČOVÁ, A. – PRACHÁROVÁ, I. – VALENTOVÁ, L. 2020. Rozvíjanie vizuálnej gramotnosti u detí na predprimárnom a primárnom stupni vzdelávania. In Didaktika. ISSN 1338-2845, roč. 1, č. 6, s. 19-23.
- PUNČOVÁ, A. – PRACHÁROVÁ, I. – VALENTOVÁ, L. 2020. Rozvíjanie vizuálnej gramotnosti u detí mladšieho školského veku. In Didaktika. ISSN 1338-2845, 2020, roč. 1, č. 5, s. 7-11.
- VALENTOVÁ, L. 2020. Obťažnosť matematických úloh z pohľadu kontextu. In Dva dni s didaktikou matematiky 2020. Bratislava : Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave, 2020, s. 137-140. ISBN 978-80-8147-095-0.
- VALENTOVÁ, L. – SEMRIČOVÁ, Z. 2022. Úlohy na rozvoj logického myslenia na primárnom stupni vzdelávania. In Naša škola. Bratislava : Pamiko. Roč. 25, č. 3-4 (2022). s. 29-34. ISSN 1335-2733.
- VALENTOVÁ, L. 2020. Maturita a iné matematické „strašidlá“ v podaní 10-ročnej žiačky. In Dva dny s didaktikou matematiky 2020. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. s. 93-98. ISBN 978-80-7603-226-2.
- PUNČOVÁ, A. – SEMRIČOVÁ, Z. – VALENTOVÁ, L. 2021. Finančná gramotnosť v primárnom vzdelávaní. In Dva dny s didaktikou matematiky 2021. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. s. 62-66. ISBN 978-80-7603-288-0.