Mgr. Ivana Prachárová, PhD.
Vysokoškolská učiteľka, Odborná asistentka
Kde ma nájdete
Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
Hrabovská cesta 1A
034 01, Ružomberok
Kancelária: A 208
Telefón:
Email: ivana.pracharova@ku.sk
Konzultačne hodiny
Štvrtok | 09:30 - 11:00 |
A208
Profesijná charakteristika
Vzdelanie
- (PhD.) Katolícka univerzita v Ružomberku
Pedagogická fakulta, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky, Študijný program: Predškolská a elementárna pedagogika (2019-2022)
- (Mgr.) Katolícka univerzita v Ružomberku
Pedagogická fakulta, Študijný program: Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie (2017-2019)
Pracovné skúsenosti
- (2019 – 2022) Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta Interná doktorandka
Ocenenia
- (2019) Udelená Cena rektora za vynikajúce plnenie študijných povinností počas celého magisterského štúdia a mimoriadne kvalitnú záverečnú prácu študenta.
- (2017) Udelená Cena dekana za vynikajúce plnenie študijných povinností počas celého bakalárskeho štúdia.
Projekty
- VEGA č. 1/0624/20, Názov: Regionálna identita ako súčinný faktor rozvíjania environmentálnej gramotnosti v kontexte primárnej edukácie. (členka riešiteľského kolektívu, doba riešenia 2020-2022)
Publikácie
- GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I. 2020.: Fröbel’s Book „The Education of Man“ and its Pedagogical legacy. In International Journal of New Economics and Social Sciences. ISSN 2450-2146. 2020, roč. 11., č. 1., s. 339 – 346.
- PRACHÁROVÁ, I. 2020.: From Fröbel's Theory of Education to Constructivist Teaching in Context of Primary Education. In International Journal of New Economics and Social Sciences. ISSN 2450-2146. 2020, roč. 12., č. 2., s. 143 – 152.
- PRACHÁROVÁ, I. 2020.: Froebel’s thoughts about play in the context of Pre-primary education. In Online Journal of Primary and Preschool Education. Education Support. ISSN 2695-0936., 2020, roč. 4, č. 1. s. 1 – 10.
- PRACHÁROVÁ, I. 2021.: Prínos myšlienok Friedricha Wilhelma Augusta Fröbela pre predškolskú pedagogiku. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV. Výzvy pro učitele v 21. století. 2021. s. 117 – 123. ISBN 978-80244-5886-1.
- GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I.: Náčrt života Friedricha Wilhelma Augusta Fröbela, predstaviteľa klasickej nemeckej pedagogiky. In Disputationes Scientificae. ISSN 1335-9185., 2019, roč. XIX., č. 4., s. 15 – 25.
- GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I.: 2020. Fröbelova teória hry a jej relevancia pre súčasné vzdelávanie detí mladšieho školského veku. In Studia Scientifica. ISSN 1336-2232., 2020, roč. XIX., č. 3,. s. 73 – 82.
- GEJDOŠ, M. – PRACHÁROVÁ, I.: 2020. Rozvíjanie matematického poznávania detí mladšieho školského veku prostredníctvom Fröbelových darov. In Studia Scientifica. ISSN 1336-2232., 2020. roč. XIX., č. 5., s. 42 – 54.
- PRACHÁROVÁ, I. 2021.: Pedagogický systém Friedricha Fröbela ako paradigma pre súčasné predprimárne vzdelávanie. In Disputationes Scientificae. ISSN 1335-9185. 2021. roč. XXI. č. 2. s. 93 – 99.
- PRACHÁROVÁ, I. 2021.: Friedrichov Fröbelov pedagogický systém. In Studia Scientifica. ISSN 1336-2232. 2021. roč. XX. č. 5. s. 207-214.
- UHRINOVÁ, M. – PRACHÁROVÁ, I. – TRIPÁK, J.: 2021. Increasing the effectiveness of teaching in primary science education through experience-based learning. In Edukácia. Vedecko-odborný časopis. ISSN 1339-8725. 2021. roč. 4. č. 2. s. 150 – 158.
- PUNČOVÁ, A. – PRACHÁROVÁ, I.: 2021. Potenciál vybraných Fröbelových darov ako subvencia k rozvíjaniu matematickej gramotnosti. In EDUCA XVI - Edukácia - kľúč k úspechu. Zborník príspevkov z XVI. vedeckej konferencie doktorandov s medzinárodnou účasťou. ISBN 978-80-558-1811-5. 2021. s. 41 – 49.
- PRACHÁROVÁ, I. 2021.: Edukačný potenciál Fröbelových zamestnaní v kontexte predprimárneho vzdelávania. In Aktuálne problémy predškolskej a elementárnej pedagogiky vo výskumoch študentov doktorandského štúdia. Eds. Šupšáková, B. – Jablonský, T. 2021 Ružomberok: VERBUM – Vydavateľstvo KU. s. 9 – 20. ISBN 978-80-561-0870-3.
- DOROZHOVETS, O. – PRACHÁROVÁ, I.: 2022. Inclusive University Environment from the Perspective of students. In Studia Scientifica. ISSN 1336-2232. 2022. roč. XXI., č. 1., s. 49 – 64.
- UHRINOVÁ, M. – PRACHÁROVÁ, I.: 2020. Zážitkové učenie ako významný determinant rozvoja prírodovednej gramotnosti. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo KU v RK., 2020. 150 s. ISBN 970-80-561-0780-5.
- PUNČOVÁ, A. – PRACHÁROVÁ, I. – VALENTOVÁ, L.: 2020. Rozvíjanie vizuálnej gramotnosti u detí mladšieho školského veku. In Didaktika. ISSN 1338-2845, 2020, roč. 1, č. 5, s. 7 – 11.
- PUNČOVÁ, A. – PRACHÁROVÁ, I. – VALENTOVÁ, L.: Rozvíjanie vizuálnej gramotnosti u detí na predprimárnom a primárnom stupni vzdelávania (2.). In Didaktika. ISSN 1338-2845., 2020, roč. 1, č. 6. s. 19 – 23.
- PRACHÁROVÁ, I. – PUNČOVÁ, A. 2022.: Potenciál Fröbelových hier a piesní na rozvoj grafického prejavu detí. In Naša škola. 2022. roč. 25. č. 5-6, s. - . ISSN 1335-2733.