Mgr. Katarína Dzurillová, PhD.

Kde ma nájdete
Pedagogická fakulta
Hrabovská cesta 1A
034 01, Ružomberok
Kancelária:
Telefón:
Email: katarina.dzurillova@ku.sk
Profesijná charakteristika
Vzdelanie a kvalifikácia:
• 2008 – 2011 |
- Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave – denná forma doktorandského štúdia v študijnom programe 1.1.6. špeciálna pedagogika |
• 2003 – 2008 |
- Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave - odbor: Učiteľstvo pre špeciálne školy, špecializácia: Pedagogika sluchovo postihnutých a predškolská pedagogika |
• 2002 – 2003 |
- Stredná Pedagogická škola v Levoči - pomaturitné nadstavbové štúdium v odbore: Špeciálna pedagogika |
• 1998 – 2002 |
- Stredná Pedagogická škola v Levoči - odbor: Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo |
Iné vzdelanie:
• 2013 - 2014 |
- Adaptačné vzdelávanie |
• 2007 |
- Univerzitný výmenný program ERASMUS, Pedagogická fakulta Karlovej Univerzity v Prahe - odbor: Predškolská pedagogika |
Priebeh a zoznam doterajších pracovných pomerov a doterajšieho vedecko – pedagogického pôsobenia :
• 2018 - • 2018 - 2018 |
- odborný asistent na Katedre špeciálnej pedagogiky a liečebnej pedagogiky, Pedagogická fakulta Katolíckej Univerzity v Ružomberku, Inštitút Juraja Páleša v Levoči - učiteľka v materskej škole, Materská škola v Levoči |
• 2014 – 2015 |
- učiteľka v materskej škole, Základná škola s materskou školou v Domaňovciach |
• 2013 – 2014 |
- učiteľka anglického jazyka a výtvarnej výchovy na 1. stupni a vychovávateľka v školskom klube detí, Základná škola s materskou školou v Domaňovciach |
• 2011 – 2012 |
- učiteľka v materskej škole, Materská škola v Levoči |
• 2009 - 2011 |
- učiteľka anglického jazyka, Centrum voľného času v Levoči |
• 2008 - 2011 |
- pedagogická a vedecká činnosť na Katedre špeciálnej pedagogiky počas dennej formy doktorandského štúdia v študijnom programe 1.1.6. špeciálna pedagogika, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave |
Kurzy, odborné školenia:
• Workshop Cudzí jazyk a žiaci so sluchovým postihnutím, Katedra špeciálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Bratislava, 10. december 2010.
• Certifikát o účasti v programe Podporujeme individuality v oblasti spoločenských vied, Nadácia Intenda, Bratislava, 15. november 2010.
Projekty
PROJEKT KEGA č. 3/6023/08
Názov projektu: Identifikácia, analýza a deskripcia aktivít celoživotného vzdelávania pre učiteľov základných a stredných škôl v oblasti vzdelávania žiakov a študentov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Číslo projektu: 3/6023/08
Doba riešenia: 2008 – 2010
Vedúci projektu: prof. PaedDr. Darina Tarcsiová, PhD.
Žiadateľ: Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
Pozícia: spoluriešiteľ
(výstup z projektu ABD PLAČKOVÁ, K. 2010. Postgraduálne vzdelávanie pedagógov ako súčasný trend a potreba v oblasti vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. TARCSIOVÁ, D. a kol. 2010. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava: IRIS, 2010 s. 113 – 124. ISBN 978-80-89238-44-6)
PROJEKT Grant č. UK/226/2010
Názov projektu: Čítanie s porozumením u integrovaných žiakov so sluchovým postihnutím – charakteristika „dobrého čitateľa“
Číslo projektu: UK/226/2010
Doba riešenia: 2010
Žiadateľ: Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Katedra špeciálnej pedagogiky
Pozícia: Zodpovedný riešiteľ
Publikácie
ADE – Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch
TARCSIOVÁ, D. – DZURILLOVÁ, K. 2015. Čitateľská gramotnosť žiakov so sluchovým postihnutím vzdelávaných v integrovanom/inkluzívnom prostredí (vybrané výsledky výskumu). In Speciální pedagogika. ISSN 1211-2720, roč. 25, č. mim. (2015), s. 383-395.
AED – Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
DZURILLOVÁ, K. – TARCSIOVÁ, D. 2014. Niektoré charakteristiky dobrých čitateľov - žiakov so stratou sluchu vzdělávaných v integrovaných/inkluzívnych podmienkach (vybrané výsledky výskumu). In Paedagogica specialis 28. Bratislava : Iris, 2014. ISBN 978-80-223-3691-8, s. 222-239.
AFD – Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách
PLAČKOVÁ, K. 2010. Postgraduálne vzdelávanie pedagógov ako súčasný trend a potreba v oblasti vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike : zborník príspevkov z medzinárodnej špeciálnopedagogickej konferencie. Bratislava : Iris, 2010. 596 s. ISBN 978-80-89238-36-1, s. 353 – 360.
AGI – Správy o vyriešených vedeckovýskumných úlohách
PLAČKOVÁ, K. 2010. Postgraduálne vzdelávanie pedagógov ako súčasný trend a potreba v oblasti vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. In TARCSIOVÁ, D. et. al. Celoživotné vzdelávanie pedagógov v oblasti žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Bratislava : Iris, 2010. 320 s. ISBN 978-80-89238-44-6, s. 113 – 124.
BEC – Odborné práce v zahraničných recenzovaných zborníkoch (konferenčných aj nekonferenčných
PLAČKOVÁ, K. 2010. Čitateľská gramotnosť u detí so sluchovým postihnutím a rodina ako faktor optimalizácie jej rozvoja. In e-Pedagogium, ISSN 1213-7499, 2010, č. 2 mimoriadne, s. 102 – 109.
BED – Odborné práce v domácich recenzovaných zborníkoch (konferenčných aj nekonferenčných)
PLAČKOVÁ, K. 2009. Poslanie súčasnej školy pri profesionálnej orientácii žiaka s poruchou sluchu. In Dimenzie a perspektívy rozvoja osobnosti jednotlivca v súčasnej škole 1. : zborník príspevkv z medzinárodnej konferencie. Ružomberok : Katolícka univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. 481 s. ISBN 978-80-8084-490-5, s. 131 – 140.
PLAČKOVÁ, K. 2010. Gnozeologický pohľad do histórie prstovej abecedy ako jeden z prostriedkov medziľudskej komunikácie a jej vplyv na činnosť niektorých mysliteľov z oblasti filozofie výchovy. In Rozličné cesty hľadania pravdy vo filozofii v zmysle klasickej zásady Sapientis est ordinare : zborník príspevkov z vedeckej konferencie. Spišské Podhradie : Nadácia kňazkého seminára biskupa Jána Vojtaššáka, 2010. 177 s. ISBN 978-80-89170-36-4, s. 153 – 158.
PLAČKOVÁ, K. 2010. Reflektujúce problémy čitateľskej gramotnosti v kontexte edukácie žiakov so sluchovým postihnutím. In Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike : zborník príspevkov z medzinárodnej špeciálnopedagogickej konferencie. Bratislava : Iris, 2010. 596 s. ISBN 978-80-89238-36-1, s. 557 – 564.
EDI – Recenzie v časopisoch a zborníkoch
PLAČKOVÁ, K. 2008. Darina Tarcsiová – Pedagogika sluchovo postihnutých (vybrané kapitoly). In Komplexná rehabilitácia viacnásobne postihnutých : niektoré nové metodiky a programy. Bratislava : MABAG, spol. s. r. o., 2008, 290 s. ISBN 978-80-89113-43-9, s. 283 – 285.
Vlastné
Účasť na najvýznamnejších vedeckých a odborných konferenciách:
• Medzinárodná vedecká konferencia „Trendy a nové výzvy v špeciálnej pedagogike“. Katedra špeciálnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Ministerstvo školstva SR a Štátny pedagogický ústav. Bratislava, 23. – 24. september 2010.
• XI. MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA k problematike osôb so špeciálnymi potrebami a VI. MEDZINÁRODNÁ DRAMATERAPEUTICKÁ KONFERENCIA. Ústav špeciálnopedagogických štúdií Pedagogickej fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Olomouc, 3. – 4. marec 2010.
• Vedecká konferencia „Rozličné cesty hľadania pravdy vo filozofii v zmysle klasickej zásady SAPIENTIS EST ORDINARE“. Teologický inštitút Teologickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku. Spišské Podhradie, 17. apríl 2009.
• Medzinárodná vedecká konferencia „Dimenzie a perspektívy rozvoja osobnosti jednotlivca v súčasnej škole“. Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku – Inštitút Juraja Páleša v Levoči. Levoča, 15. – 16. apríla 2009.
Posudzovacia činnosť:
• Oponentské posudky rigoróznych prác na Pedagogickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku