PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.

Kde ma nájdete
Pedagogická fakulta
Hrabovská cesta 1A
034 01, Ružomberok
Kancelária:
Telefón:
Email: veronika.kusnirova@ku.sk
Profesijná charakteristika
Vzdelanie
Doktorandské: 1.1.4. Pedagogika (študijný program: pedagogika) – Fakulta humanitných a prírodných vied Prešovskej univerzity v Prešove (PhD. – 2013)
Dizertačná práca: Dejiny piaristickej školy v Podolínci
Doktorské: Učiteľstvo pedagogiky – Prešovská univerzita v Prešove, FHPV, Katedra pedagogiky (PaedDr. – 2016)
Rigorózna práca: Problémy a možnosti podpory inklúzie v záujmových útvaroch detí školského veku
Magisterské: Učiteľstvo akademických predmetov (študijný program: učiteľstvo pedagogiky a dejepisu) – Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied
Diplomová práca: Tvorivosť v obsahu a metodike edukačnej činnosti detských táborov
Bakalárske: Učiteľstvo akademických predmetov (študijný program: učiteľstvo predmetov pedagogika a dejepis) – Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied
Rozširujäce: 1.1.5. Predškolská a elementárna pedagogikam, študijný program: Učiteľstvo pre primárne vzdelávanie - Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta
Záverečná práca: Postoje učiteľov na primárnom stupni vzdelávania k inklúzii detí zo sociálne znevýhodneného prostredia
Stredné: Pedagogická a sociálna akadémia Prešov, odbor: Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo
Projekty
Ukončené domáce projekty
Projekt KEGA č. 032KU-4/2016 s názvom: Podpora inkluzívnej edukácie na predprimárnom a primárnom stupni školskej sústavy s akcentom na sociálne znevýhodnené skupiny. Obdobie: 2016 - 2018. Zástupca vedúceho projektu.
Projekt KEGA č. 030KU-4/2016 s názvom Komunikácia a spolupráca s rodinou v inkluzívnej škole. Vedúci projektu: Mgr. P. Janoško, PhD. Obdobie: 2016 - 2017. Členka riešiteľského kolektívu.
Projekt KEGA č. 035UK-4/2013 s názvom: Model uplatnenia školskej liečebnej pedagogiky pri podpore inkluzívnej klímy v materskej a základnej škole. Vedúci projektu: Mgr. Pavol Janoško, PhD. Obdobie: 2013 - 2014. Riešiteľka projektu.
Projekt VEGA č.1/0332/10 s názvom: Pedagogické aspekty eliminácie agresie stredoškolákov v kontexte kooperácie relevantných výchovných inštitúcií. Inštitúcia: Katedra pedagogiky, FHPV Prešovskej univerzity v Prešove. Vedúci projektu: prof. PhDr. I. Kominarec, PhD. Roky: I. 2010 – XII. 2011. Riešiteľka projektu.
Inštitucionálny grant Grantovej agentúry pre doktorandov a mladých vedecko-pedagogických pracovníkov Prešovskej univerzity v Prešove č. GaPU/2/3/2012 s názvom: História školstva v Podolínci v období novoveku. Vedúca projektu. Obdobie: II. 2012 – XII. 2012.
Inštitucionálny grant Grantovej agentúry pre doktorandov a mladých vedecko-pedagogických pracovníkov Prešovskej univerzity v Prešove č. GaPU/2/11/2012 s názvom: Rozvíjanie, uplatňovanie a nácvik didaktických schopností študentov Prešovskej univerzity v Prešove počas priebežných pedagogických praxí. Vedúca projektu: Mgr. Daniela Fischer. Obdobie riešenia: II. 2012 - XII. 2012. Riešiteľka projektu.
Inštitucionálny grant Grantovej agentúry Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity č. 3/5/2015, s názvom: Podpora inklúzie vo výchove vo voľnom čase. Vedúca projektu.
Riešené domáce projekty
Projekt VEGA 1/0522/19 s názvom: Tvorba inkluzívneho prostredia v materskej škole a inkluzívne prístupy v diagnostike a v stimulácii vývinu sociálne znevýhodnených detí. Doba riešenia: 2019 – 2022. Vedúca projektu: PhDr. Viera Šilonová, PhD. Členka riešiteľského kolektívu.
Publikácie
Najvýznamnejšie publikované práce:
KUŠNÍROVÁ, V. Podpora inklúzie vo výchove vo voľnom čase. Ružomberok : VERBUM – vydavateľstvo KU, 2018. 140 s. ISBN 978-80-561-0541-2. (5,358 AH)
HAŠKOVÁ, V. Podolínske piaristické gymnázium v kontexte dejín školstva na Spiši : 1643 – 1850. Ružomberok : Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity, 2015. 127 s. ISBN 978-80-561-0286-2.
ROCHOVSKÁ, i. – KUŠNÍROVÁ, V. – KOLIBOVÁ, D. – DOLINSKÁ, E. – DUDEK, M. 2019. Educational Needs of the Primary Education Teachers in Inclusive Education of the Pupils From Socially Disadvantage Backgrounds in the Slovakia. In Specialusis Egdymas. /Special Education, Vol 40 , n. 2, 2019. S. 175-194. ISSN 1392-5369 (Print). ISBN 2424-3299 (Online).
DOLINSKÁ, E. – ZUBAL, P. – KUŠNÍROVÁ, V. Die Herausforderungen für den Prozess der Integration und Inklusion. In Revue Internationale des Sciences Humaines et Naturelles. N. 3, 2020. ISSN 2235-2007. p.9-26.
DOLINSKÁ, E. – KOHÚTOVÁ, K. – KUŠNÍROVÁ, V. – ZUBAL, P. Analysis of Attitudes of Teachers in Slovakia towards Professional Development. In Revue Internationale des Sciences Humaines et Naturelles. N. 3, 2020. ISSN 2235-2007. pp. 143 – 154.
KUŠNÍROVÁ, V. – ŠVÁBOVÁ, V. 2018. Creative Teacher in an Inclusive School./Tvorivý učiteľ v inkluzívnej škole. In Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series Pedagogy and Psychology. No. 2, vol. 8. 2018. ISSN 2413-3329.
KUŠNÍROVÁ, Veronika – ŠVÁBOVÁ, Božena. Analýza názorov pedagogických zamestnancov na ich profesijný rozvoj. In Edukácia : Vedecko-odborný časopis. [online]. ISSN 1339-8725. 2019, roč. 3, č. 2. Dostupné na internete: https://www.upjs.sk/edukacia/2-2019/
KUŠNÍROVÁ, V. – ŠVÁBOVÁ, B. – KLEIN, V. – ŠILONOVÁ, V. Vzdelávacie potreby pedagogických zamestnancov primárneho stupňa vzdelávania pre úspešné zavádzanie inklúzie. In Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education. č. 1, 2019. ISBN 2585-7363.
KUŠNÍROVÁ, V. ROCHOVSKÁ, V., ŠILONOVÁ, V. Vzdelávacie potreby učiteľov materských škôl pre úspešné zavádzanie inklúzie. In ROCHOVSKÁ, I. – ŠILONOVÁ, V. (eds). Podpora inklúzie v predprimárnom a primárnom vzdelávaní : Zborník vedeckých štúdií. Ružomberok : VERBUM, vydavateľstvo Katolíckej univerzity, 2018. ISBN 978-80-561-0608-2.
HAŠKOVÁ, V. – ZUBAL, P. 2016. Polnische Studenten am Kollegium der Piaristen in Podolínec auf dem Slowakischen Gebiet im 17.-18. Jahrhundert. In Roczniki Pedagogiczne. 2016, roč. 8, č. 2. ISSN 2080-850X. s. 109-120. (rozsah: 0,814 AH)
HAŠKOVÁ, V. Organizácia piaristického kolégia v Podolínci v rokoch 1643 – 1782. In Historicko-pedagogické fórum : Internetový časopis pre dejiny pedagogiky a školské múzejníctvo. [online]. 2015, roč. IV., č. 2. Dostupné na internete: <http://www.msap.sk/images/stories/casopis/hpf_2-2015.pdf>. ISSN 1338-693X. s. 14-29.
HAŠKOVÁ, V. Významné osobnosti podolínskeho piaristického školstva z radov učiteľov. In Acta theologica et religionistica. [online]. č. 1, roč. II., 2013. Dostupné na internete: <http://www.unipo.sk/greckokatolicka-teologicka-fakulta/hlavne-sekcie/acta/a/>. ISSN 1338-7251. s. 33-43.
HAŠKOVÁ, V. Idea inkluzívnej edukácie v dejinách pedagogického myslenia. In HORŃÁKOVÁ, M. – JANOŠKO, P. Proinkluzívna klíma školy. Ružomberok : VERBUM, 2014. ISBN 978-80-561-0175-9. s. 39-52.
HAŠKOVÁ, V. Možnosti podpory inklúzie v záujmových útvaroch. In HREBEŇÁKOVÁ, Lucia – KOŽÁROVÁ, Jana (eds.). Dilemy inkluzívneho procesu v edukácii so zameraním na socializáciu osôb so špeciálnymi potrebami : Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej multiodborovej konferencie. Prešov : Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešove, 2015. ISBN 978-80-555-1423-9. s. 124-132.