Kto vie, nech učí

    Hlavným cieľom projektu Kto vie, nech učí je účinnejšie prepojiť teoretické vzdelávanie na akademickej pôde a praktické vzdelávanie v cvičných školách a cvičných školských zariadeniach u študentov Filozofickej a Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku a dosiahnuť tak skvalitnenie prípravy budúcich pedagógov a odborných pracovníkov. Projekt je určený študentom dennej formy štúdia bakalárskeho a magisterského stupňa študujúcim v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy.

    Informácie o projekte

    Číslo projektu:312011AKK9
    Doba riešenia projektu:1. Okt 2020 - 1. Sept 2023
    Zahraničný projekt:nie

    Operačný program: Ľudské zdroje

    Spolufinancovaný fondom: Európsky sociálny fond

    Prioritná os: Vzdelávanie

    Kód projektu v ITMS2014+:  312011AKK9

    Výzva: OPLZ-PO1/2019/DOP/1.3.1-01 - Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických a odborných zamestnancov

    Celkové oprávnené výdavky na realizáciu aktivít projektu: 312 582,27 €

    Investičná priorita: 1.3 Zlepšenie kvality, efektívnosti a prístupu k terciárnemu a ekvivalentnému vzdelávaniu s cieľom zvýšiť počet študujúcich a úroveň vzdelania, najmä v prípade znevýhodnených skupín

    Špecifický cieľ: 1.3.1 Zvýšiť kvalitu VŠ vzdelávania a rozvoj ľudských zdrojov v oblasti výskumu a vývoja s cieľom dosiahnuť prepojenie VŠ vzdelávania s potrebami trhu práce

    Popis projektu

    Ciele projektu

    Hlavným cieľom projektu Kto vie, nech učí je účinnejšie prepojiť teoretické vzdelávanie na akademickej pôde a praktické vzdelávanie v cvičných školách a cvičných školských zariadeniach u študentov Filozofickej a Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku a dosiahnuť tak skvalitnenie prípravy budúcich pedagógov a odborných pracovníkov. Projekt je určený študentom dennej formy štúdia bakalárskeho a magisterského stupňa študujúcim v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy.

     Činnosti uskutočňované v rámci projektu Kto vie, nech učí

    Rozšírenie praktických kompetencií a rozvíjanie pedagogických a odborných zručností študentov sa bude realizovať prostredníctvom navýšeného počtu hodín pedagogickej praxe/praktickej prípravy a inovovaného (reflexívneho) modelu hospitačnej a súvislej pedagogickej praxe. V inovovanom modeli pedagogických praxí sa popri rozvíjaní profesijných kompetencií študenta kladie zvýšený dôraz na aktívnu tvorbu vlastných znalostí prostredníctvom reflexie zažitej skúsenosti a sebareflexie vlastných činností.

    Formou stáže zas budú študenti získavať praktické skúsenosti s organizáciou a fungovaním školy alebo školského zariadenia. Stáže absolvujú študenti pod vedením mentora, ktorý bude facilitovať praktické oboznamovanie sa študenta s prostredím školy a v primeranej miere ho môže zapojiť do administratívnych a organizačných činností pedagogického zamestnanca.

    Súčasťou projektu je aj tvorba inovatívnych vzdelávacích a metodických materiálov pre študentov a pedagogických zamestnancov cvičnej školy alebo cvičného školského zariadenia.

     

    Inovované modely pedagogickej praxe a stáže sa budú na Filozofickej fakulte KU uskutočňovať v študijných programoch:

    • učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii
    • učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry v kombinácii
    • učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii
    • učiteľstvo histórie v kombinácii
    • učiteľstvo filozofie v kombinácii
    Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.