Vitalita dostredivého. Minimalizmus v súčasnej slovenskej poézii a v poézii európskych krajín.
Publikácia predstavuje jeden z prvých sústredených pohľadov na minimalizmus ako vitálny kultúrny kód v priestore slovenskej literárnej vedy. Tému uchopuje koncentrovane a s metodologickými nastaveniami. Dominancia príspevkov je zameraná na tvorbu autorov slovenskej ponovembrovej lyriky, časť reflektuje kontexty českej, poľskej a bulharskej poézie a interdisciplinárne súvislosti (výtvarné umenie, literárna kritika). Do centra pozornosti sú kladené pojmy ako aforizmus, dostredivosť, geometrická abstrakcia, haiku, fragment, ideogram, kaligram, koláž, konštelácia, krátka báseň, lyrická miniatúra, minirecenzia, nava, reduktívnosť, sériovosť, tautológia, typogram, variácia, vizuálna poézia a pod., ich teoretická báza, básnické konkretizácie a estetické zhodnocovanie. Autormi príspevkov sú akademickí i neakademickí bádatelia a výskumníčky: M. Barč, Dalfar, J. Gavura, M. Halašková, K. Ihringová, J. Juhásová, S. Kaščáková, Z. Kazalarska, E. Príhodová, Z. Rédey, B. Śniecikowska, J. Šrank, L. Švajlenin, E. Urbanová a Z. Volf.