Profesijná charakteristika
Vzdelanie a kvalifikácia
2014 |
Bc. |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogický fakulta |
Učiteľstvo geografie a výtvarného umenia |
2017 |
Bc. |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta |
Predškolská a elementárna pedagogika |
2019 |
Mgr. |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta |
Primárne vzdelávanie |
2021 |
- |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta |
Rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky |
2023 |
PaedDr. |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta |
Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých |
2024 |
PhD. |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta |
Predškolská a elementárne pedagogika |
2024 - trvá |
- |
Univerzita Mateja Bela Banská Bystrica, Fakulta telesnej výchovy a športu |
Rozširujúce štúdium telesnej výchovy a športu |
Ďalšie vzdelanie:
2019 |
Základný kurz Sfumato – (splývavé čítanie) alebo čítanie pre všetky deti |
2019 |
Základný kurz Hejného vyučovacej metódy pre 1. stupeň ZŠ |
2020 |
Základný kurz Písmo Comenia Sript |
2021 |
Základný kurz Hejného vyučovacej metódy pre učiteľov materských škôl |
2021 |
Certifikovaný kurz Muzikoterapia a špecifické poruchy učení |
2025 |
Komplexný kurz Bilaterálnej integrácie |
2025 |
INPP intervenčný program neuromotorickej zrelosti |
Priebeh a zoznam doterajších pracovných pomerov
2025 - trvá |
odborná asistentka |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, katedra špeciálnej pedagogiky |
Ružomberok |
2021-2024 |
interná doktorandka |
Katolícka univerzita v Ružomberku, Pedagogická fakulta, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky |
Ružomberok |
2019 – 2021 |
učiteľka |
Súkromná základná škola v Ružomberku |
Ružomberok |
2013 - 2019 |
vychovávateľka / učiteľka |
Základná škola s MŠ Ľubochňa |
Ľubochňa |
Iné:
2021 - trvá |
Lektorka |
Aktualizačné a inovačné vzdelávanie: RAABBE AKADEMIA,
|
Dr. Jozef Raabe Slovensko, s.r.o. |
|
Lektorka |
Aktualizačné vzdelávanie |
Inšpirácia s.r.o. |
Publikácie
Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Ďalší autori: | Daniela Valachová |
---|
Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2023 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1028-7 |
---|
Stiahnuť publikáciu |

Autor/Kolektív: | PaedDr. Jana Hrčová, Ph.D., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Vydavateľstvo: | Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1103-1 |
---|
Stiahnuť publikáciu |

Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., Mgr. Beáta Pošteková, PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Vydavateľstvo: | Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1104-8 |
---|
Stiahnuť publikáciu |

Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Ďalší autori: | Daniel Kučerka |
---|
Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1113-0 |
---|
Stiahnuť publikáciu |

Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Ďalší autori: | Daniela VALACHOVÁ |
---|
Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1114-7 |
---|
Stiahnuť publikáciu |

Autor/Kolektív: | Mgr. Ľuboslav Šiška, PhD., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1150-5 |
---|
Stiahnuť publikáciu |

Sumárny zoznam publikačnej činnosti
Vedecký výstup publikačnej činnosti ( V1, V2, V3) : 41
Odborný výstup publikačnej činnosti ( O1,O2, O3) : 66
Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako časť učebnice alebo skripta : 1
Iný výstup publikačnej činnosti : 2
Výber z publikačnej činnosti:
- HOMOLOVÁ, M. 2023. The effect of the intervention program on the social relations of students in a heterogeneous group In: MMK 2023 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference /– 1. vyd. – Roč. 14. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2023. – ISBN 978-80-87952-39-9, s. 833-838
- HOMOLOVÁ, M. 2023. Vnímanie agresívneho správania predškolského veku z pohľadu zahraničných výskumov In: JABLONSKÝ, T., EMMEROVÁ, I. 2023. Zborník doktorandov predškolskej a elementárnej pedagogiky : aktuálne problémy, výskumné zistenia / – 1. vyd. – Verbum - Ružomberok, 2023. – ISBN 978-80-561-1063-8, s. 17-28
- HOMOLOVÁ, M. 2023. Eliminácia nevhodného správania žiaka so špeciálnymi výchovno - vzdelávacími potrebami prostredníctvom intervenčného programu = Elimination of inappropriate behaviour of a pupil with special educational needs through an intervention programme In: MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B., 2023. Podpora osôb so zdravotným znevýhodnením v poradenskom systéme
- HOMOLOVÁ, M. 2023. The STEM Concept in the Education of Students with Special Needs = Koncept STEM vo vzdelávaní žiakov so špeciálnymi potrebami. In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1335-9185. – Roč. 23, č. 3 (2023), s. 26-35 DOI 10.54937/dspt.2023.23.3.26-35
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Eliminovanie nežiadúceho správania žiakov voči učiteľovi. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, 23 (1), s. 74-79. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.74-79
- MAGOVÁ, M. HOMOLOVÁ, M. 2024. Personálne zabezpečenie školy v kontexte inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In: tudia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok . Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, Roč. 23, č. 2 (2024) s. 162-169. DOI: 10.54937/ssf.2024.23.2.162-169
- TOMČÍKOVÁ, I., HOMOLOVÁ, M. 2024. Poznávanie miestnej krajiny prostredníctvom integrovaného tematického vyučovania In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1335-9185. – Roč. 24, č. 2 (2024), s. 35-42 DOI: 10.54937/dspt.2024.24.2.35-42
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Pracovné vyučovanie v inkluzivnej triede. In: KUČERKA, D., KOVÁČOVÁ, B.a MRÁZEK, M. 2024. Pracovné vyučovanie a technika na základných školách. Vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2024. s. 274- 291. ISBN 978-80-244-6424-4, 978-80-244-6425-1.
-
HOMOLOVÁ, M. 2024. Pohybové aktivity zamerané na zlepšenie rovnováhy a koordinácie detí predškolského veku. In: ŠIŠKA, Ľ. a HOMOLOVÁ, M., 2024. Aktuálne problémy telesnej výchovy a športu 13 [online]. 1. vyd. Ružomberok, Slovensko: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, s. 23-36. ISBN 978-80-561-1150-5.
-
HOMOLOVÁ, M. 2024. Dyspraxia: limitations in coordination and locomotion in a group of preschool children. In: MMK 2024: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. 1. vyd. Roč. 15. Hradec Králové, Česko: Magnanimitas akademické sdružení, s. 583-590. ISBN 978-80-87952-41-2.
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Analýza materiálnych a organizačných aspektov športových disciplín určených pre žiakov s mentálnym postihnutím. In: MERICA, M. a BELEŠOVÁ, M., zostavovatelia a editori. Žiak, pohyb, edukácia [online]: vedecký zborník 2024 = scientific proceedings 2024. 1. vyd. Bratislava, Slovensko: Univerzita Komenského v Bratislave, s. 104-110. ISBN 978-80-223-5909-2.
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Limitations in the coordinating activities of preschool children with a predisposition to motor dyspraxia. In: MMK 2024 [online]: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. 1. vyd. Roč. 15. Hradec Králové, Česko: Magnanimitas akademické sdružení, s. 477-485. ISBN 978-80-87952-41-2.
-
HOMOLOVÁ, M. 2025. Support of motor skills in students with dyspraxia through project-based teaching. In: BEZJAK, J., 2025. Technical creativity in school ́s curricula with the form of project learning "From idea to the product" - from the kindergarten to the technical faculty . 1. vyd. Ljubljana, Slovinsko: Somaru, s. 13-18. ISBN 978-961-6728-69-0.
Aktualizované 2.7. 2025