Profesijná charakteristika
Vzdelanie a kvalifikácia
2014 - PFKU, učiteľstvo geografie a výtvarného umenia (Bc.)
2017 - PFFKU, Predškolská a elementárna pedagogika (Bc.)
2019 - PFKU, Primárne vzdelávanie (Mgr.)
2021 - PFKU, Rozširujúce štúdium špeciálnej pedagogiky
2023 - PFKU, Špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých ( PaedDr.)
2024 - PFKU, Predškolská a elementárne pedagogika ( PhD.)
Pracovné skúsenosti:
2024 - trvá PFKU, odborný asistent, Katedra špeciálnej pedagogiky
2021 - 2024 PFKU, interná doktorandka, Katedra predškolskej a elementárnej pedagogiky
2019 – 2021 Súkromná základná škola v Ružomberku
2013 - 2019 Základná škola s MŠ Ľubochňa
Iné:
2021 - trvá
Lektorka: Aktualizačné a inovačné vzdelávanie: RAABBE AKADEMIA, Dr. Jozef Raabe Slovensko, s.r.o.
Aktualizačné vzdelávanie : Inšpirácia s.r.o.
Predsedníčka komisie na ukončenie programu inovačného vzdelávania Sociálna agresia detí v materskej škole: RAABE AKADEMIA
Publikácie
Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Ďalší autori: | Daniela Valachová |
---|
Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2023 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1028-7 |
---|
Stiahnuť publikáciu |
Autor/Kolektív: | PaedDr. Jana Hrčová, Ph.D., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Vydavateľstvo: | Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1103-1 |
---|
Stiahnuť publikáciu |
Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., Mgr. Beáta Pošteková, PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Vydavateľstvo: | Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1104-8 |
---|
Stiahnuť publikáciu |
Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Ďalší autori: | Daniel Kučerka |
---|
Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1113-0 |
---|
Stiahnuť publikáciu |
Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Monika Homolová, PhD. |
---|
Ďalší autori: | Daniela VALACHOVÁ |
---|
Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2024 |
---|
ISBN: | 978-80-561-1114-7 |
---|
Stiahnuť publikáciu |
Sumárny zoznam publikačnej činnosti
Vedecký výstup publikačnej činnosti ( V1, V2, V3) : 37
Odborný výstup publikačnej činnosti ( O1,O2, O3) : 65
Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako časť učebnice alebo skripta : 1
Iný výstup publikačnej činnosti : 2
Výber z publikačnej činnosti:
- HOMOLOVÁ, M. 2022. Inhibičné stratégie ako možnosť riešenia znižovania latentnej agresie u detí predškolského veku. In: CREA-AE 2022, Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2022. 313 s. ISBN 978-80-223-5505-6 s. 238-248 (online). Dostupné na: www.kreativnevzdelavanie.sk
- HOMOLOVÁ, M. 2022. Preventívne aktivity v materských školách. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (3), s. 50-58. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.50-58
- HOMOLOVÁ, M. 2022. Preventive Strategies and Programs as a Way to Eliminate Social Aggression of Preschool Children. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (2), s. 52-59. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.2.52-59
- HOMOLOVÁ, M. 2023. Social aggression in groups of preschool children and its elimination through preventive strategies and programmes In: Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVII. Teachers4Future: Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference konané ve dnech 9. – 10. listopadu 2021 v Olomouci. Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. 1. vydání ISBN 978-80-244-6265-3 DOI 10.5507/pdf.23.24462653
- KOVÁČOVÁ, B., HOMOLOVÁ, M. 2023. Artplenér ako inovatívna možnosť kreovania profesie špeciálneho pedagóga. In: REPISKÁ, M. 2023. Homeostáza v akčnom umení v kreovaní tvorby človeka. 1. vyd. – Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2023. – ISBN (elektronické) 978-80-223-5701-2, s. 85-91
- HOMOLOVÁ, M. 2023. The effect of the intervention program on the social relations of students in a heterogeneous group In: MMK 2023 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference /– 1. vyd. – Roč. 14. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2023. – ISBN 978-80-87952-39-9, s. 833-838
- HOMOLOVÁ, M. 2023. Vnímanie agresívneho správania predškolského veku z pohľadu zahraničných výskumov In: JABLONSKÝ, T., EMMEROVÁ, I. 2023. Zborník doktorandov predškolskej a elementárnej pedagogiky : aktuálne problémy, výskumné zistenia / – 1. vyd. – Verbum - Ružomberok, 2023. – ISBN 978-80-561-1063-8, s. 17-28
- HOMOLOVÁ, M. 2023. Eliminácia nevhodného správania žiaka so špeciálnymi výchovno - vzdelávacími potrebami prostredníctvom intervenčného programu = Elimination of inappropriate behaviour of a pupil with special educational needs through an intervention programme In: MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B., 2023. Podpora osôb so zdravotným znevýhodnením v poradenskom systéme
- HOMOLOVÁ, M. 2023. The STEM Concept in the Education of Students with Special Needs = Koncept STEM vo vzdelávaní žiakov so špeciálnymi potrebami. In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1335-9185. – Roč. 23, č. 3 (2023), s. 26-35 DOI 10.54937/dspt.2023.23.3.26-35
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Eliminovanie nežiadúceho správania žiakov voči učiteľovi. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, 23 (1), s. 74-79. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.74-79
- MAGOVÁ, M. HOMOLOVÁ, M. 2024. Personálne zabezpečenie školy v kontexte inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In: tudia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, Roč. 23, č. 2 (2024) s. 162-169. DOI: 10.54937/ssf.2024.23.2.162-169
- TOMČÍKOVÁ, I., HOMOLOVÁ, M. 2024. Poznávanie miestnej krajiny prostredníctvom integrovaného tematického vyučovania In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1335-9185. – Roč. 24, č. 2 (2024), s. 35-42 DOI: 10.54937/dspt.2024.24.2.35-42
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Pracovné vyučovanie v inkluzivnej triede. In: KUČERKA, D., KOVÁČOVÁ, B.a MRÁZEK, M. 2024. Pracovné vyučovanie a technika na základných školách. Vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2024. s. 274- 291. ISBN 978-80-244-6424-4, 978-80-244-6425-1.