Publikácie
| Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Ďalší autori: | Daniela Valachová |
|---|
| Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
|---|
| Rok vydania: | 2023 |
|---|
| ISBN: | 978-80-561-1028-7 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

| Autor/Kolektív: | PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Vydavateľstvo: | Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
|---|
| Rok vydania: | 2024 |
|---|
| ISBN: | 978-80-561-1103-1 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

| Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., Mgr. Beáta Pošteková, PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Vydavateľstvo: | Verbum – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
|---|
| Rok vydania: | 2024 |
|---|
| ISBN: | 978-80-561-1104-8 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

| Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Ďalší autori: | Daniel Kučerka |
|---|
| Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
|---|
| Rok vydania: | 2024 |
|---|
| ISBN: | 978-80-561-1113-0 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

| Autor/Kolektív: | doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD., PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Ďalší autori: | Daniela VALACHOVÁ |
|---|
| Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
|---|
| Rok vydania: | 2024 |
|---|
| ISBN: | 978-80-561-1114-7 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

| Autor/Kolektív: | Mgr. Ľuboslav Šiška, PhD., PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
|---|
| Rok vydania: | 2024 |
|---|
| ISBN: | 978-80-561-1150-5 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

| Autor/Kolektív: | PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Ďalší autori: | Beáta Pošteková |
|---|
| Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
|---|
| Rok vydania: | 2025 |
|---|
| ISBN: | 978-80-561-1192-5 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

| Autor/Kolektív: | PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
|---|
| Rok vydania: | 2025 |
|---|
| ISBN: | 978-80-561-1213-7 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

| Autor/Kolektív: | PaedDr. Bc. Monika Homolová, PhD. |
|---|
| Ďalší autori: | doc. Mgr. Zuzana Fábry Lucká, PhD. |
|---|
| Vydavateľstvo: | Univerzita Komenského v Bratislave, 2025 |
|---|
| Rok vydania: | 2025 |
|---|
| ISBN: | 978-80-223-6194-1 |
|---|
| Stiahnuť publikáciu |

Sumárny zoznam publikačnej činnosti
Vedecký výstup publikačnej činnosti ( V1, V2, V3) : 56
Odborný výstup publikačnej činnosti ( O1,O2, O3) : 66
Pedagogický výstup publikačnej činnosti ako časť učebnice alebo skripta : 1
Iný výstup publikačnej činnosti : 2
Výber z publikačnej činnosti:
- HOMOLOVÁ, M. 2023. The effect of the intervention program on the social relations of students in a heterogeneous group In: MMK 2023 : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky : recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference /– 1. vyd. – Roč. 14. – Hradec Králové (Česko) : Magnanimitas akademické sdružení, 2023. – ISBN 978-80-87952-39-9, s. 833-838
- HOMOLOVÁ, M. 2023. Vnímanie agresívneho správania predškolského veku z pohľadu zahraničných výskumov In: JABLONSKÝ, T., EMMEROVÁ, I. 2023. Zborník doktorandov predškolskej a elementárnej pedagogiky : aktuálne problémy, výskumné zistenia / – 1. vyd. – Verbum - Ružomberok, 2023. – ISBN 978-80-561-1063-8, s. 17-28
- HOMOLOVÁ, M. 2023. Eliminácia nevhodného správania žiaka so špeciálnymi výchovno - vzdelávacími potrebami prostredníctvom intervenčného programu = Elimination of inappropriate behaviour of a pupil with special educational needs through an intervention programme In: MAGOVÁ, M., KOVÁČOVÁ, B., 2023. Podpora osôb so zdravotným znevýhodnením v poradenskom systéme
- HOMOLOVÁ, M. 2023. The STEM Concept in the Education of Students with Special Needs = Koncept STEM vo vzdelávaní žiakov so špeciálnymi potrebami. In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1335-9185. – Roč. 23, č. 3 (2023), s. 26-35 DOI 10.54937/dspt.2023.23.3.26-35
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Eliminovanie nežiadúceho správania žiakov voči učiteľovi. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, 23 (1), s. 74-79. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.74-79
- MAGOVÁ, M. HOMOLOVÁ, M. 2024. Personálne zabezpečenie školy v kontexte inkluzívneho vzdelávania žiakov so špecifickými vývinovými poruchami učenia. In: tudia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok . Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, Roč. 23, č. 2 (2024) s. 162-169. DOI: 10.54937/ssf.2024.23.2.162-169
- TOMČÍKOVÁ, I., HOMOLOVÁ, M. 2024. Poznávanie miestnej krajiny prostredníctvom integrovaného tematického vyučovania In: Disputationes scientificae : Universitatis Catholicae in Ružomberok. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 1335-9185. – Roč. 24, č. 2 (2024), s. 35-42 DOI: 10.54937/dspt.2024.24.2.35-42
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Pracovné vyučovanie v inkluzivnej triede. In: KUČERKA, D., KOVÁČOVÁ, B.a MRÁZEK, M. 2024. Pracovné vyučovanie a technika na základných školách. Vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2024. s. 274- 291. ISBN 978-80-244-6424-4, 978-80-244-6425-1.
-
HOMOLOVÁ, M. 2024. Pohybové aktivity zamerané na zlepšenie rovnováhy a koordinácie detí predškolského veku. In: ŠIŠKA, Ľ. a HOMOLOVÁ, M., 2024. Aktuálne problémy telesnej výchovy a športu 13 [online]. 1. vyd. Ružomberok, Slovensko: Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, s. 23-36. ISBN 978-80-561-1150-5.
-
HOMOLOVÁ, M. 2024. Dyspraxia: limitations in coordination and locomotion in a group of preschool children. In: MMK 2024: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. 1. vyd. Roč. 15. Hradec Králové, Česko: Magnanimitas akademické sdružení, s. 583-590. ISBN 978-80-87952-41-2.
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Analýza materiálnych a organizačných aspektov športových disciplín určených pre žiakov s mentálnym postihnutím. In: MERICA, M. a BELEŠOVÁ, M., zostavovatelia a editori. Žiak, pohyb, edukácia [online]: vedecký zborník 2024 = scientific proceedings 2024. 1. vyd. Bratislava, Slovensko: Univerzita Komenského v Bratislave, s. 104-110. ISBN 978-80-223-5909-2.
- HOMOLOVÁ, M. 2024. Limitations in the coordinating activities of preschool children with a predisposition to motor dyspraxia. In: MMK 2024 [online]: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference. 1. vyd. Roč. 15. Hradec Králové, Česko: Magnanimitas akademické sdružení, s. 477-485. ISBN 978-80-87952-41-2.
-
HOMOLOVÁ, M. 2025. Support of motor skills in students with dyspraxia through project-based teaching. In: BEZJAK, J., 2025. Technical creativity in school ́s curricula with the form of project learning "From idea to the product" - from the kindergarten to the technical faculty . 1. vyd. Ljubljana, Slovinsko: Somaru, s. 13-18. ISBN 978-961-6728-69-0.
Aktualizované 28.11. 2025
Vlastné
Aktívna účasť na vedeckých konferenciách
► Medzinárodná vedecká konferencia EDUKOM: Otvorené cesty vo vzdelávaní multikultúrnej škole
Prezentovaný príspevok: Aplikácia multikultúrnej výchovy v 4.roč. ZŠ
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Trnava, 2017
► Medzinárodná vedecká konferencia Expresívne terapie vo vede o človeku ,
Prezentovaný príspevok: ,, Rozvoj sociálnych zručností cez prvky neverbálnej komunikácie “ PFKU Ružomberok, 2018
► Vedecká konferencia Súčasnosť a perspektívy edukácie III, FF UCM, Trnava PFKU Ružomberok, 2018
► Medzinárodná vedecká konferencia Kreatívne vzdelávanie 2018.
Príspevok: Spoznávanie drevenej sakrálnej ľudovej architektúry cez tvorivé aktivity v primárnom vzdelávaní. UMB Banská Bystrica. 2018
► Medzinárodná vedecká konferencia EDUKOM 2019: Orientácia človeka v spoločnosti a jej základné aspkety.
Prezentovaný príspevok: Pripravujeme dostatočne budúcich učiteľov na možné devalvačné správanie žiakov?
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, Trnava, 2019
► Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVII. Teachers4Future: mezinárodná vědecká konference konané ve dnech 9. – 10. listopadu 2021 v Olomouci. Univerzita Palackého v Olomouci
Príspevok: Social aggression in groups of preschool children and its elimination through preventive strategies and programmes
► CREA-AE 2022, Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave,
Vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou
Príspevok: Inhibičné stratégie ako možnosť riešenia znižovania latentnej agresie u detí predškolského veku
► MMK 2023: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2023, 14. – Hradec Králové, Česko
Príspevok: The effect of the intervention program on the social relations of students in a heterogeneous group
► Medzinárodná vedecká konferencia: 16.Didaktická konferencia, 2023 nové trendy vo vyučovaní matematiky, informatiky na základných, stredných a vysokých školách a na skvalitňovanie vyučovania odborných predmetov na všetkých typoch a stupňoch škôl.
Príspevok: Poznanie reagiónu v príprave učiteľa prírodovedného vzdelávania
► MMK 2024: Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2024 , 15. , Hradec Králové, Česko
Príspevky: Dyspraxia: limitations in coordination and locomotion in a group of preschool children
Limitations in the coordinating activities of preschool children with a predisposition to motor dyspraxia
► Vedecká konferencia Trendy a problémy v technickom vzdelávaní v čase dištančnej, hybridnej a prezenčnej výučby, 2024
Príspevok: Analýza konceptu STEM v primárnom vzdelávaní
► Vedecká konferencia CREA-AE 2024 : kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne - umelecké vzdelávanie, Bratislava, Univerzita Komenského v Bratislave
Príspevok: Katarzia udalostí zlomu prostredníctvom fotografie
► Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů. QUAERE 2025 roč. XV. 14. – 16. července 2025. Hradec Králové, Česká republika
Príspevky: Motivating children to participate in physical activities in kindergartens
Changes in the motor skills of preschool children
Aktívna účasť na odborných konferenciách
► Učiteľ nie je Google 7 9. 6. – 10. 6. 2022
Medzinárodná odborná konferencia pre pedagógov
Príspevok: Vyučovanie so zapojením celého mozgu - metóda Whole Brain Teaching
► Učiteľ nie je Google 9 5.6.- 6.6. 2025
Medzinárodná odborná konferencia pre pedagógov
Príspevok: Gamifikácia ako inovatívna vzdelávacia metóda prístupná pre všetkých žiakov
► Liptov vo vyučovaní geografie 1. 10. 2025, Liptovský Mikuláš
Odborná konferencia
Príspevok: Spoznávanie Liptova – zážitkové vyučovanie formou Questingu na 1. stupni ZŠ