Nový zborník reflektuje (toxickú) mediálnu celebritotvorbu
Mediálnovedné autority z Prešova, Nitry, Bratislavy, Košíc, Krakova, Olomouca, Prahy vo svojich príspevkoch nasvietili problematiku v tematickej i metodologickej pestrosti: sústredia sa na podstatu celebritotvorby a úlohy emócií v nej; na špecifické postavenie celebrít – expertov, a to v diametrálne odlišných oblastiach športu (komentátori) a viery (pápeži); na fenomén influencerov ako (upadajúcich) internetových autorít aj na rozličné etické aspekty novinárskej práce, osobitne s ohľadom na mieru osobnej zainteresovanosti v kontraste s objektivitou, nestrannosťou, férovosťou... Členovia výskumného tímu prispeli aj niektorými novými doplnkovými špecifickými zisteniami o osobe Mariana Kočnera (z pohľadu ľudí, ktorí ho poznali zblízka) a o jeho mediálnom obraze (napríklad vzhľadom na podrobné preskúmanie tvorby jeho neskoršieho spolupracovníka novinára Petra Tótha).
Zborník si môžete stiahnuť tu: