Kto vie, nech učí
Základné údaje o projekte
Názov projektu: Kto vie, nech učí
Operačný program: Ľudské zdroje
Spolufinancovaný fondom: Európsky sociálny fond
Prioritná os: Vzdelávanie
Kód projektu v ITMS2014+: 312011AKK9
Výzva: OPLZ-PO1/2019/DOP/1.3.1-01 - Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických a odborných zamestnancov
Doba realizácie projektu: od októbra 2020 do septembra 2023
Investičná priorita: 1.3 Zlepšenie kvality, efektívnosti a prístupu k terciárnemu a ekvivalentnému vzdelávaniu s cieľom zvýšiť počet študujúcich a úroveň vzdelania, najmä v prípade znevýhodnených skupín
Špecifický cieľ: 1.3.1 Zvýšiť kvalitu VŠ vzdelávania a rozvoj ľudských zdrojov v oblasti výskumu a vývoja s cieľom dosiahnuť prepojenie VŠ vzdelávania s potrebami trhu práce
Projekt „Kto vie, nech učí“ bol úspešne ukončený v stanovenom termíne.
Celkový počet zapojených študentov (praxe, stáže): 407 (303 ženy, 104 muži), čerpané finančné prostriedky: 90 571,81 Eur
Celkový počet podporných metodických a vzdelávacích materiálov: 25, čerpané finančné prostriedky: 9053,04 Eur
Výstupy projektu pedagógov z Filozofickej fakulty KU sú zverejnené TU. Všetky výstupy projektu sú zverejnené TU.
Popis projektu
Ciele projektu
Hlavným cieľom projektu Kto vie, nech učí je účinnejšie prepojiť teoretické vzdelávanie na akademickej pôde a praktické vzdelávanie v cvičných školách a cvičných školských zariadeniach u študentov Filozofickej a Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku a dosiahnuť tak skvalitnenie prípravy budúcich pedagógov a odborných pracovníkov. Projekt je určený študentom dennej formy štúdia bakalárskeho a magisterského stupňa študujúcim v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy.
Činnosti uskutočňované v rámci projektu Kto vie, nech učí
Rozšírenie praktických kompetencií a rozvíjanie pedagogických a odborných zručností študentov sa bude realizovať prostredníctvom navýšeného počtu hodín pedagogickej praxe/praktickej prípravy a inovovaného (reflexívneho) modelu hospitačnej a súvislej pedagogickej praxe. V inovovanom modeli pedagogických praxí sa popri rozvíjaní profesijných kompetencií študenta kladie zvýšený dôraz na aktívnu tvorbu vlastných znalostí prostredníctvom reflexie zažitej skúsenosti a sebareflexie vlastných činností.
Formou stáže zas budú študenti získavať praktické skúsenosti s organizáciou a fungovaním školy alebo školského zariadenia. Stáže absolvujú študenti pod vedením mentora, ktorý bude facilitovať praktické oboznamovanie sa študenta s prostredím školy a v primeranej miere ho môže zapojiť do administratívnych a organizačných činností pedagogického zamestnanca.
Súčasťou projektu je aj tvorba inovatívnych vzdelávacích a metodických materiálov pre študentov a pedagogických zamestnancov cvičnej školy alebo cvičného školského zariadenia.
Inovované modely pedagogickej praxe a stáže sa budú na Filozofickej fakulte KU uskutočňovať v študijných programoch:
- učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii
- učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry v kombinácii
- učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii
- učiteľstvo histórie v kombinácii
- učiteľstvo filozofie v kombinácii
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.