Základné údaje o projekte

    Názov projektu: Kto vie, nech učí

    Operačný program: Ľudské zdroje

    Spolufinancovaný fondom: Európsky sociálny fond

    Prioritná os: Vzdelávanie

    Kód projektu v ITMS2014+:  312011AKK9

    Výzva: OPLZ-PO1/2019/DOP/1.3.1-01 - Skvalitnenie prípravy budúcich pedagogických a odborných zamestnancov

    Doba realizácie projektu: od októbra 2020 do septembra 2023

    Investičná priorita: 1.3 Zlepšenie kvality, efektívnosti a prístupu k terciárnemu a ekvivalentnému vzdelávaniu s cieľom zvýšiť počet študujúcich a úroveň vzdelania, najmä v prípade znevýhodnených skupín

    Špecifický cieľ: 1.3.1 Zvýšiť kvalitu VŠ vzdelávania a rozvoj ľudských zdrojov v oblasti výskumu a vývoja s cieľom dosiahnuť prepojenie VŠ vzdelávania s potrebami trhu práce

     

    Projekt „Kto vie, nech učí“ bol úspešne ukončený v stanovenom termíne.
    Celkový počet zapojených študentov (praxe, stáže): 407 (303 ženy, 104 muži), čerpané finančné prostriedky: 90 571,81 Eur
    Celkový počet podporných metodických a vzdelávacích materiálov: 25, čerpané finančné prostriedky: 9053,04 Eur 

     

    Výstupy projektu pedagógov z Filozofickej fakulty KU sú zverejnené TU. Všetky výstupy projektu sú zverejnené TU.

     

     

    Popis projektu

    Ciele projektu

    Hlavným cieľom projektu Kto vie, nech učí je účinnejšie prepojiť teoretické vzdelávanie na akademickej pôde a praktické vzdelávanie v cvičných školách a cvičných školských zariadeniach u študentov Filozofickej a Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku a dosiahnuť tak skvalitnenie prípravy budúcich pedagógov a odborných pracovníkov. Projekt je určený študentom dennej formy štúdia bakalárskeho a magisterského stupňa študujúcim v študijnom odbore učiteľstvo a pedagogické vedy.

     

    Činnosti uskutočňované v rámci projektu Kto vie, nech učí

    Rozšírenie praktických kompetencií a rozvíjanie pedagogických a odborných zručností študentov sa bude realizovať prostredníctvom navýšeného počtu hodín pedagogickej praxe/praktickej prípravy a inovovaného (reflexívneho) modelu hospitačnej a súvislej pedagogickej praxe. V inovovanom modeli pedagogických praxí sa popri rozvíjaní profesijných kompetencií študenta kladie zvýšený dôraz na aktívnu tvorbu vlastných znalostí prostredníctvom reflexie zažitej skúsenosti a sebareflexie vlastných činností.

    Formou stáže zas budú študenti získavať praktické skúsenosti s organizáciou a fungovaním školy alebo školského zariadenia. Stáže absolvujú študenti pod vedením mentora, ktorý bude facilitovať praktické oboznamovanie sa študenta s prostredím školy a v primeranej miere ho môže zapojiť do administratívnych a organizačných činností pedagogického zamestnanca.

    Súčasťou projektu je aj tvorba inovatívnych vzdelávacích a metodických materiálov pre študentov a pedagogických zamestnancov cvičnej školy alebo cvičného školského zariadenia.

     

    Inovované modely pedagogickej praxe a stáže sa budú na Filozofickej fakulte KU uskutočňovať v študijných programoch:

    • učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry v kombinácii
    • učiteľstvo nemeckého jazyka a literatúry v kombinácii
    • učiteľstvo anglického jazyka a literatúry v kombinácii
    • učiteľstvo histórie v kombinácii
    • učiteľstvo filozofie v kombinácii

    Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.