Naratívne identity v životných príbehoch učiteľov primárneho stupňa vzdelávania v procese inklúzie
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.109-115
Autor: Paula Maliňáková
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník: XXI.
Číslo: 3
Strany: 109-115
Rok vydania: 2022
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstract: The article discusses the research investigation, which offers readers the form of life stories, and narrative identities according to McAdams (1993). The research investigation continued with semi-structured interviews, data collection, and visual and content analysis. The individual life stories of the teachers were combined into narratives (according to McAdams), which revealed and then nourished the current problems of inclusive education at the primary level of education.
Keywords: Narrative identities. The life stories of teachers. Inclusion education. Inclusion.
Citácia:
MALIŇÁKOVÁ, Paula, 2022. Naratívne identity v životných príbehoch učiteľov primárneho stupňa vzdelávania v procese inklúzie. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, roč. XXI., č. 3, s. 109-115. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.109-115