Triedny učiteľ ako činiteľ komunikačnej súdržnosti pre úspešnú spoluprácu rodiny a školy
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.37-44
Autor: Gabriela Siváková
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník: 23
Číslo: 1
Strany: 37-44
Rok vydania: 2024
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstract: The paper focuses on the importance of the class teacher as a key factor in building and maintaining strong links between the family and the school, with an emphasis on mutual understanding, respect and cooperation. It describes how the class teacher's communicative competencies are manifested in the development of individual approaches to pupils and how these teachers can be instrumental in addressing the various challenges presented by the classroom.
Keywords: Class teacher. Competences of the class teacher. Family-school cooperation. Communication cohesion.
Citácia:
SIVÁKOVÁ, Gabriela. Triedny učiteľ ako činiteľ komunikačnej súdržnosti pre úspešnú spoluprácu rodiny a školy. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2024, 23 (1), s. 37-44. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.37-44