Ako využiť potenciál gregoriánskeho chorálu na hodinách hudobnej výchovy?
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.4.107-114
Autor: Kristína Magátová
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník: XXIII.
Číslo: 4
Strany: 107-114
Rok vydania: 2024
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstract: Music education as a part of the educational field of Art and Culture allows teachers to apply in the educational process a variety of activities that stimulate pupils to creativity. The integration of creative approaches opens up possibilities for effective interpretation of less interesting themes. The aim of this paper is to highlight the potential or benefits of Gregorian chant in several aspects, and to suggest concrete examples and methods of how to bring this topic closer to pupils in music education classes through creative processes.
Keywords: Gregorian chant. Potential. Music education. Application. Model situation.
Citácia:
MAGÁTOVÁ, Kristína, 2024. Ako využiť potenciál gregoriánskeho chorálu na hodinách hudobnej výchovy? In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, roč. XXIII., č. 4, s. 107-114. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.4.107-114