Pohľad na historický kontext a legislatívne zázemie inkluzívneho vzdelávania
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/dspt.2023.23.3.36-45
Autor: Paula Maliňáková
In: Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok
ISSN: 1335-9185
Ročník: XXIII.
Číslo: 3
Strany: 36-45
Rok vydania: 2023
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstract: Daily, in our practical pedagogical work, we meet pupils who require an approach of acceptance or acceptance and a large degree of individual approach on the part of the educator. The legislative direction is progressing very rapidly, but the environment of educational reality, also based on exploratory and research research, shows the unpreparedness of cultural acceptance and acceptance of the difference of all pupils without distinction.
Keywords: Inclusion education. Inclusion. Historical context. Strategic framework.
Citácia:
MALIŇÁKOVÁ, Paula, 2023. Pohľad na historický kontext a legislatívne zázemie inkluzívneho vzdelávania. In: Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok. Online. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, roč. XXIII., č. 3, s. 36-45. ISSN 1335-9185. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/dspt.2023.23.3.36-45