Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombinácii s mentálnym postihnutím

    Fulltext (.pdf)

    https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.92-99

    Autori: Martina Magová, Miroslava Hochmuthová

    In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok

    ISSN: 1336-2232

    Ročník: 21

    Číslo: 3

    Strany: 92-99

    Rok vydania: 2022

    Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Abstract: The paper deals with the principles of structured teaching, which are used in the education of pupils with autism spectrum disorder in combination with intellectual disability. The principles of structured learning are individual approach, structuralization and visualization. Using these principles, we can help students with autism spectrum disorder receive, process and fix new information, knowledge and skills more easily.

    Keywords: Education of pupils with autism spectrum disorder in combination with intellectual disability. Structured teaching. Individual approach. Structuralization. Visualization.

    Citácia:

    MAGOVÁ, Martina – HOCHMUTHOVÁ, Miroslava. Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombinácii s mentálnym postihnutím. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (3), s. 92-99. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.92-99