Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombinácii s mentálnym postihnutím
The Use of Structured Teaching Elements in the Education of Pupils 
with Autism Spectrum Disorder in Combination with Intellectual Disability
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.92-99
Autori/ Authors: Martina Magová  Miroslava Hochmuthová
     Miroslava Hochmuthová
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník/ Volume: XXI.
Číslo/ Issue: 3
Strany/ Page Range: 92-99
Rok vydania/ Publication Year: 2022
Jazyk/ Language: Slovak
Vydavateľ/ Publisher: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstrakt/ Abstract: The paper deals with the principles of structured teaching, which are used in the education of pupils with autism spectrum disorder in combination with intellectual disability. The principles of structured learning are individual approach, structuralization and visualization. Using these principles, we can help students with autism spectrum disorder receive, process and fix new information, knowledge and skills more easily.
Kľúčové slová/ Keywords: Education of pupils with autism spectrum disorder in combination with intellectual disability. Structured teaching. Individual approach. Structuralization. Visualization.
Citácia/ How to cite:
MAGOVÁ, Martina a HOCHMUTHOVÁ, Miroslava, 2022. Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombinácii s mentálnym postihnutím. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Roč. XXI., č. 3, s. 92-99. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.92-99
Toto dielo je publikované pod/ This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


