Synergia: tvorivosť, literárny motív a akčné umenie u dieťaťa predškolského veku
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.4.68-75
Autor: Zuzana Chanasová
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník: XXI.
Číslo: 4
Strany: 68-75
Rok vydania: 2022
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstract: The aim of the paper is to briefly characterize the process of developing creativity through the art of action, which arises on the basis of a literary motif in a preschool child. In this paper, we present the basic theoretical categories as well as photographic material of the creative processing of a literary motif in action models for preschool children.
Keywords: Action art. Preschool child. Creativity. Literature for children.
Citácia:
CHANASOVÁ, Zuzana, 2022. Synergia: tvorivosť, literárny motív a akčné umenie u dieťaťa predškolského veku. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, roč. XXI., č. 4, s. 68-75. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.4.68-75