Synergia: tvorivosť, literárny motív a akčné umenie u dieťaťa predškolského veku

    Fulltext (.pdf)

    https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.4.68-75

    Autor: Zuzana Chanasová

    In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok

    ISSN: 1336-2232

    Ročník: 21

    Číslo: 4

    Strany: 68-75

    Rok vydania: 2022

    Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Abstract: The aim of the paper is to briefly characterize the process of developing creativity through the art of action, which arises on the basis of a literary motif in a preschool child. In this paper, we present the basic theoretical categories as well as photographic material of the creative processing of a literary motif in action models for preschool children.

    Keywords: Action art. Preschool child. Creativity. Literature for children.

    Citácia:

    CHANASOVÁ, Zuzana. Synergia: tvorivosť, literárny motív a akčné umenie u dieťaťa predškolského veku. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (4), s. 68-75. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.4.68-75