Štátne výchovno-vzdelávacie programy predprimárnej edukácie Slovenskej republiky a Maďarska
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/dspt.2022.22.4.15-25
Autori: Diana Borbélyová, Alexandra Nagyová, Katalin Hajduné Holló, Krisztián Józsa, Judit Podráczky
In: Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok
ISSN: 1335-9185
Ročník: XXII.
Číslo: 4
Strany: 15-25
Rok vydania: 2022
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstract: The education policies of the European Union countries have their own specificities and differences. These differences can be seen not only in direct educational activities, but also in the legislatively binding curriculum documents for pre-primary education. The present study deals specifically with the comparison of the State Curriculum for Pre-primary Education in Kindergartens 2016 (Slovak Republic) and the National Education Programme 2012 (Hungary).
Keywords: Hungary. Content analysis. Pre-primary education. Slovak Republic. State educational programmes.
Citácia:
BORBÉLYOVÁ, Diana; NAGYOVÁ, Alexandra; HAJDUNE HOLLÓ, Katalin; JÓZSA, Krisztián a PODRÁCZKY, Judit, 2022. Štátne výchovno-vzdelávacie programy predprimárnej edukácie Slovenskej republiky a Maďarska. In: Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae in Ružomberok. Online. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, roč. XXII., č. 4, s. 15-25. ISSN 1335-9185. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/dspt.2022.22.4.15-25