Asistent učiteľa v procese vzdelávania rómskych žiakov
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.1.169-177
Autor: Peter Jendryščík
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník: XXI.
Číslo: 1
Strany: 169-177
Rok vydania: 2022
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstract: The paper focuses on the position and role of the teacher's assistant in the educational process. Education requirements for the performance of teaching assistant position and their justification for the nature of performed work and benefits of the teacher's assistant for the learner if they come from the same ethnic background are analysed. The focus will be paid on actual numbers of teaching assistants, and if this number corresponds to the requirements of current practice.
Keywords: Teacher's assistant. Learner. Education. Socially disadvantaged environment.
Citácia:
JENDRYŠČÍK, Peter, 2022. Asistent učiteľa v procese vzdelávania rómskych žiakov. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, roč. XXI., č. 1, s. 169-177. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.1.169-177