• Skok na obsah
  • Skok na menu
  • Domov

    Univerzitná knižnica
    Univerzitná knižnica
    Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Katolícka univerzita

    Rýchle menu

    • Rýchle odkazy
      • Telefónny zoznam
      • Zamestnanecký email
      • Informačný systém
      • Objednávanie stravy
      • AIS
    SKEN

    Hlavné menu

    Katolícka univerzita v Ružomberku
    • O knižnici
      • Pracoviská
      • Dokumenty
      • Virtuálna prehliadka
      • Novinky
      • Otváracie hodiny
      • Kontakt
      • Kabinet dejín
    • Online katalógy
      • On-line katalóg kníh
      • On-line katalóg časopisov
      • Zahraničné súborné katalógy
      • CRZP
      • Virtuálna knižnica
      • Voľne dostupné EIZ
      • Digitálna knižnica KU MediaInfo
      • E - časopisy
    • Služby
      • MVS
      • DOI
        • Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae In Ružomberok
          • 2022-01
            • Karol Anton Medvecký v slovenskej politike po roku 1918
            • Relativistické dôsledky emotivizmu
            • Raj – obraz harmónie medzi Stvoriteľom a stvorením
            • K didaktickým aspektom hudobno-tanečného folklorizmu
            • Príspevok k elektronizácii hudobného vzdelávania na Slovensku
            • K odrazu premien súčasnej európskej spoločnosti v živote kresťana
            • Liberalizácia medzinárodného obchodu a úloha Svetovej obchodnej organizácie v tomto procese
          • 2022-02
            • Od civilizácie k umeniu
            • Metodické aspekty v procese edukácie reštaurátora na príklade sôch spojených s architektúrou
            • Počiatky školstva v Kežmarku
            • Mediálna gramotnosť v systéme iných gramotností – mediálna výchova ako nástroj nadobúdania čitateľskej gramotnosti
            • Disocializace vězňů a východiska speciálních pedagogů a vězeňských kaplanů
            • Výtvarná edukácia v inkluzívnom prostredí
            • Rovnováha v prírode – rizikový environmentálny faktor
          • 2022-03
            • Akčnosť človeka v priestore akčného umenia
            • Učiteľské osobnosti Kežmarského lýcea 18. a 19. storočia
            • Niektoré aspekty psychologickej spirituality
            • Podpora sociálnych a komunikačných zručností u jednotlivca s viacnásobným postihnutím prostredníctvom terapeutických konceptov
            • Slovné hodnotenie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
            • Náčrt sociálneho a politického myslenia Jána Francisciho
          • 2022-04
            • Štátne výchovno-vzdelávacie programy predprimárnej edukácie Slovenskej republiky a Maďarska
            • Terapia s bábkou s osobou s mentálnym postihnutím
            • Dištančné vzdelávanie žiakov mladšieho školského veku počas koronakrízy
            • Die Vorstellung der Praktikumslehrpersonen von einem guten Unterricht während des Schulpraktikums angehender Primarlehrerinnen und Primarlehrer in der Fachdidaktik Deutsch als Fremdsprache
            • Od Bechera k Wolfovej. Niekoľko poznámok k recepcii literatúry NDR v Encyklopédii spisovateľov sveta (1987)
            • Postoj kanonika Andreja Cvinčeka k procesu s Jozefom Tisom
            • Andrej Cvinček a jeho činnosť v Ústrednej správe cirkevných veľkostatkov Dr. Pavla Jantauscha, trnavského apoštolského administrátora
            • Life Challenges of Youth During COVID-19 in Kyrgyzstan
            • Zmysel života učiteľov, ktorí pracujú v špeciálnych školách so žiakmi so špecifickými potrebami
          • 2023-01
            • Kňaz v rovnošate ozbrojených zložiek štátu
            • Udržateľné a proprírodné vzdelávanie zamerané na ekogramotnosť – dôležitý predpoklad udržateľného ekonomického a spoločenského rozvoja
            • Validita resocializace vězňů, sociální percepce a sociologická akceptace
            • Hans Urs von Balthasar: Najsvätejšia Trojica v srdci teológie
            • Dimenzie environmentálnej zodpovednosti
            • Múdrosť v listoch Antona Pustovníka
            • Wychowanie do spotkania z Bogiem
            • Akčné umenie ako stratégia podpory seniora so zdravotným znevýhodnením
        • Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
          • 2022-01
            • Výskum rizikového a problémového správania žiakov základných a stredných škôl
            • Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy
            • Analýza rozdílů postojů vůči lidem s postižením u praktikujících učitelů a studentů učitelství
            • Kvantitatívna analýza úloh z T5
            • Inkluzívne prostredie vysokej školy z pohľadu študentov
            • Komparačná analýza dát a jej využitie v sociálnom výskume
            • Proces plánovania odborných praxí v študijnom odbore sociálna práca
            • Evaluácia programu zameraného na prevenciu sexuálneho zneužívania detí
            • Kooperatívne učenie ako determinant socializácie rómskych žiakov v primárnej edukácii
            • Výsledky slovenských žiakov štvrtého ročníka v štúdii TIMSS 2015 a eTIMSS 2019 z matematiky
            • Možnosti redukce sociálních nerovností ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol v České a ve Slovenské republice
            • Analýza výsledkov žiakov v T5 v závislosti od metódy využívanej pri výučbe matematiky
            • Výučba techniky na základných školách a nové strategické zámery
            • Inovačné pohľady na edukáciu – hĺbkové vyučovanie
            • Přínos Antona Štefánka při rozvoji moderního školství
            • Asistent učiteľa v procese vzdelávania rómskych žiakov
            • Nevhodné správanie sa žiakov ako problém súčasnej školy
            • Skúsenosti žiakov stredných škôl s interaktívnym online vyučovaním počas prvých dvoch vĺn pandémie COVID-19
            • Causes of Foreign Language Speaking Anxiety Through the Eyes of Non-Native Language Speakers
          • 2022-02
            • The Phenomenon of Inclusion in a Modern Society
            • Comparison of Partial Functions in First Graders who Were Either Neurotypical, Had Been Diagnosed with Deficiencies of Partial Functions or Were Suspected of Having Such Deficiencies – Visual Stimulus Material
            • FIE as a Tool for Correcting Deficient Functions in Children and Students with Behavioral Disorders
            • Opportunities for the Development of Cognitive Functions in Preschool Children Through Emotions
            • Preventive Strategies and Programs as a Way to Eliminate Social Aggression of Preschool Children
            • Expressiveness in Multisensory Approaches
            • Musical Activities in the Development of Cognitive Processes (Attention) in Children in Early Childhood Intervention
            • A Fairy Tale in the Context of Early Care
            • Art Talents in the Context of a Specific Research Focus
            • Terminological Background in the Nomenclature of Perception of the Graphic Medium and the Structure of the Evaluation of the Graphic Letter
            • Generational Expressivity Identified in a Drawing
            • Theoretical, Empirical and Legislative Determinants of Education of Education Managers in the Slovak Republic
          • 2022-03
            • Poskytovanie včasnej starostlivosti pre rodičov
            • Poskytovanie starostlivosti deťom do troch rokov ako súčasť ranej podpory rodiny (od minulosti po súčasnosť)
            • Reálna podpora inkluzívneho vzdelávania v slovenskej materskej škole
            • Aktuálny stav, špecifiká a perspektívy edukácie dieťaťa s Downovým syndrómom v materskej škole
            • Preventívne aktivity v materských školách
            • Kompetencie špeciálneho pedagóga vo výchovno-vzdelávacom procese
            • Školský špeciálny pedagóg v školách a školských zariadeniach
            • Komprehenzívna rehabilitácia osôb so zdravotným znevýhodnením
            • Exekutívne funkcie u detí s poruchami autistického spektra
            • Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombinácii s mentálnym postihnutím
            • Názory a skúsenosti študentstva s inklúziou
            • Naratívne identity v životných príbehoch učiteľov primárneho stupňa vzdelávania v procese inklúzie
            • Zvládanie záťažových situácií spôsobených pandémiou u učiteľov základných škôl
            • The Factors that Affect Teachers' Self-esteem and Job Satisfaction in Kyrgyzstan
            • Ján Kalinčiak a jeho školský reformný návrh
            • Le origini e gli influssi del ritmo musicale
            • The Role of Education of Women with Excessive Alcohol Consumption and their Genuine Recovery Process in the Context of Developing their Social Capital
          • 2022-04
            • Vybrané aspekty diagnostikovania a hodnotenia hudobno-interpretačných výkonov
            • Archetypálne symboly v rámci akčného umenia
            • Výtvarné zobrazenie Dolného Kubína a jeho okolia v tvorbe Arnolda Weisza-Kubínčana
            • Speciální hudební výchova – nové horizonty ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
            • Tradičná ľudová kultúra Rusínov a budovanie ich identity v multikultúrnom prostredí základnej školy
            • Le origini e gli influssi della melodia musicale
            • A Comparison of Hymn Playing Styles from the United States, France, Germany and Slovakia
            • Synergia: tvorivosť, literárny motív a akčné umenie u dieťaťa predškolského veku
            • Aspekty alternatívnej pedagogiky v podpore grafomotoriky
            • Zhodnocení distanční výuky v hudebním oboru na základních uměleckých školách Královéhradeckého kraje
            • Princípy hudobnej výchovy pre deti predškolského a mladšieho školského veku
            • Zprostředkování výtvarného umění v doprovodných a vzdělávacích programech v galeriích a muzeích umění v Ústeckém kraji
            • Témy prednášok v rámci letných seminárov EPTA v rokoch 1988 – 2008
            • Grande dame slovenského interpretačného umenia prof. Daniela Varínska
            • Hudobné presahy edukačného a umeleckého rozvoja, prostredníctvom projektu UP! Umění pomoci
            • Detské prekoncepty o pojmoch múzeum a galéria a ich vizuálna podoba
            • Subjektívna emočná pohoda v online zážitkovom kurze (E)motion a v každodennom živote u študentiek VŠ počas pandémie Covid-19
          • 2022-05
            • Learning Stories ako metóda formatívneho hodnotenia v českom predprimárnom vzdelávaní
            • Postoje žiakov cirkevnej školy k inklúzii žiaka s telesným postihnutím do vyučovania telesnej a športovej výchovy
            • Sebareflexia v práci učiteľa predprimárneho vzdelávania
            • Fröbelove pedagogické myšlienky v kontexte primárneho prírodovedného vzdelávania
            • K otázke vzdelávania dievčat a žien v období prvej Československej republiky – dobové názory a postoj spoločnosti
            • Názory učiteľov východoslovenského regiónu primárneho stupňa vzdelávania na tematické celky z predmetu telesná a športová výchova
            • Svojpomocné knihy v biblioterapii
            • Využití literárních textů při prevenci šikany v předškolním vzdělávání
            • Klimatické vzdělávání na prvním stupni: vztah žákovského sebehodnocení, environmentálních postojů, znalostí a proenvironmentálního chování
            • Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese
            • Možnosti prevencie v kontexte výskytu sociálnopatologických javov v stredoškolskom prostredí
            • Vzťahová väzba dieťaťa a jej dôsledky pre výchovno-vzdelávací proces v škole
          • 2023-01
            • Nová metóda pre novú informatiku
            • Informatické myslenie na Slovensku a v Európe
            • Informatika jako nová oblast Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na 1. stupni Základních škol v ČR
            • Edukacja informatyczna w klasach I-III szkoły podstawowej w Polsce
            • Kompetencje cyfrowe nauczyciela wczesnoszkolnego w ramach paradygmatu Edukacja 4.0
            • Rámce digitálnych kompetencií učiteľa primárneho vzdelávania v kontexte európskych projektov
            • Práca učiteľa primárneho vzdelávania s hardvérom v kontexte sebahodnotenia a využívania v praxi
            • Digitálne kompetencie učiteľa primárneho vzdelávania v oblasti používania softvéru so zreteľom na sebahodnotenie a využívanie v praxi
            • Rozvoj digitálnej gramotnosti detí prostredníctvom hry
            • Informačné a komunikačné technológie v práci učiteľa primárneho vzdelávania
            • Využívanie IKT v predmete slovenský jazyk v primárnom vzdelávaní
            • Využitie programu GeoGebra v intenciách primárneho matematického vzdelávania
        • Kultúrne dejiny
          • 2022-01
            • Notátor ako nositeľ identity. Česká notácia v neskorostredovekých rukopisoch strednej Európy
            • Toponymum Kandia – svedok histórie
            • Jubilejná Výstava východu ČSR v roku 1938
            • Pastiersky list prešovského biskupa Gregora Tarkoviča z júla 1831
            • Morálne zásady manželov v Augustínovom spise De bono coniugali
          • 2022-02
            • Tematizácia osmanského ohrozenia v kazateľskej tvorbe Izáka Abrahamidesa Hrochotského
            • Early modern time in the Ukrainian and Polish histories of liturgical translation
            • Sichtbarmachung von Kriminalität. Gestaltungs- und Funktionsweisen von Gefangenenkleidung im 19. und beginnenden 20. Jahrhundert
            • Spišskí Nemci v rokoch 1920 – 1937
            • „Sme za demokraciu.“ Kanonik Andrej Cvinček a jeho percepcia a realizácia demokracie
          • Supplement
            • Studium ruských dějin a retrospektivní forma jejich výuky jako nástroje poznání nesvobody, despocie a totalitarismu
            • „Článek 12: tisk je svobodný v mezích zákona.“ Podoby cenzury v knižní kultuře vrcholných fází bulharského obrození
            • Život a tvorba Františka Listopada ve třech nesvobodných systémech
            • Antisovětská propaganda ukrajinských nacionalistů: OUN-B a UPA v letech 1944 – 1951
            • Memento obětí totalitních režimů jako motor kariéry, nebo závazek kontinuity vědecké práce
        • Zdravotnícke štúdie
          • 2022-01
            • Chronická myeloidná leukémia
            • Predoperačná optimalizácia pacienta s multirezistentnou formou tuberkulózy pri kombinovanej farmakologickej a nefarmakologickej liečbe
            • Pohybová aktivita u žiakov vybraných základných škôl v rámci Národného akčného plánu pre podporu pohybovej aktivity na roky 2017 - 2020
            • Vzájemný vztah bolesti s úzkostí a depresí u onkologického pacienta
            • Detská enuréza ako rizikový faktor dysfunkcie močového mechúra v dospelosti
            • Hemolytická choroba novorodenca
            • Syndróm vyhorenia u zdravotníckych záchranárov
            • Závislosť na tabaku u sestier ako determinant pracovného výkonu a interpersonálnych vzťahov
            • Smrt a péče na konci života pohledem studentů
            • Možnosti liečby chronickej myeloidnej leukémie
            • Výživa a jej význam v liečebno-preventívnej starostlivosti o seniorov
          • 2022-02
            • Vývoj kardiovaskulárnych ochorení u obyvateľov Slovenskej republiky za roky 2011 -2020
            • Úroveň vedomostí zdravotníkov o možnostiach poskytovania pomoci obetiam domáceho násilia
            • Syndróm vyhorenia u zdravotníckych pracovníkov
            • Opieka nad pacjentem po zabiegu transplantacji serca – studium przypadku
            • Sestry a jejich rodiny v době pandemie COVID-19
            • Psychosociálne riziká v povolaní sestra: naratívny literárny prehľad
            • POCD z perspektywy personelu medycznego i rodziny pacjenta
            • Monitoring Rickettsia spp. v podhorskej oblasti Slovenska
            • Inkontinencia moču a Medilady
            • Laboratórna diagnostika akútnej myeloblastovej leukémie
            • Działania młodych kobiet podejmowane w ramach profilaktyki raka piersi
            • Opatrenia úradu verejného zdravotníctva a činnosť zubných ambulancií počas pandémie Covid-19
        • Reflexie
          • 2022-01
            • Previazanosť organizačnej kultúry podporujúcej zdieľanie znalostí s vybranou personálnou činnosťou – hodnotením zamestnancov
            • Vnímanie vybraných vôní vo výskumnej vzorke študentov pre využitie v odbore aróma marketingu
            • Integrovaný manažment kreatívneho potenciálu na regionálnej a podnikovej úrovni
            • Hodnotenie stavu udržateľnosti krajín EÚ
            • Dokonalá konkurencia
            • Investičná činnosť a faktory ovplyvňujúce podnikateľskú činnosť
            • Internal Audit of the Informational Management Process
          • 2022-02
            • Práca z domu ako nástroj pre efektívnejšie podnikanie
            • Analýza platobnej disciplíny pri odvádzaní poistného voči Sociálnej poisťovni v Slovenskej republike
            • Aplikácia zhlukovej analýzy v marketingu: Typy slovenských spotrebiteľov a ich vzťah k reklame
            • Práca na diaľku ako nový štandard? Úspora nákladov a zvýšenie produktivity vďaka práci na diaľku v slovenskom sektore prekladateľských služieb
            • Obchodné praktiky aplikované voči spotrebiteľom a ich právam na slovenskom trhu z pohľadu etiky
            • Gamefikácia v procese adaptácie zamestnancov
            • Vývoj a trendy v odmeňovaní zamestnancov
            • Digitálna gramotnosť a vzdelávanie zamerané na digitálne zručnosti a vedomosti
        • Notitiae historiae ecclesiasticae
          • 2022-01
            • Archívny výskum stavebno-historického vývoja Rímskokatolíckeho kostola Obetovania Pána v Plavnici
            • Sakrálna architektúra v období klasicizmu s dôrazom na územie Slovenska
            • Košickí jezuiti v rokoch 1930 – 1938 v archívnych dokumentoch Centra spirituality Východ – Západ Michala Lacka
            • Stavba rímskokatolíckej ľudovej školy v Gaboltove v kontexte dobových reálií
            • Jezuita Vendelín Javorka: výnimočná osobnosť cirkvi
          • 2022-02
            • Kult obetí domnelých rituálnych vrážd v Katolíckej cirkvi 12. – 18. storočí
            • Žigmund Stojka – košický farár a neskorší sedmohradský biskup
            • Biskupská služba Eduarda Nécseya počas ponifikátu pápeža Pia XII.
            • Theology Serving Communist Ideology on the Example of the Literary Work of P. Josef Plojhar
            • Spolkové a sociálne aktivity dominikána Mikuláša Lexmanna
        • Verba Theologica
          • 2022-01
            • Preaching from the Cross A Study of Paul’s Preaching
            • Podľa telesného vnímania – podľa vnímania Duchom: Rim 1,1-7 v skorších prekladoch a v novom slovenskom preklade
            • Tajomstvo ľudského poznania podľa Karla Rahnera
            • Via Media ako ekleziologický model a teologická metóda Johna Henryho Newmana (1801 – 1890)
            • Nadčasově didaktické pojetí Ježíšovy věci v díle Milana Machovce jako výzva k teologické reflexi
            • Aplikácia tomistického princípu dvojitého účinku na hraničné bioetické situácie
          • 2022-02
            • Proměny uskutečňování a vnímání synodality v dějinách katolické církve. Tři české synodální procesy 19.-21. století
            • Il fenomeno del paradosso nella visione ecclesiologica di Henri de Lubac
            • Náčrt teológie sviatostí podľa Ph. J. Rosata, jej aktuálnosť a inšpiratívny potenciál pre súčasný ekleziálny kontext
            • Recepcia Žalmu 110 v Liste Hebrejom
            • Aktuálne inšpirácie ekologickými podnetmi z myslenia Hildegardy z Bingenu
        • Transformational processes of the social and humanitarian sphere of modern Ukraine in the conditions of war
    • Publikačná činnosť
      • Databázy
      • Smernice a pokyny
      • Formuláre
      • Časté otázky
    • Kontakt
    UniverzitaUniverzitná knižnicaSlužbyDOIDisputationes Scientificae Universitatis Catholicae In Ružomberok

    2022-02

    • Od civilizácie k umeniu
    • Metodické aspekty v procese edukácie reštaurátora na príklade sôch spojených s architektúrou
    • Počiatky školstva v Kežmarku
    • Mediálna gramotnosť v systéme iných gramotností – mediálna výchova ako nástroj nadobúdania čitateľskej gramotnosti
    • Disocializace vězňů a východiska speciálních pedagogů a vězeňských kaplanů
    • Výtvarná edukácia v inkluzívnom prostredí
    • Rovnováha v prírode – rizikový environmentálny faktor

    Fakulty

    • Filozofická fakulta
    • Pedagogická fakulta
    • Teologická fakulta
    • Fakulta zdravotníctva

    Pre uchádzača

    • Ponuka štúdia
    • Prihláška na štúdium
    • Ubytovanie a stravovanie
    • Kontakt pre uchádzačov
    • Fotogaléria
    • Virtuálna prehliadka

    Pre študenta

    • Oznamy pre študentov
    • Študijný poriadok
    • Harmonogram štúdia
    • Sprievodca štúdiom
    • Elearning - moodle

    Univerzita

    • Kto sme
    • História
    • Vedenie univerzity
    • Rektorát
    • KU v médiách

    Sledujte nás

    • Aktuality
    • Kalendár
    • Facebook
    • Instagram
    • Youtube
    • Linkedin

    Sledujte nás cez náš pravidelný newsletter

    © 2021-2023 ku.sk. Všetky práva vyhradené. | Tvorba stránky WebCreators.sk | Webhosting - HostCreators | Ochrana osobných údajov | Admin
    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.