Vzťahová väzba dieťaťa a jej dôsledky pre výchovno-vzdelávací proces v škole

    Fulltext (.pdf)

    https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.5.162-172

    Autor: Vladimíra Zemančíková

    In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok

    ISSN: 1336-2232

    Ročník: 21

    Číslo: 5

    Strany: 162-172

    Rok vydania: 2022

    Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Abstract: The paper provides a theoretical insight into the topic of attachment and its impact on the educational process. The quality of attachment is presented here as a potential factor of school success, as a risk factor in the development of problem behavior and deficit social competencies of a pupil with a less favorable type of attachment. The paper concludes by outlining the possibilities of the teacher, particularly the class teacher, in supporting pupils with a less favorable type of attachment.

    Keywords: Attachment. School achievement. Problem behavior.

    Citácia:

    ZEMANČÍKOVÁ. Vladimíra. Vzťahová väzba dieťaťa a jej dôsledky pre výchovno-vzdelávací proces v škole. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2022, 21 (5), s. 162-172. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.5.162-172