Fulltext (.pdf)

    https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.31-40

    Autor: Barbora Kováčová

    In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok

    ISSN: 1336-2232

    Ročník: XXI.

    Číslo: 3

    Strany: 31-40

    Rok vydania: 2022

    Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Abstract: The study describes concrete possibilities of creating an inclusive environment in a kindergarten. The concrete possibilities are based on the research conducted in kindergartens (N=25) and aim to make inclusion real from the aspect of environmental readiness from an early age.

    Keywords: Inclusive education. Environmental readiness. Child with disabilities.

    Citácia:

    KOVÁČOVÁ, Barbora, 2022. Reálna podpora inkluzívneho vzdelávania v slovenskej materskej škole. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, roč. XXI., č. 3, s. 31-40. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.31-40