Zvládanie záťažových situácií spôsobených pandémiou u učiteľov základných škôl

    Coping with Pandemic Stress Situations for Primary School Teacher

    Fulltext (.pdf)

    https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.116-127

    Autor/ Author: Daniela Valachová https://www.ku.sk/cms/assets/images/iconORCID.png

    In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok

    ISSN: 1336-2232

    Ročník/ Volume: XXI.

    Číslo/ Issue: 3

    Strany/ Page Range: 116-127

    Rok vydania/ Publication Year: 2022

    Jazyk/ Language: Slovak

    Vydavateľ/ Publisher: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Abstrakt/ Abstract: The paper presents an analysis of the statements of primary school teachers about coping with the stressful situation caused by a pandemic. The analysis was carried out in the form of a qualitative evaluation of the life story. In addition to the textual material, the visual image of the situation of primary school teachers was also analyzed.

    Kľúčové slová/ Keywords: Stress situation. Pandemic. Life story. Visual image. Content analysis.

    Citácia/ How to cite:

    VALACHOVÁ, Daniela, 2022. Zvládanie záťažových situácií spôsobených pandémiou u učiteľov základných škôl. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Roč. XXI., č. 3, s. 116-127. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2022.21.3.116-127

    https://mirrors.creativecommons.org/presskit/buttons/88x31/png/by.png

    Toto dielo je publikované pod/ This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.