Transformácia pregraduálneho vzdelávania učiteľov: Príležitosti a výzvy
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.178-181
Autori: Ľudmila Rumanová, Ján Hargaš
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník: 22
Číslo: 5
Strany: 178-181
Rok vydania: 2023
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstract: The paper is of a theoretical nature and deals with teacher education, which is a keystone of the quality of education and the development of society. Pregraduate teacher education, the training that takes place before getting a job, plays an important role in the preparation of future teachers. In today's rapidly changing world, it is becoming imperative that we adapt pregraduate teacher education to new challenges and opportunities.
Keywords: Teachers. Education. Undergraduate Preparation. Opportunities and Challenges.
Citácia:
RUMANOVÁ, Ľudmila a HARGAŠ, Ján. Transformácia pregraduálneho vzdelávania učiteľov: Príležitosti a výzvy. In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok [online]. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2023, 22 (5), s. 178-181. ISSN 1336-2232. Dostupné na internete: https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.178-181