Podpora sociálnej komunikácie v cielenej pohybovej dramatizácii žiakov s poruchou autistického spektra
Supporting Social Communication in Intentional Movement Dramatization of Pupils with Autism Spectrum Disorder
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.154-165
Autori/ Authors: Barbora Kováčová
Martina Magová
Jana Hrčová ![]()
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník/ Volume: XXIII.
Číslo/ Issue: 1
Strany/ Page Range: 154-165
Rok vydania/ Publication Year: 2024
Jazyk/ Language: Slovak
Vydavateľ/ Publisher: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstrakt/ Abstract: The research paper presents a quasi-experiment that is considered groundbreaking in an informal setting with pupils with autism spectrum disorder. It is a time-medium project with outputs in a public space according to a strictly planned structure. The authors specify the individual attributes of the training form with an emphasis on the specifics of social communication with pupils with autism spectrum disorder.
Kľúčové slová/ Keywords: Autism spectrum disorder. Social communication. Quasi-experiment. Outputs in a public space.
Citácia/ How to cite:
KOVÁČOVÁ, Barbora; MAGOVÁ, Martina a HRČOVÁ, Jana, 2024. Podpora sociálnej komunikácie v cielenej pohybovej dramatizácii žiakov s poruchou autistického spektra. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Roč. XXIII., č. 1, s. 154-165. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2024.23.1.154-165
Toto dielo je publikované pod/ This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


