Aktuálne trendy vzájomného hodnotenia študentských prác vo vyučovaní informatických predmetov

    Current Trends of Student Works Peer Review in Computer Science Subjects Education

    Fulltext (.pdf)

    https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.247-254

    Autori/ Authors: Jana Jacková https://www.ku.sk/cms/assets/images/iconORCID.png      Igor Černák https://www.ku.sk/cms/assets/images/iconORCID.png

    In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok

    ISSN: 1336-2232

    Ročník/ Volume: XXII.

    Číslo/ Issue: 5

    Strany/ Page Range: 247-254

    Rok vydania/ Publication Year: 2023

    Jazyk/ Language: Slovak

    Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Abstrakt/ Abstract: The paper describes peer review activities from more points of view. We focus on research in the field of supporting these activities by online tools. We use Aropä system, a free academic web tool for peer review developed by John Hamer and Helen Purchase. We describe our ways of using peer review in education of future computer science teachers. Our findings are applicable to the teaching of various subjects.

    Kľúčové slová/ Keywords: Student works. Feedback. Formative assessment. Student peer review. Computer science education. Digital technologies. Aropä.

    Citácia/ How to cite:

    JACKOVÁ, Jana a ČERNÁK, Igor, 2023. Aktuálne trendy vzájomného hodnotenia študentských prác vo vyučovaní informatických predmetov. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Roč. XXII., č. 5, s. 247-254. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.247-254

    https://mirrors.creativecommons.org/presskit/buttons/88x31/png/by.png

    Toto dielo je publikované pod/ This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.