Aktuálne trendy vzájomného hodnotenia študentských prác vo vyučovaní informatických predmetov
Current Trends of Student Works Peer Review in Computer Science Subjects Education
Fulltext (.pdf)
https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.247-254
Autori/ Authors: Jana Jacková
Igor Černák ![]()
In: Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
ISSN: 1336-2232
Ročník/ Volume: XXII.
Číslo/ Issue: 5
Strany/ Page Range: 247-254
Rok vydania/ Publication Year: 2023
Jazyk/ Language: Slovak
Vydavateľ: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Abstrakt/ Abstract: The paper describes peer review activities from more points of view. We focus on research in the field of supporting these activities by online tools. We use Aropä system, a free academic web tool for peer review developed by John Hamer and Helen Purchase. We describe our ways of using peer review in education of future computer science teachers. Our findings are applicable to the teaching of various subjects.
Kľúčové slová/ Keywords: Student works. Feedback. Formative assessment. Student peer review. Computer science education. Digital technologies. Aropä.
Citácia/ How to cite:
JACKOVÁ, Jana a ČERNÁK, Igor, 2023. Aktuálne trendy vzájomného hodnotenia študentských prác vo vyučovaní informatických predmetov. Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok. Online. Roč. XXII., č. 5, s. 247-254. ISSN 1336-2232. Dostupné na: https://doi.org/10.54937/ssf.2023.22.5.247-254
Toto dielo je publikované pod/ This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


