• Skok na obsah
  • Skok na menu
  • Domov

    Univerzitná knižnica
    Univerzitná knižnica
    Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Katolícka univerzita

    Rýchle menu

    • Rýchle odkazy
      • Telefónny zoznam
      • Zamestnanecký email
      • Informačný systém
      • Objednávanie stravy
      • AIS
    SKEN

    Hlavné menu

    Katolícka univerzita v Ružomberku | Jediná svojho druhuT
    • O knižnici
      • Pracoviská
      • Dokumenty
      • Virtuálna prehliadka
      • Novinky
      • Otváracie hodiny
      • Kabinet dejín
    • Online katalógy
      • On-line katalóg kníh
      • On-line katalóg časopisov
      • Zahraničné súborné katalógy
      • CRZP
    • E-zdroje
      • Virtuálna knižnica
      • Voľne dostupné EIZ
      • Digitálna knižnica KU MediaInfo
      • E - časopisy
      • E - knihy
    • Služby
      • MVS
      • DOI
        • DOKOR 2024
          • Kierkegaard a Wittgenstein v harmonii s paradoxy současné epistemologie: víra a rozum v kvantové realitě
          • Radosť v Liste Rimanom
          • Odhaľovanie budúcnosti: termovízne drony vo vedeckých aplikáciách
          • Rituale Agriense, prameň vysluhovania svätenín na území Košickej diecézy
          • Environmentálna bezpečnosť – likvidácia odpadu v textilnom a odevnom priemysle
          • Ženská homosexualita v rôznych náboženských tradíciách
          • Staff Education as a Key Succcess Factor for the Implementation of the Integrated Management System "SYMFONIA ERP" in an SME Company
          • Technical-Design-Social Aspects of Smart Home Technology in Elderly Care Sector as Multidisciplinary Approach
          • Akú pozíciu majú piese Stanisława Moniuszka vo vokálnej pedagogike na Slovensku?
          • Overovanie faktov v žurnalistickej praxi
          • Biblické motívy v reklame
          • Porovnanie účinnosti dynamickej neuromuskulárnej stabilizácie a špirálovej stabilizácie chrbtice pri nešpecifických bolestiach chrbta
          • Vybrané výskumy a štúdie hodnotenia základných pohybových kompetencií MOBAK-KG
          • Československé jednotky v španielskej občianskej vojne (1936-1939)
          • Fenomén spoluzávislosti a možnosti jeho riešenia
          • Hodnotenie žiadostí o kriminalistické a expertízne skúmanie
          • Novoveká pohrebná kázeň ako komunikačné médium (na príklade kázne venovanej Kataríne Ujfaluši)
          • Motív Božieho zľutovania v modlitbe Manassesa a kajúcich žalmoch 51 a 102
          • Manažment fyzioterapeutickej liečby v riešení skolióz u pacientov
          • Vývoj konceptu autorství v důsledku využívaní umělé inteligence
          • Portál nm.sk ako Nové mesto – otvorené rozhovoru
          • Vplyv ergonómie na prácu v online priestore v inkluzívnej škole
          • Nové prístupy v skúmaní trasologických stôp: využitie 3D skenera priamo na mieste činu a následná  3D tlač stôp
          • Vybrané rizikové správanie u adolescentov v centre pre deti a rodiny – sexting, príklad dobrej praxe
          • Analýza vplyvu digitálnych technológií na šírenie terorizmu a extrémizmu: výzvy a stratégie pre medzinárodnú bezpečnosť a diplomaciu
          • Boh ako posledný cieľ človeka podľa Tomáša Akvinského
          • Position Detection of an Analyte Phase in the Liquid Chromatography Column Using a Clamp-on Ultrasonic Monitor
          • Cele, zasady i metody diagnozowania środowiska szkolnego, rodzinnego oraz specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów
          • The Impact of Expatriate Activities on the Management of Multinational Companies
          • Odstraňovanie metribuzínu pomocou vybraných pokročilých oxidačných procesov (AOPs)
          • Termovízne technológie: moderné nástroje pre monitorovanie a ochranu životného prostredia
        • Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae In Ružomberok
          • 2022-01
            • Karol Anton Medvecký v slovenskej politike po roku 1918
            • Relativistické dôsledky emotivizmu
            • Raj – obraz harmónie medzi Stvoriteľom a stvorením
            • K didaktickým aspektom hudobno-tanečného folklorizmu
            • Príspevok k elektronizácii hudobného vzdelávania na Slovensku
            • K odrazu premien súčasnej európskej spoločnosti v živote kresťana
            • Liberalizácia medzinárodného obchodu a úloha Svetovej obchodnej organizácie v tomto procese
          • 2022-02
            • Od civilizácie k umeniu
            • Metodické aspekty v procese edukácie reštaurátora na príklade sôch spojených s architektúrou
            • Počiatky školstva v Kežmarku
            • Mediálna gramotnosť v systéme iných gramotností – mediálna výchova ako nástroj nadobúdania čitateľskej gramotnosti
            • Disocializace vězňů a východiska speciálních pedagogů a vězeňských kaplanů
            • Výtvarná edukácia v inkluzívnom prostredí
            • Rovnováha v prírode – rizikový environmentálny faktor
          • 2022-03
            • Akčnosť človeka v priestore akčného umenia
            • Učiteľské osobnosti Kežmarského lýcea 18. a 19. storočia
            • Niektoré aspekty psychologickej spirituality
            • Podpora sociálnych a komunikačných zručností u jednotlivca s viacnásobným postihnutím prostredníctvom terapeutických konceptov
            • Slovné hodnotenie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
            • Náčrt sociálneho a politického myslenia Jána Francisciho
          • 2022-04
            • Štátne výchovno-vzdelávacie programy predprimárnej edukácie Slovenskej republiky a Maďarska
            • Terapia s bábkou s osobou s mentálnym postihnutím
            • Dištančné vzdelávanie žiakov mladšieho školského veku počas koronakrízy
            • Die Vorstellung der Praktikumslehrpersonen von einem guten Unterricht während des Schulpraktikums angehender Primarlehrerinnen und Primarlehrer in der Fachdidaktik Deutsch als Fremdsprache
            • Od Bechera k Wolfovej. Niekoľko poznámok k recepcii literatúry NDR v Encyklopédii spisovateľov sveta (1987)
            • Postoj kanonika Andreja Cvinčeka k procesu s Jozefom Tisom
            • Andrej Cvinček a jeho činnosť v Ústrednej správe cirkevných veľkostatkov Dr. Pavla Jantauscha, trnavského apoštolského administrátora
            • Life Challenges of Youth During COVID-19 in Kyrgyzstan
            • Zmysel života učiteľov, ktorí pracujú v špeciálnych školách so žiakmi so špecifickými potrebami
          • 2023-01
            • Kňaz v rovnošate ozbrojených zložiek štátu
            • Udržateľné a proprírodné vzdelávanie zamerané na ekogramotnosť – dôležitý predpoklad udržateľného ekonomického a spoločenského rozvoja
            • Validita resocializace vězňů, sociální percepce a sociologická akceptace
            • Hans Urs von Balthasar: Najsvätejšia Trojica v srdci teológie
            • Dimenzie environmentálnej zodpovednosti
            • Múdrosť v listoch Antona Pustovníka
            • Wychowanie do spotkania z Bogiem
            • Akčné umenie ako stratégia podpory seniora so zdravotným znevýhodnením
          • 2023-02
            • Včasná intervencia ako možnosť predchádzania vzniku syndrómu CAN z pohľadu špeciálnej pedagogiky
            • Včasné identifikovanie dyspraxie u dieťaťa s predpokladanými ťažkosťami v pohybovom prejave
            • Včasná intenzívna behaviorálna intervencia u detí s poruchou autistického spektra
            • Aplikácia vybraných aspektov pastierskej kultúry do výtvarnej edukácie
            • E-learning ako komunikačná situácia s potenciálom a limitmi: názory a skúsenosti vysokoškolákov
            • The Young Municipal School Teachers‘ Job Satisfaction in Bishkek (Kyrgyzstan)
            • Assessing Rehabilitation Counselling as a Tool for the Psychological Adjustment of Persons with Disabilities Infected with HIV/AIDS: A Case Study of Vom, Christian Hospital, Plateau State, Nigeria
            • Nitriansky kanonik Andrej Cvinček v krajinskom zastupiteľstve
            • Existenciálne chápanie človeka vo filozofii Sørena Kierkegaarda
          • 2023-03
            • Praefatio: Art action ako šanca proti stagnácii v dospelosti a seniorskom veku
            • Monitoring krúžkovej činnosti v prostredí materskej školy
            • Koncept STEM vo vzdelávaní žiakov so špeciálnymi potrebami
            • Pohľad na historický kontext a legislatívne zázemie inkluzívneho vzdelávania
            • Symbol, koncept a vizuálna komunikácia vo vzťahu k interaktívnej výchove umením
            • Artefakt – od procesu k recepcii
            • Formy akčného umenia v tvorbe mladých dospelých
            • Hudobný zážitok v kontexte osobnostného rozvoja človeka
            • Využívanie online priestoru v rámci sociálneho poradenstva, supervízie a psychoterapie
            • Expresívne a emocionálne výrazy v literárnokritických recenziách prezentované v literárnych periodikách a mienkotvorných časopisoch (so zreteľom na rok 2021)
          • 2023-04
            • Robotizácia, umelá inteligencia a budúcnosť učiteľskej profesie
            • Využitie digitálnej fotografie v edukačnom procese
            • Zásady hodnotenia a ich vplyv na atmosféru vyučovania
            • Motivation in der Bildungsarbeit mit erwachsenen Migranten
            • Sociálna činnosť ukrajinskej gréckokatolíckej cirkvi v ukrajinskej spoločnosti: trendy a vyhliadky
            • Možnosti rozvoja digitálnych kompetencií u osôb vo výkone trestu odňatia slobody
            • Historicko-spoločenské predpoklady vzniku Prvého slovenského gymnázia v Revúcej
          • 2024-01
            • Sekvencie v životnej trajektórii adolescenta
            • Špecifické prístupy a terapie zamerané na podporu detí s poruchou autistického spektra v špeciálnej materskej škole
            • Tvorba a implementácia etického kódexu učiteľa katolíckej školy na Slovensku
            • Laudatio funebris z príležitosti pohrebu spišského župana a uhorského palatína Stanislava III. Thurza (1576 – 1625)
            • K problému náboženskej znášanlivosti
            • Perspektívy sociálnej práce v oblasti pomoci ľuďom s úzkosťou a depresiou zapríčinenou užívaním alkoholu
          • 2024-02
            • Inovatívny učiteľ v primárnom vzdelávaní z pedeutologického hľadiska
            • Ex abrupto: Zlom v živote človeka v akčnom umení
            • Poznávanie miestnej krajiny prostredníctvom integrovaného tematického vyučovania
            • Hlavné príčiny zásahov do sakrálnej architektúry v historickom období s dôrazom na územie Slovenska
            • Henri de Lubac: Cirkev a teológia v sebareflexii a v konfrontácii so svetom
            • K problému superetatizácie Európskej únie
            • Psychometrické vlastnosti Dotazníka agresivity Bussa a Perryho (BPAQ)
          • 2024-03
            • Spôsoby zásahov do sakrálnych objektov v dejinnom prehľade do konca 19. storočia v slovenskom prostredí. Pokus o typologický pohľad
            • Dynamické chápanie osoby v existenciálnom tomizme
            • Kodikologický výskum kódexu IX/9149 v knižničnom fonde Slovenského národného múzea – Múzea Bojnice
            • Postoje žiakov športových a nešportových tried k inklúzii žiaka so zrakovým postihnutím do vyučovania telesnej a športovej výchovy
            • Využiteľnosť Dienesovho logického bloku v primárnom vzdelávaní
            • Psychometrické analýzy Škály každodennej diskriminácie (EDS) a Škály zvýšenej ostražitosti (HVS)
          • 2024-04
            • Od homeostázy k zlomu: akcie človeka v dospelosti s vodou ako tekutým živlom
            • Farba – zlom: akčné umenie cez fotografiu
            • Experimentovanie s výtvarnou interpretáciou – interpretácia portrétov do textilnej plastiky
            • Expozé v múzeu a galérii: umenie-expresia-zážitok
            • Múzeum ako téma v záverečných prácach
            • Zlom v životnom príbehu človeka
            • Identifikácia zlomov v životnom príbehu
            • Využitie expresívnej a receptívnej arteterapie v galérii
            • Príležitosti a limity pre návštevníkov s komorbiditou ako súčasť galerijnej skúsenosti
          • 2025-01
            • Well-being and Resilience of Teachers in the Czech Education System
            • Novodobé digitálne fenomény, ktoré narúšajú vzťah rodič-dieťa
            • Ergoterapia v škole: podpora žiaka s dyspraxiou v prírodovedných predmetoch
            • Vplyv hiporehabilitácie na žiakov s poruchou autistického spektra
            • Fotografia ako dynamické médium v umeleckom priestore
            • Dosah profesijnej etiky na umeleckú tvorbu
            • Well-being a záblesky vzpomínek z dětství z pohledu filosofie výchovy
        • Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
          • 2022-01
            • Výskum rizikového a problémového správania žiakov základných a stredných škôl
            • Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy
            • Analýza rozdílů postojů vůči lidem s postižením u praktikujících učitelů a studentů učitelství
            • Kvantitatívna analýza úloh z T5
            • Inkluzívne prostredie vysokej školy z pohľadu študentov
            • Komparačná analýza dát a jej využitie v sociálnom výskume
            • Proces plánovania odborných praxí v študijnom odbore sociálna práca
            • Evaluácia programu zameraného na prevenciu sexuálneho zneužívania detí
            • Kooperatívne učenie ako determinant socializácie rómskych žiakov v primárnej edukácii
            • Výsledky slovenských žiakov štvrtého ročníka v štúdii TIMSS 2015 a eTIMSS 2019 z matematiky
            • Možnosti redukce sociálních nerovností ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol v České a ve Slovenské republice
            • Analýza výsledkov žiakov v T5 v závislosti od metódy využívanej pri výučbe matematiky
            • Výučba techniky na základných školách a nové strategické zámery
            • Inovačné pohľady na edukáciu – hĺbkové vyučovanie
            • Přínos Antona Štefánka při rozvoji moderního školství
            • Asistent učiteľa v procese vzdelávania rómskych žiakov
            • Nevhodné správanie sa žiakov ako problém súčasnej školy
            • Skúsenosti žiakov stredných škôl s interaktívnym online vyučovaním počas prvých dvoch vĺn pandémie COVID-19
            • Causes of Foreign Language Speaking Anxiety Through the Eyes of Non-Native Language Speakers
          • 2022-02
            • The Phenomenon of Inclusion in a Modern Society
            • Comparison of Partial Functions in First Graders who Were Either Neurotypical, Had Been Diagnosed with Deficiencies of Partial Functions or Were Suspected of Having Such Deficiencies – Visual Stimulus Material
            • FIE as a Tool for Correcting Deficient Functions in Children and Students with Behavioral Disorders
            • Opportunities for the Development of Cognitive Functions in Preschool Children Through Emotions
            • Preventive Strategies and Programs as a Way to Eliminate Social Aggression of Preschool Children
            • Expressiveness in Multisensory Approaches
            • Musical Activities in the Development of Cognitive Processes (Attention) in Children in Early Childhood Intervention
            • A Fairy Tale in the Context of Early Care
            • Art Talents in the Context of a Specific Research Focus
            • Terminological Background in the Nomenclature of Perception of the Graphic Medium and the Structure of the Evaluation of the Graphic Letter
            • Generational Expressivity Identified in a Drawing
            • Theoretical, Empirical and Legislative Determinants of Education of Education Managers in the Slovak Republic
          • 2022-03
            • Poskytovanie včasnej starostlivosti pre rodičov
            • Poskytovanie starostlivosti deťom do troch rokov ako súčasť ranej podpory rodiny (od minulosti po súčasnosť)
            • Reálna podpora inkluzívneho vzdelávania v slovenskej materskej škole
            • Aktuálny stav, špecifiká a perspektívy edukácie dieťaťa s Downovým syndrómom v materskej škole
            • Preventívne aktivity v materských školách
            • Kompetencie špeciálneho pedagóga vo výchovno-vzdelávacom procese
            • Školský špeciálny pedagóg v školách a školských zariadeniach
            • Komprehenzívna rehabilitácia osôb so zdravotným znevýhodnením
            • Exekutívne funkcie u detí s poruchami autistického spektra
            • Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombinácii s mentálnym postihnutím
            • Názory a skúsenosti študentstva s inklúziou
            • Naratívne identity v životných príbehoch učiteľov primárneho stupňa vzdelávania v procese inklúzie
            • Zvládanie záťažových situácií spôsobených pandémiou u učiteľov základných škôl
            • The Factors that Affect Teachers' Self-esteem and Job Satisfaction in Kyrgyzstan
            • Ján Kalinčiak a jeho školský reformný návrh
            • Le origini e gli influssi del ritmo musicale
            • The Role of Education of Women with Excessive Alcohol Consumption and their Genuine Recovery Process in the Context of Developing their Social Capital
          • 2022-04
            • Vybrané aspekty diagnostikovania a hodnotenia hudobno-interpretačných výkonov
            • Archetypálne symboly v rámci akčného umenia
            • Výtvarné zobrazenie Dolného Kubína a jeho okolia v tvorbe Arnolda Weisza-Kubínčana
            • Speciální hudební výchova – nové horizonty ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
            • Tradičná ľudová kultúra Rusínov a budovanie ich identity v multikultúrnom prostredí základnej školy
            • Le origini e gli influssi della melodia musicale
            • A Comparison of Hymn Playing Styles from the United States, France, Germany and Slovakia
            • Synergia: tvorivosť, literárny motív a akčné umenie u dieťaťa predškolského veku
            • Aspekty alternatívnej pedagogiky v podpore grafomotoriky
            • Zhodnocení distanční výuky v hudebním oboru na základních uměleckých školách Královéhradeckého kraje
            • Princípy hudobnej výchovy pre deti predškolského a mladšieho školského veku
            • Zprostředkování výtvarného umění v doprovodných a vzdělávacích programech v galeriích a muzeích umění v Ústeckém kraji
            • Témy prednášok v rámci letných seminárov EPTA v rokoch 1988 – 2008
            • Grande dame slovenského interpretačného umenia prof. Daniela Varínska
            • Hudobné presahy edukačného a umeleckého rozvoja, prostredníctvom projektu UP! Umění pomoci
            • Detské prekoncepty o pojmoch múzeum a galéria a ich vizuálna podoba
            • Subjektívna emočná pohoda v online zážitkovom kurze (E)motion a v každodennom živote u študentiek VŠ počas pandémie Covid-19
          • 2022-05
            • Learning Stories ako metóda formatívneho hodnotenia v českom predprimárnom vzdelávaní
            • Postoje žiakov cirkevnej školy k inklúzii žiaka s telesným postihnutím do vyučovania telesnej a športovej výchovy
            • Sebareflexia v práci učiteľa predprimárneho vzdelávania
            • Fröbelove pedagogické myšlienky v kontexte primárneho prírodovedného vzdelávania
            • K otázke vzdelávania dievčat a žien v období prvej Československej republiky – dobové názory a postoj spoločnosti
            • Názory učiteľov východoslovenského regiónu primárneho stupňa vzdelávania na tematické celky z predmetu telesná a športová výchova
            • Svojpomocné knihy v biblioterapii
            • Využití literárních textů při prevenci šikany v předškolním vzdělávání
            • Klimatické vzdělávání na prvním stupni: vztah žákovského sebehodnocení, environmentálních postojů, znalostí a proenvironmentálního chování
            • Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese
            • Možnosti prevencie v kontexte výskytu sociálnopatologických javov v stredoškolskom prostredí
            • Vzťahová väzba dieťaťa a jej dôsledky pre výchovno-vzdelávací proces v škole
          • 2023-01
            • Nová metóda pre novú informatiku
            • Informatické myslenie na Slovensku a v Európe
            • Informatika jako nová oblast Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na 1. stupni Základních škol v ČR
            • Edukacja informatyczna w klasach I-III szkoły podstawowej w Polsce
            • Kompetencje cyfrowe nauczyciela wczesnoszkolnego w ramach paradygmatu Edukacja 4.0
            • Rámce digitálnych kompetencií učiteľa primárneho vzdelávania v kontexte európskych projektov
            • Práca učiteľa primárneho vzdelávania s hardvérom v kontexte sebahodnotenia a využívania v praxi
            • Digitálne kompetencie učiteľa primárneho vzdelávania v oblasti používania softvéru so zreteľom na sebahodnotenie a využívanie v praxi
            • Rozvoj digitálnej gramotnosti detí prostredníctvom hry
            • Informačné a komunikačné technológie v práci učiteľa primárneho vzdelávania
            • Využívanie IKT v predmete slovenský jazyk v primárnom vzdelávaní
            • Využitie programu GeoGebra v intenciách primárneho matematického vzdelávania
          • 2023-02
            • Rodinná reziliencia ako jeden z prístupov zvládania záťaže
            • Včasná intervencia u detí s poruchami autistického spektra a ich rodín
            • Poruchy fetálneho alkoholového spektra u detí v období raného veku
            • Rozvoj emocionálnej kompetencie ako predpoklad budovania inkluzívneho povedomia
            • Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave
            • Faktory napomáhajúce rozvoju sebaregulácie u detí
            • Analýza kresby v kontexte vývinu dieťaťa s Aspergerovým syndrómom
            • Prejavy agresivity vo výtvarnom prejave žiakov mladšieho školského veku
            • Analýza oblastí reedukácie u žiakov s dysgrafiou
            • Prevencia šikanovania v školskom prostredí formou zážitkových metód práce
            • Špecifiká prípravy detského tábora pre deti so zdravotným znevýhodnením
            • Tvorivý proces dramatickej hry rozvíjajúci sociabilitu a emocionalitu dieťaťa
            • Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání
            • Špecifiká výskumných metód v špeciálnej pedagogike
          • 2023-03
            • Integrating Visual Literacy in Art Education
            • Eye, Picture and Color
            • New, Classical and Historical Techniques in the Field of Printmaking Advised in the Educational Process of Future Art Teachers
            • Intermedia Art Projects in Vocational Training of Primary and Pre-primary Education Teachers
            • Child with Developmental Difficulties in Kindergarten
            • Bullying in Primary Schools from the Perspective of Primary School Teachers
            • The Teacher's Influence on the Writing Support of Beginning Schoolchildren
            • Dance-Movement Therapy for People with Parkinson´s Disease
            • Debarrierization in Education and the Key Role of Mass Media and Human Design
            • PR and Education of the Theatre Institute for Schools, Marginalized Groups and Management Staff
            • Research Findings Presenting Hidden Aggressive Behaviour in Preschool Children
            • Humor in Education as a Prerequisite for Developing Humorous Genres in the Media
            • Fotografia dokumentalna w edukacji artystycznej
            • Wartości studentów pedagogiki
            • Szkic biograficzny Marii Grzegorzewskiej – patronki roku 2022 w Polsce
            • Powstanie i organizacja Akademii Pedagogiki Specjalnej (1922-2022)
          • 2023-04
            • Reflexia vybraných teoretických zdrojov tematizujúcich maliarstvo prelomu 20. a 21. storočia v našom regióne
            • Ľudová výšivka inak. Možnosti transformácie ľudovej výšivky v prírodninách a textilných materiáloch
            • Potenciál umění v procesu resocializace mladých dospělých po jejich odchodu z dětského domova
            • Pedaling in Bach; All Toes or?
            • Inštruktívna tvorba vybraných súčasných skladateľov a jej využitie v umeleckom vzdelávaní v základných umeleckých školách
            • Výskumné zistenia efektívnosti hlasových intervencií v edukačnom prostredí žiakov mladšieho školského veku
            • Výsledky kvalitatívneho výskumu kauzálnych súvislostí medzi klavírnou interpretáciou pedagóga a percepčnými zručnosťami žiakov v mladšom školskom veku
            • Musical Creative Activity of a Child of Early School Education
            • Experimentácia vo výučbe písania
            • Distanční výuka v hudebním oboru základních uměleckých škol pohledem pedagogů
            • Témata vzdělávacích programů pro školy a zájmové skupiny v regionální výstavní instituci
            • Zborový spev a jeho význam pre interpreta
            • Impulzy historického odkazu Marie Szymanowskej a jej inštruktívneho cyklu „Vingt Exercices et Préludes pour le Pianoforte“
            • Divokosť ako prostriedok hľadania vlastnej identity
            • Možnosti uplatnenia gamifikácie a GBL (Game-Based Learning) v pregraduálnej príprave učiteľov
            • Didaktická analýza písaniek pre 1. ročník
          • 2023-05
            • DIDAKTIKA v súradniciach času
            • Giovanni Torricelli jako matematik
            • Prevencia online rizikového správania – nevyhnutnosť vo vyučovaní informatiky v základných a stredných školách
            • Vedomosti v úzadí – trend reformných snáh alebo slepá ulička pedagogických teórií
            • Educational process in the context of pandemic impact
            • Koncept udržateľnej inkluzívnej edukácie
            • Analýza úrovne finančného vzdelávania na Slovensku
            • Osobnosti slovenskej matematiky – inšpirácia a životné vzory pre budúce generácie – prof. Ján Čižmár
            • Súčasný učiteľ v základnej škole – kompetentný odborník takmer na všetko
            • Vybrané aspekty komplexného systému hodnotenia a sebahodnotenia žiakov vo vyučovaní odborných predmetov
            • Video microteaching ako inovatívna forma vzdelávania v pregraduálnej príprave
            • Aktualizované požiadavky inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni vzdelávania
            • O možnosti aplikácie kvantilovej regresie vo výskume v oblasti didaktiky matematiky
            • Zero Waste Management v cirkulárnej ekonomike ako súčasť vzdelávania učiteľov odborných predmetov
            • Výzkum kvality výuky odborných předmětů oborů obchodu a služeb s využitím didaktických kazuistik
            • Možnosti rozvoja digitálnych kompetencií žiakov vo virtuálnom prostredí
            • Rozvoj profesijných kompetencií učiteľov
            • Interakčný štýl učiteľa v edukácii na SOŠ
            • Kompetence k rozvoji matematické pregramotnosti dětí očima budoucích učitelů mateřských škol
            • Transformácia pregraduálneho vzdelávania učiteľov: Príležitosti a výzvy
            • Řešení problémových situací mezi učitelem a žákem
            • Vyučovanie odborného predmetu s využitím interaktívnej tabule
            • Bádateľské vyučovanie v kombinovanej hodine matematiky a prírodovedy v piatom ročníku ZŠ
            • Komparace efektivity distanční a prezenční výuky v silových složkách v Celní správě ČR
            • Kritické a hodnotiace myslenie žiakov – základná zásada reformy školstva a jej problémy pri zavedení
            • Implementácia aktivizujúcich metód a využitie digitálnych technológií v odbornom jazykovom vzdelávaní
            • Sledovanie cvičebného času v telovýchovnom procese žiakov s mentálnym postihnutím
            • Námety úloh pre činnosť matematického krúžku na základnej škole
            • Aktuálne trendy vzájomného hodnotenia študentských prác vo vyučovaní informatických predmetov
            • Vplyv experimentov na zvyšovanie záujmu žiakov o učenie odborných predmetov
            • Znalosti žiakov 4., 5. a 6. ročníkov základnej školy z oblasti rozmnožovania organizmov
            • Schopnosť argumentovať pri riešení matematických úloh u žiakov základnej školy
            • Porovnanie „concept image” pojmu funkcia medzi žiakmi stredných škôl
            • Problematika odborovo-didaktických súvislostí cirkulárnej ekonomike a odpadového hospodárstva
            • Učitel jako tvůrce didaktických textů
            • Literárne žánre ako didaktický problém v procese vyučovania v rámci nižšieho sekundárneho vzdelávania
            • Stresogénne factory v práci učiteľov stredných odborných škôl
          • 2024-01
            • Učenie a vzdelávanie
            • Spolupráca rodič – škola ako faktor ovplyvňujúci proces tranzície dieťaťa so zdravotným postihnutím do vzdelávacieho systému
            • Triedny učiteľ ako činiteľ komunikačnej súdržnosti pre úspešnú spoluprácu rodiny a školy
            • Identifikácia problémov vychovávateľov v školskom klube detí
            • Pedagogický asistent a jeho participácia na riešení problémov v školskom prostredí
            • Podporné mechanizmy školy ako inštitúcie v inkluzívnom matematickom vzdelávaní
            • Eliminovanie nežiadúceho správania žiakov voči učiteľovi
            • Rozvíjanie expresívnej a receptívnej zložky jazykových zručností u detí s poruchou autistického spektra
            • Skúsenosti učiteľov so začlenením žiakov s poruchami autistického spektra do inkluzívnej telesnej a športovej výchovy
            • Rozvíjanie komunikácie a jazykových kompetencií prostredníctvom literárnej výchovy a tvorivých aktivít
            • Podpora rozvíjania komunikačných zručností u jednotlivcov s mentálnym postihnutím prostredníctvom alternatívnej a augmentatívnej komunikácie
            • Publicistické žánre v biblioterapii
            • Teoretické východiská neverbálnej komunikácie obrazov vo vnímaní akčnej tvorby v umení
            • Výtvarná komunikácia v akčnej tvorbe
            • Podpora sociálnej komunikácie v cielenej pohybovej dramatizácii žiakov s poruchou autistického spektra
            • Teoretický základ humoru vo vzťahu k marketingovej komunikácii
            • Analýza gradovaných kariet používaných na vyučovaní matematiky Hejného metódou v prvom ročníku
            • Kooperatívne vyučovanie na hodinách matematiky základných škôl – využívanie, frekvencia, názory učiteľov
            • Triáda v podloží sveta, človeka, jazyka a komunikácie
            • Používanie IKT pomôcok pri výučbe u učiteľov v slovenských národnostných školách v Maďarsku
            • Edukačné programy so zameraním na výchovu k zdraviu na primárnom stupni vzdelávania s akcentom na racionálnu výživu
            • Výchovná zložka v učebnici Júliusa Špaňára „Latinčina pre gymnáziá“
            • Sociální znevýhodnění jako faktor interakce mezi učiteli a žáky
          • 2024-02
            • Draw what’s on your mind: Comparative analysis of preschool and primary school children’s drawings
            • Person with a disability in the literary work Heart by Edmondo de Amicis
            • Perception of visual images of action art in adulthood
            • Self-image(s) as a part of the visual representation of life
            • Factors Impacting the Process of Independence for People with Disabilities
            • The importance of movement in human life with Parkinson's disease
            • The Importance of Movement in the Education of Pupils with Intellectual Disabilities
            • The Place of Playful Activities in Overcoming Fear in Teaching Downhill Skiing in the Opinions of Lower Secondary Education Teachers
            • Development of life skills of primary school pupils
            • Use of material teaching aids in teaching
            • Research attributes in the use of teaching aids in the school environment
            • Educational and marketing prerequisites for communication in cultural diplomacy
            • Character Education at Selected Faculties of Education in the Czech Republic
            • Integracja edukacyjna w ocenie młodzieży szkół ponadpodstawowych
            • School Staffing in the Context of Inclusive Education of Students with Specific Developmental Learning Disabilities
            • International, cultural, and educational framework of the Theatre Institute
          • 2024-03
            • Bezpečnosť školského prostredia – vonkajšie a vnútorné vplyvy
            • Bezpečnosť školského prostredia – súčasný stav a problémy
            • Bezpečnosť školského prostredia – zahraničné skúsenosti
            • Online rizikové správanie žiakov – aktuálne trendy a možnosti prevencie a riešenia v školách
            • Činitele pôsobiace na bezpečnosť školského prostredia
            • Vnímanie bezpečnosti a prijatia v škole – výsledky reprezentatívneho výskumu detí a mládeže na Slovensku
            • Role a specifika sociálního pedagoga v utváření bezpečného školního prostředí
            • Predchádzanie rizikového a problémového správania žiakov v základných školách pohľadom učiteľov primárneho vzdelávania
            • Vybrané formy online rizikového správania žiakov a možnosti ich prevencie v kontexte tvorby bezpečného školského prostredia
            • Inklúzia vo vysokoškolskom prostredí a možnosti jej aplikácie – príklad empirického výskumu
            • Organizačná klíma školy z pohľadu učiteľov stredných odborných škôl
            • Riešenie problémového správania žiakov na základných školách: výskyt, prevencia a prístupy
            • Aktuálne výzvy vo výučbe nadaných žiakov – perspektívy a prístupy
            • Vytváranie prostredia pre emocionálnu a sociálnu pohodu – dôležitá zodpovednosť školy
            • Pripravenosť učiteľov zvládať problémové správanie žiakov v inkluzívnom prostredí školy
            • Hodnocení traumatických symptomů u dětí a adolescentů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
            • Triáda v podloží teórie a praxe vyučovania slovenčiny ako materinského jazyka (nielen vo výučbe)
            • Skúmanie implementácie koncepcií na rozvoj slovenského školstva v Maďarsku
          • 2024-04
            • Kněz, muzikolog, sbormistr a pedagog Dobroslav Orel (1870–1942) a jím využívané intonační metody při sbormistrovské práci
            • Významy, podoby a dôvody v tvorbe vybraných osobností vizuálneho umenia na Slovensku a v Česku
            • Proces premeny krajiny – stratená krajina
            • Interpretácia výtvarného diela prostredníctvom média telo
            • Duševné zdravie a výchovný potenciál výtvarného umenia v pregraduálnej príprave študentov
            • Umění jako nástroj sociální mobility
            • An Introduction to Indigenous Music in the United States of America
            • Média a audiovize ve výtvarné výchově
            • Štefan Németh-Šamorínsky a jeho organová tvorba
            • Test hudebních schopností u dětí Královéhradeckého dětského sboru se zaměřením na intonační dovednosti
            • Hudba a región: edukačný výskum v základných školách Žilinského kraja
            • Obsahová analýza testov školskej pripravenosti žiaka na výučbu písania
            • Ako využiť potenciál gregoriánskeho chorálu na hodinách hudobnej výchovy?
            • Univerzitný komorný orchester Mladosť a 15 rokov jeho pôsobenia
            • Lukáš Borzík – klavírna tvorba
            • Proces tvorby výtvarného artefaktu v súčasnej výtvarnej edukácii na primárnom stupni
            • Vokálno-intonačné aktivity v kurikule hudobnej výchovy na 1. stupni ZŠ
            • Vplyv slovenského konceptuálneho umenia na tvorbu študentov
            • Pozitíva a negatíva vyučovania v zahraničí
            • Sborovým zpěvem k regionálním pramenům a etnické různorodosti hudby
            • Médium digitálneho obrazu v tvorivých prístupoch študentov výtvarnej edukácie
            • Kulturní rozdíly a jejich vliv na pojetí tvořivosti u studentů výtvarného oboru: Výzkumná studie založená na umění
            • Postavenie výtvarnej výchovy vo všeobecnom vzdelávaní na základnej škole
            • Teoretické východiská odstraňovania nepresnej intonácie u mužských hlasov
          • 2024-05
            • Inklúzia nepočujúceho žiaka do vyučovania telesnej a športovej výchovy z pohľadu žiakov základnej školy a gymnázia
            • Vztah učiva a žákovských znalostí z českého jazyka u žáků 2. a 3. ročníku základní školy v České republice
            • Analýza rodičovskej výchovy a pôsobenie inštitucionálnych zariadení v ranom veku dieťaťa
            • Exploiting Artificial Intelligence-Based and Standard Learning Management Systems in Blended and Distance-Learning Models
            • How do Teachers Perceive their Biology Lessons with the Application of CLIL?
            • Školská úspešnosť žiakov generácie Alfa v reflexii rodičov
            • Náhľad do stavu výuky interkultúrnych komunikačných kompetencií na slovenských základných a stredných školách
            • Psychometrické vlastnosti Inventára komunálneho narcizmu (CNI) na populácii študentov vo veku od 14 do 21 rokov
            • Význam Augustína Bartoša pre pedagogiku osôb s telesným postihnutím
            • Aktuelle Herausforderungen der inklusiven Bildung und Förderung von Schülern mit besonderen erzieherischen und Bildungsbedürfnissen in der Slowakei
          • 2025-01
            • Leisure Activities and Depression of 5th Graders of the Elementary School
            • Analýza alegorických a morálnych vrstiev v rozprávke z pohľadu výchovno-vyučovacieho procesu
            • Vzdelávanie v galérii: možnosti zmeny vnímania umenia žiakmi
            • Aeróbne cvičenie a vnímanie odbornej pripravenosti u špeciálnych pedagógov
            • Žiaci so špecifickými poruchami učenia z pohľadu učiteľov
            • Viacúčelové didaktické pomôcky z prírodnín pre žiakov s mentálnym postihnutím
            • Panelová analýza emisií CO2 v kontexte vzdelávania k dosahovaniu cieľov „Net Zero“
        • Kultúrne dejiny
          • 2022-01
            • Notátor ako nositeľ identity. Česká notácia v neskorostredovekých rukopisoch strednej Európy
            • Toponymum Kandia – svedok histórie
            • Jubilejná Výstava východu ČSR v roku 1938
            • Pastiersky list prešovského biskupa Gregora Tarkoviča z júla 1831
            • Morálne zásady manželov v Augustínovom spise De bono coniugali
          • 2022-02
            • Tematizácia osmanského ohrozenia v kazateľskej tvorbe Izáka Abrahamidesa Hrochotského
            • Early modern time in the Ukrainian and Polish histories of liturgical translation
            • Sichtbarmachung von Kriminalität. Gestaltungs- und Funktionsweisen von Gefangenenkleidung im 19. und beginnenden 20. Jahrhundert
            • Spišskí Nemci v rokoch 1920 – 1937
            • „Sme za demokraciu.“ Kanonik Andrej Cvinček a jeho percepcia a realizácia demokracie
          • Supplement
            • Studium ruských dějin a retrospektivní forma jejich výuky jako nástroje poznání nesvobody, despocie a totalitarismu
            • „Článek 12: tisk je svobodný v mezích zákona.“ Podoby cenzury v knižní kultuře vrcholných fází bulharského obrození
            • Život a tvorba Františka Listopada ve třech nesvobodných systémech
            • Antisovětská propaganda ukrajinských nacionalistů: OUN-B a UPA v letech 1944 – 1951
            • Memento obětí totalitních režimů jako motor kariéry, nebo závazek kontinuity vědecké práce
          • 2023-01
            • Cestopisno-memoárová próza 18. storočia vo francúzštine: literárne črty Pamätí baróna Františka Tótha a ich miesto v súdobej literárnej tvorbe
            • Slovenské košele ako príklad vzájomného ovplyvňovania mestského a tradičného odevu
            • Censorship of literature in Poland under communism (1944 – 1990). Summary of research and new perspectives
            • Oslava Uhorska v básni Juraja Henischa
            • Prípad jednej nešťastnej anotácie, pseudovedeckého zborníka a zamyslenie sa nad indoeuropeistikou na Slovensku
          • Supplement-2023
            • Karol Anton Medvecký v slovenskej historiografii
            • K počátkům životní dráhy významného šlechtice husitské doby v českých zemích Haška z Valdštejna
            • Kauza Mikuláša de Frusten: uhorská augustiniánska provincia v druhej polovici 14. storočia
            • "Nepochybne nikde nie je blahodarný vplyv nemeckej kultúry tak nápadne viditeľný, ako na týchto obyvateľoch Karpát". Národný charakter spišských Nemcov v štatistickej a topografickej literatúre 19. storočia
            • Ako skúmať epidémie? Možnosti analýz cirkevných matrík pri výskume epidémií 19. storočia na území dnešného Slovenska
            • Pavel Žiška ako „večný“ kandidát na biskupa
            • K reflexi pastýřského listu slovenských biskupů z roku 1924 Československou stranou národně socialistickou
            • Vývoj vzťahu Andreja Cvinčeka k episkopátu vo svetle jeho politickej činnosti pred prvou svetovou vojnou, v medzivojnovom období a v rokoch 1945 – 1948
            • Politická spolupráca Andreja Cvinčeka a Jana Šrámka vo svetle nespracovanej osobnej korešpondencie z rokov 1927 – 1929
            • Slovanství a jeho kult v československém prostředí 40. let 20. století
          • 2023-02
            • Význam raně renesanční architektonické skulptury na lombardské a moravské umělecké periferii
            • Soudní proces ruského kněze Nikolaje Nikolajeviče Ryžkova
            • Fenomén pútnických pohľadníc a ich náplň (Poznatky o zaniknutej pokladnici v Marianke)
            • Obraz Turka a „tureckého“ v povestiach regiónu Požitavia
            • Letters in Late Medieval Franciscan Observant Chronicles: Communication, Narrative, and Reform
          • 2024-01
            • Poznání sebe sama a teleologie v renesanční anatomii na příkladu Jesseniovy Pražské pitvy
            • Myslenie Svätopluka Štúra a Benedetta Croceho: neznáme paralely z kontextu obdobia totalitných režimov v Európe
            • Miesto histórie vo vývoji kultúrnych vzťahov medzi Československom a Talianskom v rokoch 1948 – 1989
            • O čom rozmýšľali a písali mladí katolíci na konci 80. rokov 20. storočia? Analýza čitateľských príspevkov pre samizdatový časopis Zrno
            • Polemika medzi cisárom Hadriánom a filozofom Epiktétom
          • 2024-02
            • Ľubovnianska mátoha v opise Spišskej stolice od Mateja Bela
            • Hrad a panstvo Revište v období habsburskej komorskej správy
            • „Kauza Dechet” očami Svätej stolice
            • The Imperative of the Communist Party of Czechoslovakia: Teachers to Fight Against Religious Education
            • Oslava krásy a prepychu v rezidenčnej architektúre. Publius Papinius Statius: Villa Tiburtina Manilii Vopisci. Balneum Claudii Etrusci
          • Supplement-2024
            • Koligačné pojmy v histórii ako predmet sporu medzi realizmom a konštruktivizmom
            • Problém non-reprezentacionalistickej filozofie histórie: škandál chýbajúceho predmetu skúmania historikov
            • Právna ochrana historickej pamäti a jej úskalia
            • Od mýtických automatov k smrtiacim robotickým zbraniam 21. storočia
            • Prirodzenosť a norma: komparácia prístupov Tomáša Akvinského a Philippy Footovej
            • Obhajoba pluralitnej koncepcie kresťanskej filozofie (kritická revízia Seifertovho katafatického prístupu na pozadí diskusie z 1930)
            • Elfride Petri Heidegger: relentless “custodian” of Heidegger's thought. An examination of several unpublished documents
            • Ein Blitzlicht: Das Echo auf Martin Heideggers Antrittsvorlesung „Was ist Metaphysik?“, Freiburg 1930 bei Ida Friederike Coudenhove (1901 – 1971)
        • Zdravotnícke štúdie
          • 2022-01
            • Chronická myeloidná leukémia
            • Predoperačná optimalizácia pacienta s multirezistentnou formou tuberkulózy pri kombinovanej farmakologickej a nefarmakologickej liečbe
            • Pohybová aktivita u žiakov vybraných základných škôl v rámci Národného akčného plánu pre podporu pohybovej aktivity na roky 2017 - 2020
            • Vzájemný vztah bolesti s úzkostí a depresí u onkologického pacienta
            • Detská enuréza ako rizikový faktor dysfunkcie močového mechúra v dospelosti
            • Hemolytická choroba novorodenca
            • Syndróm vyhorenia u zdravotníckych záchranárov
            • Závislosť na tabaku u sestier ako determinant pracovného výkonu a interpersonálnych vzťahov
            • Smrt a péče na konci života pohledem studentů
            • Možnosti liečby chronickej myeloidnej leukémie
            • Výživa a jej význam v liečebno-preventívnej starostlivosti o seniorov
          • 2022-02
            • Vývoj kardiovaskulárnych ochorení u obyvateľov Slovenskej republiky za roky 2011 -2020
            • Úroveň vedomostí zdravotníkov o možnostiach poskytovania pomoci obetiam domáceho násilia
            • Syndróm vyhorenia u zdravotníckych pracovníkov
            • Opieka nad pacjentem po zabiegu transplantacji serca – studium przypadku
            • Sestry a jejich rodiny v době pandemie COVID-19
            • Psychosociálne riziká v povolaní sestra: naratívny literárny prehľad
            • POCD z perspektywy personelu medycznego i rodziny pacjenta
            • Monitoring Rickettsia spp. v podhorskej oblasti Slovenska
            • Inkontinencia moču a Medilady
            • Laboratórna diagnostika akútnej myeloblastovej leukémie
            • Działania młodych kobiet podejmowane w ramach profilaktyki raka piersi
            • Opatrenia úradu verejného zdravotníctva a činnosť zubných ambulancií počas pandémie Covid-19
          • 2023-01
            • Prietoková cytometria v diagnostike vybraných onkologických ochorení
            • Faktory ovplyvňujúce ošetrovateľskú starostlivosť o onkologického pacienta
            • Laboratórna diagnostika a liečba difúzneho veľkobunkového lymfómu z B- buniek
            • Možnosti merania kvality života u sestier z pohľadu ich vzdelania
            • Porovnanie rozdielov v konzumácii alkoholu a postojov k zdravotným varovným označeniam v rokoch 2015 a 2020
            • Typológia sestier emigrantiek zo Slovenska v kontexte medzinárodnej migrácie sestier
            • Posúdenie rizikových faktorov pádu u pacientov v ambulantnej starostlivosti
            • Kontroverzia vzostupu využívania 5G sietí
            • Stigmatization: Devaluation and Discrimination of People Suffering from Mental Illnesses in Different Cultures
            • Klinické vzdelávanie na detskom oddelení a jeho vplyv na vedomosti a sebahodnotenie vlastného výkonu u študentov ošetrovateľstva
            • Ochrana zdravia a bezpečnosť pri práci na odbernom mieste pri testovaní antigénovými a PCR testami
            • Manažment ošetrovateľskej starostlivosti o pacienta po endoprotézach
          • 2023-02
            • Klinická prezentácia tuberkulózy na intenzívnej jednotke
            • Zdravotná gramotnosť študentov ošetrovateľstva
            • Covid a karbapeném-rezistentná Klebsiella pneumoniae v nemocničnom prostredí
            • Terapia chôdze u pacientov s centrálnou hemiparézou s použitím zariadenia walkaide
            • Význam supervízie pre sestry pracujúce v zdravotníckych zariadeniach
            • Zdravotná gramotnosť u pacientov s artériovou hypertenziou
            • Zrýchlené formy rehabilitácie po mini-invazívnych zákrokoch v neurochirurgii
            • UIP ako histologický vzor intersticiálneho pľúcneho postihnutia
            • Strategická analýza ako súčasť strategického riadenia zdravotníckeho zariadenia
            • Analýza bezpečnostných aspektov vybraných zdrojov ionizujúceho žiarenia
          • 2024-01
            • Hodnotenie organizačnej kultúry zdravotníckeho zariadenia z aspektu behaviorálneho manažmentu
            • Postoj dospelej populácie k oportúnnym skríningom v prevencii onkologických ochorení
            • Laboratórna diagnostika a liečba folikulového lymfómu
            • Duchovný aspekt starostlivosti o pacienta s onkologickým ochoreniami v kúpeľnom zariadení
            • Psychická záťaž sestier a pracovisko dlhodobo chorých
            • Efektívna komunikácia v zdravotníckych zariadeniach - cesta k úspechu
            • Neutrofilné extracelulárne pasce a ich vplyv v patogenéze vybraných ochorení
          • 2024-02
            • Integrácia multimódovej čítačky na zobrazovanie buniek “Cytation 5“ do rádiobiologického výskumu
            • Porovnanie rádiobiologických charakteristík protónovej a fotónovej terapie
            • Evaluácia uplatňovania roly sestry nositeľky zmeny v manažérskej praxi
            • Biomarkery spojené s individuálnou rádiosenzitivitou
            • Vplyv extrémne nízko-frekvenčného elektromagnetického poľa na ľudské bunky
            • Hodnocení potřeb pacientů v paliativní péči na hematoonkologické klinice
            • Sociálna opora ako súčasť zdravotnej gramotnosti u pacientov s artériovou hypertenziou
            • Laboratórna diagnostika akútnej myeloblastovej leukémie
            • Pohybová aktivita u pacientov s onkologickým ochorením
            • Rozdiely v kvalite spánku medzi adolescentmi v regióne Banská Bystrica
            • Monitorovanie funkčného stavu ako prostriedok prevencie komplikácií u geriatrických pacientov
          • 2025-01
            • Financovanie lôžkovej zdravotnej starostlivosti v nemocniciach v Slovenskej republike za obdobie 2014 – 2023
            • Zdravotná gramotnosť v dimenziách navigácie v systéme zdravotnej starostlivosti
            • Hodnocení úzkosti u nemocných s implantabilním kardioverterem – defibrilátorem
            • Kritické myslenie a zdravotná gramotnosť
            • Laboratórna diagnostika a liečba lymfómu z plášťových buniek
            • Age management v ošetrovateľstve ako nástroj na optimalizáciu využitia pracovnej sily vo vekovo diverzifikovanom pracovnom tíme
            • Forensic View and Personal Opinions to the Lethal Cases of the Alcohol Dependent
            • 8
            • 9
        • Reflexie
          • 2022-01
            • Previazanosť organizačnej kultúry podporujúcej zdieľanie znalostí s vybranou personálnou činnosťou – hodnotením zamestnancov
            • Vnímanie vybraných vôní vo výskumnej vzorke študentov pre využitie v odbore aróma marketingu
            • Integrovaný manažment kreatívneho potenciálu na regionálnej a podnikovej úrovni
            • Hodnotenie stavu udržateľnosti krajín EÚ
            • Dokonalá konkurencia
            • Investičná činnosť a faktory ovplyvňujúce podnikateľskú činnosť
            • Internal Audit of the Informational Management Process
          • 2022-02
            • Práca z domu ako nástroj pre efektívnejšie podnikanie
            • Analýza platobnej disciplíny pri odvádzaní poistného voči Sociálnej poisťovni v Slovenskej republike
            • Aplikácia zhlukovej analýzy v marketingu: Typy slovenských spotrebiteľov a ich vzťah k reklame
            • Práca na diaľku ako nový štandard? Úspora nákladov a zvýšenie produktivity vďaka práci na diaľku v slovenskom sektore prekladateľských služieb
            • Obchodné praktiky aplikované voči spotrebiteľom a ich právam na slovenskom trhu z pohľadu etiky
            • Gamefikácia v procese adaptácie zamestnancov
            • Vývoj a trendy v odmeňovaní zamestnancov
            • Digitálna gramotnosť a vzdelávanie zamerané na digitálne zručnosti a vedomosti
          • 2023-01
            • Teoretický prehľad výskumu manažmentu kreatívneho potenciálu a kvality života
            • Odmietanie privátnej značky spotrebiteľmi
            • Motivačné faktory vplývajúce na výkon a spokojnosť zamestnancov v školstve
            • Porovnanie motivácie zamestnancov v rodinnom a nerodinnom podniku
            • Transfer pedagogicko-ekonomických vedných poznatkov do prípravy učiteľa na vyučovaciu hodinu predmetu Manažment. 1. časť
            • Transfer pedagogicko-ekonomických vedných poznatkov do prípravy učiteľa na vyučovaciu hodinu predmetu Manažment. 2. časť
            • Stav elektronickej verejnej správy v krajinách Vyšehradskej skupiny (V4)
            • Priemysel 4.0 v stavebníckom priemysle: prehľad súvisiacich technológií
          • 2023-02
            • Komparácia modelov sociálnej politiky vo vzťahu k úmrtnosti na COVID-19 v EÚ a USA
            • Vedenie ľudí a motivácia ako súčasti podnikovej kultúry vybraného podniku
            • Vyučovanie finančnej gramotnosti v regionálnom školstve
            • Stratégia zakladania spin-off centier v univerzitnom prostredí
          • 2024-01
            • Anatómia a ekonómia
            • Analýza ekologických inovácií v rámci krajín EU
            • Analysing the Evolution of Knowledge Sharing Through Digitalization in Organizations Usingh the Digital Economy and Security Index
            • Prístup zameraný na človeka v kontexte vedenia ľudí v školstve
            • Odkaz cisterciánskeho rádu nielen pre manažment
          • 2024-02
            • Intellectual property protection by start-ups and ways to support it
            • Kultúrna inteligencia a jej význam pre rôzne interkultúrne oblasti a interakcie
            • Skúmanie vplyvu interkultúrnej citlivosti a kultúrnej inteligencie na kariérnu spokojnosť
            • Integrácia umelej inteligencie do rozvoja zamestnaneckých zručností: Výzvy a príležitosti pre moderné podniky
            • Vybrané princípy a prípadové štúdie z behaviorálnej ekonómie
        • Notitiae historiae ecclesiasticae
          • 2022-01
            • Archívny výskum stavebno-historického vývoja Rímskokatolíckeho kostola Obetovania Pána v Plavnici
            • Sakrálna architektúra v období klasicizmu s dôrazom na územie Slovenska
            • Košickí jezuiti v rokoch 1930 – 1938 v archívnych dokumentoch Centra spirituality Východ – Západ Michala Lacka
            • Stavba rímskokatolíckej ľudovej školy v Gaboltove v kontexte dobových reálií
            • Jezuita Vendelín Javorka: výnimočná osobnosť cirkvi
          • 2022-02
            • Kult obetí domnelých rituálnych vrážd v Katolíckej cirkvi 12. – 18. storočí
            • Žigmund Stojka – košický farár a neskorší sedmohradský biskup
            • Biskupská služba Eduarda Nécseya počas ponifikátu pápeža Pia XII.
            • Theology Serving Communist Ideology on the Example of the Literary Work of P. Josef Plojhar
            • Spolkové a sociálne aktivity dominikána Mikuláša Lexmanna
          • 2023-01
            • Kaspar Lutz a jeho dielo Geistliche Apotheck z fondu františkánskych knižníc
            • Neoslohová sakrálna architektúra a jej prejavy na Slovensku
            • Farár Alexander Šindelár vo funkcii starostu obce Piešťany
            • Osudy jezuitov v Spišskej Novej Vsi v časoch druhej svetovej vojny
          • 2023-02
            • Historické okolnosti súvisiace so zvolaním biskupskej synody v Kartágu v roku 251
            • Počiatky myšlianskeho prepošstva (1232 – 1262)
            • Constitutiones Synodales Ecclesiae Strigoniensis
            • Mons. ThDr. Ignác Fábry, čanádsky biskupský vikár a košický biskup
            • Význam a prínos rokovaní Vatikánu a Československa v 60. rokoch 20. storočia v živote katolíckej cirkvi v Československu
          • 2024-01
            • Vplyv svätováclavských legiend na hagiografické texty o svätých Borisovi a Glebovi
            • Kňazi z učiteľskej rodiny Cibulovcov
            • Slobodní v neslobode. Kľúčové odkazy kresťanských disidentov z obdobia komunizmu na Slovensku
            • Tridsať rokov Ekumenického spoločenstva cirkví a náboženských spoločností na území mesta Košice
            • Profil kandidáta propedeutika v Kňazskom seminári v Košiciach (2017 – 2023)
          • 2024-02
            • Kolekcia rukopisov Bodmer a Papyrus P72 (Bodmer VIII)
            • Život vybraných púštnych matiek a ich aplikácia pre spiritualitu žien
            • Počiatky a vývoj majetkov Hozywmezew – Zbudské Dlhé – za čias kráľov Arpádovskej dynastie a Anjouvcov (1268 – 1382)
            • „Lupi rapaces?“ Vývoj a formovanie postoja humanistu Leonarda Coxa k reformácii
            • Cyrillic documents on the history of Greek Catholics in Czechoslovakia 1918 – 1939
            • Adorácia sv. Krížu. Oltárny obraz z kostola kapucínov v Bratislave
        • Verba Theologica
          • 2022-01
            • Preaching from the Cross A Study of Paul’s Preaching
            • Podľa telesného vnímania – podľa vnímania Duchom: Rim 1,1-7 v skorších prekladoch a v novom slovenskom preklade
            • Tajomstvo ľudského poznania podľa Karla Rahnera
            • Via Media ako ekleziologický model a teologická metóda Johna Henryho Newmana (1801 – 1890)
            • Nadčasově didaktické pojetí Ježíšovy věci v díle Milana Machovce jako výzva k teologické reflexi
            • Aplikácia tomistického princípu dvojitého účinku na hraničné bioetické situácie
          • 2022-02
            • Proměny uskutečňování a vnímání synodality v dějinách katolické církve. Tři české synodální procesy 19.-21. století
            • Il fenomeno del paradosso nella visione ecclesiologica di Henri de Lubac
            • Náčrt teológie sviatostí podľa Ph. J. Rosata, jej aktuálnosť a inšpiratívny potenciál pre súčasný ekleziálny kontext
            • Recepcia Žalmu 110 v Liste Hebrejom
            • Aktuálne inšpirácie ekologickými podnetmi z myslenia Hildegardy z Bingenu
          • 2023-01
            • Synodality and the “Synodal Process”: Challenges and Opportunities, from the Episcopal Collegiality of Vatican II to the Catholic Church of Today
            • Synodalita oživuje prijatie ekleziológie Božieho ľudu a teológie miestnej cirkvi
            • Kristologický profil uzdravenia Šimonovej testinej: komparácia synoptických správ
            • Patočkova neskorá filozofia v kontexte duchovnej krízy súčasnej spoločnosti
            • Tvor věřící jest řeči pln: výzva hermeneutiky pro teologickou antropologii
            • Neurovedy, sloboda a determinizmus. Tomáš Akvinský v dialógu so súčasnými vedami o človeku
            • Náboženská skúsenosť a viera v živote človeka podľa Romana Guardiniho
          • 2023-02
            • Ateismus, modernismus, integrální katolicismus. K některým aspektům exkomunikace Alfreda Loisyho
            • Radosť v Prvom liste Solúnčanom
            • „Smlouva“ jako výzva k péči o stvoření
            • The Mystical Narrative as a Way of Revealing the Truth of Faith
            • Teologicko-pastoračné dôvody charitatívnej činnosti u Cypriána z Kartága
            • Drama politiky a otázka společného dobra podle Gastona Fessarda
          • 2024-01
            • Umělá inteligence a její spirituálně-teologická reflexe
            • Koncepcia „nekonečného“ ako možného východiska z krízy identity „ľudského“ u Emmanuela Lévinasa
            • Pojem Boha a Boží stvoriteľský akt vo filozofii G. W. Leibniza
            • The Anthropomorphic God of James Sterba
            • Ako kvietizmus oslabil dôveru v mystiku
          • Supplementum-2024
            • Biblická typológia a štruktúry obrazového rozprávania v stredoveku – príklad obetovania baránka
            • Špecifiká prekladu diel Johna Miltona inšpirovaných Bibliou
            • Vybrané problémy pravoslávneho misionárskeho prekladu do natívnych jazykov Ruského impéria (1721-1917)
            • Čo (ne)hovorí Nový zákon o hudbe a speve?
            • Chrám ako transformátor perspektívy
            • Žalm 40 v Liste Hebrejom 10
            • Prítomnosť Ježišovi blízkych osôb pri jeho ukrižovaní podľa kánonických evanjelií
            • Krása spasí svet. K prameňom estetiky v náboženskej filozofii Vladimira S. Soloviova
            • Téma rodinných a priateľských vzťahov v anglikánskych kázňach Johna Henryho Newmana
            • Sacrum v umeleckej inšpirácii
          • 2024-02
            • Hierarchické magisterium a akademická teologie
            • Boh v Liste Filemonovi
            • Vytvořit opět pravé katolické klima. K recepci pontifikátu Benedikta XVI. se zvláštním přihlédnutím na katolickou církev v České republice
            • Theological Aspects of the Celebration of Marriage in the Esztergom Tradition after the Council of Trent
            • Porovnanie emócie strachu v ponímaní antického Grécka s Knihou Judita
            • Identita človeka – možnosť alebo uskutočnenie? „Otvorenosť“ a „uzavretosť“ ľudského bytia v existencializme Pavla Straussa
        • Transformational processes of the social and humanitarian sphere of modern Ukraine in the conditions of war
    • Publikačná činnosť
      • Databázy
      • Smernice a pokyny
      • Formuláre
      • Časté otázky
    • Kontakt
    UniverzitaUniverzitná knižnicaSlužbyDOIZdravotnícke štúdie

    2025-01

    • Financovanie lôžkovej zdravotnej starostlivosti v nemocniciach v Slovenskej republike za obdobie 2014 – 2023
    • Zdravotná gramotnosť v dimenziách navigácie v systéme zdravotnej starostlivosti
    • Hodnocení úzkosti u nemocných s implantabilním kardioverterem – defibrilátorem
    • Kritické myslenie a zdravotná gramotnosť
    • Laboratórna diagnostika a liečba lymfómu z plášťových buniek
    • Age management v ošetrovateľstve ako nástroj na optimalizáciu využitia pracovnej sily vo vekovo diverzifikovanom pracovnom tíme
    • Forensic View and Personal Opinions to the Lethal Cases of the Alcohol Dependent
    • 8
    • 9

    Fakulty

    • Filozofická fakulta
    • Pedagogická fakulta
    • Teologická fakulta
    • Fakulta zdravotníctva

    Pre uchádzača

    • Ponuka štúdia
    • Prihláška na štúdium
    • Ubytovanie a stravovanie
    • Kontakt pre uchádzačov
    • Fotogaléria
    • Virtuálna prehliadka

    Pre študenta

    • Oznamy pre študentov
    • Študijný poriadok
    • Harmonogram štúdia
    • Sprievodca štúdiom
    • Elearning - moodle

    Univerzita

    • Kto sme
    • História
    • Vedenie univerzity
    • Rektorát
    • KU v médiách

    Sledujte nás

    • Aktuality
    • Kalendár
    • Facebook
    • Instagram
    • Youtube
    • Linkedin

    Sledujte nás cez náš pravidelný newsletter

    © 2021-2025 ku.sk. Všetky práva vyhradené. | Ochrana osobných údajov | Vyhlásenie o prístupnosti | Admin
    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
    Tvorba stránky WebCreators.sk | Webhosting - HostCreators