• Skok na obsah
  • Skok na menu
  • Domov

    Univerzitná knižnica
    Univerzitná knižnica
    Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Katolícka univerzita

    Rýchle menu

    • Rýchle odkazy
      • Telefónny zoznam
      • Zamestnanecký email
      • Informačný systém
      • Objednávanie stravy
      • AIS
    SKEN

    Hlavné menu

    Katolícka univerzita v Ružomberku | Jediná svojho druhuT
    • O knižnici
      • Pracoviská
      • Dokumenty
      • Virtuálna prehliadka
      • Novinky
      • Otváracie hodiny
      • Kabinet dejín
    • Online katalógy
      • On-line katalóg kníh
      • On-line katalóg časopisov
      • Zahraničné súborné katalógy
      • CRZP
    • E-zdroje
      • Virtuálna knižnica
      • Voľne dostupné EIZ
      • Digitálna knižnica KU MediaInfo
      • E - časopisy
      • E - knihy
    • Služby
      • MVS
      • DOI
        • DOKOR 2024
          • Kierkegaard a Wittgenstein v harmonii s paradoxy současné epistemologie: víra a rozum v kvantové realitě
          • Radosť v Liste Rimanom
          • Odhaľovanie budúcnosti: termovízne drony vo vedeckých aplikáciách
          • Rituale Agriense, prameň vysluhovania svätenín na území Košickej diecézy
          • Environmentálna bezpečnosť – likvidácia odpadu v textilnom a odevnom priemysle
          • Ženská homosexualita v rôznych náboženských tradíciách
          • Staff Education as a Key Succcess Factor for the Implementation of the Integrated Management System "SYMFONIA ERP" in an SME Company
          • Technical-Design-Social Aspects of Smart Home Technology in Elderly Care Sector as Multidisciplinary Approach
          • Akú pozíciu majú piese Stanisława Moniuszka vo vokálnej pedagogike na Slovensku?
          • Overovanie faktov v žurnalistickej praxi
          • Biblické motívy v reklame
          • Porovnanie účinnosti dynamickej neuromuskulárnej stabilizácie a špirálovej stabilizácie chrbtice pri nešpecifických bolestiach chrbta
          • Vybrané výskumy a štúdie hodnotenia základných pohybových kompetencií MOBAK-KG
          • Československé jednotky v španielskej občianskej vojne (1936-1939)
          • Fenomén spoluzávislosti a možnosti jeho riešenia
          • Hodnotenie žiadostí o kriminalistické a expertízne skúmanie
          • Novoveká pohrebná kázeň ako komunikačné médium (na príklade kázne venovanej Kataríne Ujfaluši)
          • Motív Božieho zľutovania v modlitbe Manassesa a kajúcich žalmoch 51 a 102
          • Manažment fyzioterapeutickej liečby v riešení skolióz u pacientov
          • Vývoj konceptu autorství v důsledku využívaní umělé inteligence
          • Portál nm.sk ako Nové mesto – otvorené rozhovoru
          • Vplyv ergonómie na prácu v online priestore v inkluzívnej škole
          • Nové prístupy v skúmaní trasologických stôp: využitie 3D skenera priamo na mieste činu a následná  3D tlač stôp
          • Vybrané rizikové správanie u adolescentov v centre pre deti a rodiny – sexting, príklad dobrej praxe
          • Analýza vplyvu digitálnych technológií na šírenie terorizmu a extrémizmu: výzvy a stratégie pre medzinárodnú bezpečnosť a diplomaciu
          • Boh ako posledný cieľ človeka podľa Tomáša Akvinského
          • Position Detection of an Analyte Phase in the Liquid Chromatography Column Using a Clamp-on Ultrasonic Monitor
          • Cele, zasady i metody diagnozowania środowiska szkolnego, rodzinnego oraz specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów
          • The Impact of Expatriate Activities on the Management of Multinational Companies
          • Odstraňovanie metribuzínu pomocou vybraných pokročilých oxidačných procesov (AOPs)
          • Termovízne technológie: moderné nástroje pre monitorovanie a ochranu životného prostredia
        • Disputationes Scientificae Universitatis Catholicae In Ružomberok
          • 2022-01
            • Karol Anton Medvecký v slovenskej politike po roku 1918
            • Relativistické dôsledky emotivizmu
            • Raj – obraz harmónie medzi Stvoriteľom a stvorením
            • K didaktickým aspektom hudobno-tanečného folklorizmu
            • Príspevok k elektronizácii hudobného vzdelávania na Slovensku
            • K odrazu premien súčasnej európskej spoločnosti v živote kresťana
            • Liberalizácia medzinárodného obchodu a úloha Svetovej obchodnej organizácie v tomto procese
          • 2022-02
            • Od civilizácie k umeniu
            • Metodické aspekty v procese edukácie reštaurátora na príklade sôch spojených s architektúrou
            • Počiatky školstva v Kežmarku
            • Mediálna gramotnosť v systéme iných gramotností – mediálna výchova ako nástroj nadobúdania čitateľskej gramotnosti
            • Disocializace vězňů a východiska speciálních pedagogů a vězeňských kaplanů
            • Výtvarná edukácia v inkluzívnom prostredí
            • Rovnováha v prírode – rizikový environmentálny faktor
          • 2022-03
            • Akčnosť človeka v priestore akčného umenia
            • Učiteľské osobnosti Kežmarského lýcea 18. a 19. storočia
            • Niektoré aspekty psychologickej spirituality
            • Podpora sociálnych a komunikačných zručností u jednotlivca s viacnásobným postihnutím prostredníctvom terapeutických konceptov
            • Slovné hodnotenie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
            • Náčrt sociálneho a politického myslenia Jána Francisciho
          • 2022-04
            • Štátne výchovno-vzdelávacie programy predprimárnej edukácie Slovenskej republiky a Maďarska
            • Terapia s bábkou s osobou s mentálnym postihnutím
            • Dištančné vzdelávanie žiakov mladšieho školského veku počas koronakrízy
            • Die Vorstellung der Praktikumslehrpersonen von einem guten Unterricht während des Schulpraktikums angehender Primarlehrerinnen und Primarlehrer in der Fachdidaktik Deutsch als Fremdsprache
            • Od Bechera k Wolfovej. Niekoľko poznámok k recepcii literatúry NDR v Encyklopédii spisovateľov sveta (1987)
            • Postoj kanonika Andreja Cvinčeka k procesu s Jozefom Tisom
            • Andrej Cvinček a jeho činnosť v Ústrednej správe cirkevných veľkostatkov Dr. Pavla Jantauscha, trnavského apoštolského administrátora
            • Life Challenges of Youth During COVID-19 in Kyrgyzstan
            • Zmysel života učiteľov, ktorí pracujú v špeciálnych školách so žiakmi so špecifickými potrebami
          • 2023-01
            • Kňaz v rovnošate ozbrojených zložiek štátu
            • Udržateľné a proprírodné vzdelávanie zamerané na ekogramotnosť – dôležitý predpoklad udržateľného ekonomického a spoločenského rozvoja
            • Validita resocializace vězňů, sociální percepce a sociologická akceptace
            • Hans Urs von Balthasar: Najsvätejšia Trojica v srdci teológie
            • Dimenzie environmentálnej zodpovednosti
            • Múdrosť v listoch Antona Pustovníka
            • Wychowanie do spotkania z Bogiem
            • Akčné umenie ako stratégia podpory seniora so zdravotným znevýhodnením
          • 2023-02
            • Včasná intervencia ako možnosť predchádzania vzniku syndrómu CAN z pohľadu špeciálnej pedagogiky
            • Včasné identifikovanie dyspraxie u dieťaťa s predpokladanými ťažkosťami v pohybovom prejave
            • Včasná intenzívna behaviorálna intervencia u detí s poruchou autistického spektra
            • Aplikácia vybraných aspektov pastierskej kultúry do výtvarnej edukácie
            • E-learning ako komunikačná situácia s potenciálom a limitmi: názory a skúsenosti vysokoškolákov
            • The Young Municipal School Teachers‘ Job Satisfaction in Bishkek (Kyrgyzstan)
            • Assessing Rehabilitation Counselling as a Tool for the Psychological Adjustment of Persons with Disabilities Infected with HIV/AIDS: A Case Study of Vom, Christian Hospital, Plateau State, Nigeria
            • Nitriansky kanonik Andrej Cvinček v krajinskom zastupiteľstve
            • Existenciálne chápanie človeka vo filozofii Sørena Kierkegaarda
          • 2023-03
            • Praefatio: Art action ako šanca proti stagnácii v dospelosti a seniorskom veku
            • Monitoring krúžkovej činnosti v prostredí materskej školy
            • Koncept STEM vo vzdelávaní žiakov so špeciálnymi potrebami
            • Pohľad na historický kontext a legislatívne zázemie inkluzívneho vzdelávania
            • Symbol, koncept a vizuálna komunikácia vo vzťahu k interaktívnej výchove umením
            • Artefakt – od procesu k recepcii
            • Formy akčného umenia v tvorbe mladých dospelých
            • Hudobný zážitok v kontexte osobnostného rozvoja človeka
            • Využívanie online priestoru v rámci sociálneho poradenstva, supervízie a psychoterapie
            • Expresívne a emocionálne výrazy v literárnokritických recenziách prezentované v literárnych periodikách a mienkotvorných časopisoch (so zreteľom na rok 2021)
          • 2023-04
            • Robotizácia, umelá inteligencia a budúcnosť učiteľskej profesie
            • Využitie digitálnej fotografie v edukačnom procese
            • Zásady hodnotenia a ich vplyv na atmosféru vyučovania
            • Motivation in der Bildungsarbeit mit erwachsenen Migranten
            • Sociálna činnosť ukrajinskej gréckokatolíckej cirkvi v ukrajinskej spoločnosti: trendy a vyhliadky
            • Možnosti rozvoja digitálnych kompetencií u osôb vo výkone trestu odňatia slobody
            • Historicko-spoločenské predpoklady vzniku Prvého slovenského gymnázia v Revúcej
          • 2024-01
            • Sekvencie v životnej trajektórii adolescenta
            • Špecifické prístupy a terapie zamerané na podporu detí s poruchou autistického spektra v špeciálnej materskej škole
            • Tvorba a implementácia etického kódexu učiteľa katolíckej školy na Slovensku
            • Laudatio funebris z príležitosti pohrebu spišského župana a uhorského palatína Stanislava III. Thurza (1576 – 1625)
            • K problému náboženskej znášanlivosti
            • Perspektívy sociálnej práce v oblasti pomoci ľuďom s úzkosťou a depresiou zapríčinenou užívaním alkoholu
          • 2024-02
            • Inovatívny učiteľ v primárnom vzdelávaní z pedeutologického hľadiska
            • Ex abrupto: Zlom v živote človeka v akčnom umení
            • Poznávanie miestnej krajiny prostredníctvom integrovaného tematického vyučovania
            • Hlavné príčiny zásahov do sakrálnej architektúry v historickom období s dôrazom na územie Slovenska
            • Henri de Lubac: Cirkev a teológia v sebareflexii a v konfrontácii so svetom
            • K problému superetatizácie Európskej únie
            • Psychometrické vlastnosti Dotazníka agresivity Bussa a Perryho (BPAQ)
          • 2024-03
            • Spôsoby zásahov do sakrálnych objektov v dejinnom prehľade do konca 19. storočia v slovenskom prostredí. Pokus o typologický pohľad
            • Dynamické chápanie osoby v existenciálnom tomizme
            • Kodikologický výskum kódexu IX/9149 v knižničnom fonde Slovenského národného múzea – Múzea Bojnice
            • Postoje žiakov športových a nešportových tried k inklúzii žiaka so zrakovým postihnutím do vyučovania telesnej a športovej výchovy
            • Využiteľnosť Dienesovho logického bloku v primárnom vzdelávaní
            • Psychometrické analýzy Škály každodennej diskriminácie (EDS) a Škály zvýšenej ostražitosti (HVS)
          • 2024-04
            • Od homeostázy k zlomu: akcie človeka v dospelosti s vodou ako tekutým živlom
            • Farba – zlom: akčné umenie cez fotografiu
            • Experimentovanie s výtvarnou interpretáciou – interpretácia portrétov do textilnej plastiky
            • Expozé v múzeu a galérii: umenie-expresia-zážitok
            • Múzeum ako téma v záverečných prácach
            • Zlom v životnom príbehu človeka
            • Identifikácia zlomov v životnom príbehu
            • Využitie expresívnej a receptívnej arteterapie v galérii
            • Príležitosti a limity pre návštevníkov s komorbiditou ako súčasť galerijnej skúsenosti
          • 2025-01
            • Well-being and Resilience of Teachers in the Czech Education System
            • Novodobé digitálne fenomény, ktoré narúšajú vzťah rodič-dieťa
            • Ergoterapia v škole: podpora žiaka s dyspraxiou v prírodovedných predmetoch
            • Vplyv hiporehabilitácie na žiakov s poruchou autistického spektra
            • Fotografia ako dynamické médium v umeleckom priestore
            • Dosah profesijnej etiky na umeleckú tvorbu
            • Well-being a záblesky vzpomínek z dětství z pohledu filosofie výchovy
          • 2025-02
            • Prístupy k špeciálno-edukačnej starostlivosti v 19. storočí až po obdobie Slovenského štátu
            • Zásahy do staršej substancie sakrálnych objektov od 2. polovice 20. storočia po súčasnosť. Analýza príčin
            • Reklamné stratégie podniku „Peter Makovický“/„Bratia Makovický“ v slovenskej tlači do roku 1918
            • Tomáš Vrškový – Katarínska veselica (rozbor skladby)
            • Upbringing and Education During the Partition of Poland in the Years 1795 – 1918
            • Úloha vybraných humanistických prvkov v práci pedagóga
            • Inklúzia žiakov so špeciálnymi vzdelávacími potrebami v málotriednych školách
            • Die gegenwärtige Situation in der Erwachsenenbildung mit Geflüchteten in Deutschland
          • 2025-03
            • Prístupy k špeciálno-edukačnej starostlivosti po roku 1945 na Slovensku v historickom priereze
            • Zásahy s hmotným nárastom do sakrálnych objektov: dostavby a novostavby od konca 20. storočia po súčasnosť
            • Od výchovy k spoločenskej zmluve: Lockova filozofia a výzvy dnešného sveta
            • Náčrt dejín Múzea v Kežmarku
            • La necessaria riscoperta della poesia di Antonio Pitoni e la sua importanza per il dialetto avezzanese
            • Sociolingvistická variabilita v slovenskom posunkovom jazyku
            • Formatívne hodnotenie v primárnom vzdelávaní
            • Rodinná reziliencia ako spôsob zvládania náročných životných situácií pri narodení dieťaťa so znevýhodnením
            • Kariérové poradenstvo v kontexte zdravotného znevýhodnenia
          • 2025-04
            • Senior so zdravotným znevýhodnením ako Homo creator v procese akčného umenia
            • Umenie inštalácie ako súčasť akčného umenia vo výtvarnej tvorbe mladých dospelých
            • Enviromentálne a vzdelávacie aspekty talianskeho umenia v priestore akcie
            • Identita performerov v akčnom umení v Taliansku
            • Recyklácia tradičnej techniky v kontexte kreatívnych prístupov vo výtvarnom vzdelávaní
            • Zážitkové vyučovanie na hodinách geografie u žiakov s mentálnym postihnutím
            • Eticko-pedagogický pohľad na študentov masmédií s poruchami učenia v kreatívnych odboroch
            • Kompenzačné pomôcky vo výučbe jazykov u študentov s dyslexiou
            • Sebahodnotenie vedúcich pedagogických zamestnancov ako determinant úspešneho riadenia školy
            • Pohľad na trh práce a vybrané ekonomické ukazovatele
        • Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae Universitas Catholica Ružomberok
          • 2022-01
            • Výskum rizikového a problémového správania žiakov základných a stredných škôl
            • Vliv míry agresivity žáků na klima školní třídy
            • Analýza rozdílů postojů vůči lidem s postižením u praktikujících učitelů a studentů učitelství
            • Kvantitatívna analýza úloh z T5
            • Inkluzívne prostredie vysokej školy z pohľadu študentov
            • Komparačná analýza dát a jej využitie v sociálnom výskume
            • Proces plánovania odborných praxí v študijnom odbore sociálna práca
            • Evaluácia programu zameraného na prevenciu sexuálneho zneužívania detí
            • Kooperatívne učenie ako determinant socializácie rómskych žiakov v primárnej edukácii
            • Výsledky slovenských žiakov štvrtého ročníka v štúdii TIMSS 2015 a eTIMSS 2019 z matematiky
            • Možnosti redukce sociálních nerovností ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol v České a ve Slovenské republice
            • Analýza výsledkov žiakov v T5 v závislosti od metódy využívanej pri výučbe matematiky
            • Výučba techniky na základných školách a nové strategické zámery
            • Inovačné pohľady na edukáciu – hĺbkové vyučovanie
            • Přínos Antona Štefánka při rozvoji moderního školství
            • Asistent učiteľa v procese vzdelávania rómskych žiakov
            • Nevhodné správanie sa žiakov ako problém súčasnej školy
            • Skúsenosti žiakov stredných škôl s interaktívnym online vyučovaním počas prvých dvoch vĺn pandémie COVID-19
            • Causes of Foreign Language Speaking Anxiety Through the Eyes of Non-Native Language Speakers
          • 2022-02
            • The Phenomenon of Inclusion in a Modern Society
            • Comparison of Partial Functions in First Graders who Were Either Neurotypical, Had Been Diagnosed with Deficiencies of Partial Functions or Were Suspected of Having Such Deficiencies – Visual Stimulus Material
            • FIE as a Tool for Correcting Deficient Functions in Children and Students with Behavioral Disorders
            • Opportunities for the Development of Cognitive Functions in Preschool Children Through Emotions
            • Preventive Strategies and Programs as a Way to Eliminate Social Aggression of Preschool Children
            • Expressiveness in Multisensory Approaches
            • Musical Activities in the Development of Cognitive Processes (Attention) in Children in Early Childhood Intervention
            • A Fairy Tale in the Context of Early Care
            • Art Talents in the Context of a Specific Research Focus
            • Terminological Background in the Nomenclature of Perception of the Graphic Medium and the Structure of the Evaluation of the Graphic Letter
            • Generational Expressivity Identified in a Drawing
            • Theoretical, Empirical and Legislative Determinants of Education of Education Managers in the Slovak Republic
          • 2022-03
            • Poskytovanie včasnej starostlivosti pre rodičov
            • Poskytovanie starostlivosti deťom do troch rokov ako súčasť ranej podpory rodiny (od minulosti po súčasnosť)
            • Reálna podpora inkluzívneho vzdelávania v slovenskej materskej škole
            • Aktuálny stav, špecifiká a perspektívy edukácie dieťaťa s Downovým syndrómom v materskej škole
            • Preventívne aktivity v materských školách
            • Kompetencie špeciálneho pedagóga vo výchovno-vzdelávacom procese
            • Školský špeciálny pedagóg v školách a školských zariadeniach
            • Komprehenzívna rehabilitácia osôb so zdravotným znevýhodnením
            • Exekutívne funkcie u detí s poruchami autistického spektra
            • Využitie prvkov štruktúrovaného učenia vo vzdelávaní žiakov s poruchou autistického spektra v kombinácii s mentálnym postihnutím
            • Názory a skúsenosti študentstva s inklúziou
            • Naratívne identity v životných príbehoch učiteľov primárneho stupňa vzdelávania v procese inklúzie
            • Zvládanie záťažových situácií spôsobených pandémiou u učiteľov základných škôl
            • The Factors that Affect Teachers' Self-esteem and Job Satisfaction in Kyrgyzstan
            • Ján Kalinčiak a jeho školský reformný návrh
            • Le origini e gli influssi del ritmo musicale
            • The Role of Education of Women with Excessive Alcohol Consumption and their Genuine Recovery Process in the Context of Developing their Social Capital
          • 2022-04
            • Vybrané aspekty diagnostikovania a hodnotenia hudobno-interpretačných výkonov
            • Archetypálne symboly v rámci akčného umenia
            • Výtvarné zobrazenie Dolného Kubína a jeho okolia v tvorbe Arnolda Weisza-Kubínčana
            • Speciální hudební výchova – nové horizonty ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
            • Tradičná ľudová kultúra Rusínov a budovanie ich identity v multikultúrnom prostredí základnej školy
            • Le origini e gli influssi della melodia musicale
            • A Comparison of Hymn Playing Styles from the United States, France, Germany and Slovakia
            • Synergia: tvorivosť, literárny motív a akčné umenie u dieťaťa predškolského veku
            • Aspekty alternatívnej pedagogiky v podpore grafomotoriky
            • Zhodnocení distanční výuky v hudebním oboru na základních uměleckých školách Královéhradeckého kraje
            • Princípy hudobnej výchovy pre deti predškolského a mladšieho školského veku
            • Zprostředkování výtvarného umění v doprovodných a vzdělávacích programech v galeriích a muzeích umění v Ústeckém kraji
            • Témy prednášok v rámci letných seminárov EPTA v rokoch 1988 – 2008
            • Grande dame slovenského interpretačného umenia prof. Daniela Varínska
            • Hudobné presahy edukačného a umeleckého rozvoja, prostredníctvom projektu UP! Umění pomoci
            • Detské prekoncepty o pojmoch múzeum a galéria a ich vizuálna podoba
            • Subjektívna emočná pohoda v online zážitkovom kurze (E)motion a v každodennom živote u študentiek VŠ počas pandémie Covid-19
          • 2022-05
            • Learning Stories ako metóda formatívneho hodnotenia v českom predprimárnom vzdelávaní
            • Postoje žiakov cirkevnej školy k inklúzii žiaka s telesným postihnutím do vyučovania telesnej a športovej výchovy
            • Sebareflexia v práci učiteľa predprimárneho vzdelávania
            • Fröbelove pedagogické myšlienky v kontexte primárneho prírodovedného vzdelávania
            • K otázke vzdelávania dievčat a žien v období prvej Československej republiky – dobové názory a postoj spoločnosti
            • Názory učiteľov východoslovenského regiónu primárneho stupňa vzdelávania na tematické celky z predmetu telesná a športová výchova
            • Svojpomocné knihy v biblioterapii
            • Využití literárních textů při prevenci šikany v předškolním vzdělávání
            • Klimatické vzdělávání na prvním stupni: vztah žákovského sebehodnocení, environmentálních postojů, znalostí a proenvironmentálního chování
            • Aspekt motivace v rámci profesní přípravy v kontextu pomáhající profese
            • Možnosti prevencie v kontexte výskytu sociálnopatologických javov v stredoškolskom prostredí
            • Vzťahová väzba dieťaťa a jej dôsledky pre výchovno-vzdelávací proces v škole
          • 2023-01
            • Nová metóda pre novú informatiku
            • Informatické myslenie na Slovensku a v Európe
            • Informatika jako nová oblast Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na 1. stupni Základních škol v ČR
            • Edukacja informatyczna w klasach I-III szkoły podstawowej w Polsce
            • Kompetencje cyfrowe nauczyciela wczesnoszkolnego w ramach paradygmatu Edukacja 4.0
            • Rámce digitálnych kompetencií učiteľa primárneho vzdelávania v kontexte európskych projektov
            • Práca učiteľa primárneho vzdelávania s hardvérom v kontexte sebahodnotenia a využívania v praxi
            • Digitálne kompetencie učiteľa primárneho vzdelávania v oblasti používania softvéru so zreteľom na sebahodnotenie a využívanie v praxi
            • Rozvoj digitálnej gramotnosti detí prostredníctvom hry
            • Informačné a komunikačné technológie v práci učiteľa primárneho vzdelávania
            • Využívanie IKT v predmete slovenský jazyk v primárnom vzdelávaní
            • Využitie programu GeoGebra v intenciách primárneho matematického vzdelávania
          • 2023-02
            • Rodinná reziliencia ako jeden z prístupov zvládania záťaže
            • Včasná intervencia u detí s poruchami autistického spektra a ich rodín
            • Poruchy fetálneho alkoholového spektra u detí v období raného veku
            • Rozvoj emocionálnej kompetencie ako predpoklad budovania inkluzívneho povedomia
            • Podpora dieťaťa s osobitosťami v pohybovom prejave
            • Faktory napomáhajúce rozvoju sebaregulácie u detí
            • Analýza kresby v kontexte vývinu dieťaťa s Aspergerovým syndrómom
            • Prejavy agresivity vo výtvarnom prejave žiakov mladšieho školského veku
            • Analýza oblastí reedukácie u žiakov s dysgrafiou
            • Prevencia šikanovania v školskom prostredí formou zážitkových metód práce
            • Špecifiká prípravy detského tábora pre deti so zdravotným znevýhodnením
            • Tvorivý proces dramatickej hry rozvíjajúci sociabilitu a emocionalitu dieťaťa
            • Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání
            • Špecifiká výskumných metód v špeciálnej pedagogike
          • 2023-03
            • Integrating Visual Literacy in Art Education
            • Eye, Picture and Color
            • New, Classical and Historical Techniques in the Field of Printmaking Advised in the Educational Process of Future Art Teachers
            • Intermedia Art Projects in Vocational Training of Primary and Pre-primary Education Teachers
            • Child with Developmental Difficulties in Kindergarten
            • Bullying in Primary Schools from the Perspective of Primary School Teachers
            • The Teacher's Influence on the Writing Support of Beginning Schoolchildren
            • Dance-Movement Therapy for People with Parkinson´s Disease
            • Debarrierization in Education and the Key Role of Mass Media and Human Design
            • PR and Education of the Theatre Institute for Schools, Marginalized Groups and Management Staff
            • Research Findings Presenting Hidden Aggressive Behaviour in Preschool Children
            • Humor in Education as a Prerequisite for Developing Humorous Genres in the Media
            • Fotografia dokumentalna w edukacji artystycznej
            • Wartości studentów pedagogiki
            • Szkic biograficzny Marii Grzegorzewskiej – patronki roku 2022 w Polsce
            • Powstanie i organizacja Akademii Pedagogiki Specjalnej (1922-2022)
          • 2023-04
            • Reflexia vybraných teoretických zdrojov tematizujúcich maliarstvo prelomu 20. a 21. storočia v našom regióne
            • Ľudová výšivka inak. Možnosti transformácie ľudovej výšivky v prírodninách a textilných materiáloch
            • Potenciál umění v procesu resocializace mladých dospělých po jejich odchodu z dětského domova
            • Pedaling in Bach; All Toes or?
            • Inštruktívna tvorba vybraných súčasných skladateľov a jej využitie v umeleckom vzdelávaní v základných umeleckých školách
            • Výskumné zistenia efektívnosti hlasových intervencií v edukačnom prostredí žiakov mladšieho školského veku
            • Výsledky kvalitatívneho výskumu kauzálnych súvislostí medzi klavírnou interpretáciou pedagóga a percepčnými zručnosťami žiakov v mladšom školskom veku
            • Musical Creative Activity of a Child of Early School Education
            • Experimentácia vo výučbe písania
            • Distanční výuka v hudebním oboru základních uměleckých škol pohledem pedagogů
            • Témata vzdělávacích programů pro školy a zájmové skupiny v regionální výstavní instituci
            • Zborový spev a jeho význam pre interpreta
            • Impulzy historického odkazu Marie Szymanowskej a jej inštruktívneho cyklu „Vingt Exercices et Préludes pour le Pianoforte“
            • Divokosť ako prostriedok hľadania vlastnej identity
            • Možnosti uplatnenia gamifikácie a GBL (Game-Based Learning) v pregraduálnej príprave učiteľov
            • Didaktická analýza písaniek pre 1. ročník
          • 2023-05
            • DIDAKTIKA v súradniciach času
            • Giovanni Torricelli jako matematik
            • Prevencia online rizikového správania – nevyhnutnosť vo vyučovaní informatiky v základných a stredných školách
            • Vedomosti v úzadí – trend reformných snáh alebo slepá ulička pedagogických teórií
            • Educational process in the context of pandemic impact
            • Koncept udržateľnej inkluzívnej edukácie
            • Analýza úrovne finančného vzdelávania na Slovensku
            • Osobnosti slovenskej matematiky – inšpirácia a životné vzory pre budúce generácie – prof. Ján Čižmár
            • Súčasný učiteľ v základnej škole – kompetentný odborník takmer na všetko
            • Vybrané aspekty komplexného systému hodnotenia a sebahodnotenia žiakov vo vyučovaní odborných predmetov
            • Video microteaching ako inovatívna forma vzdelávania v pregraduálnej príprave
            • Aktualizované požiadavky inkluzívnej edukácie na terciárnom stupni vzdelávania
            • O možnosti aplikácie kvantilovej regresie vo výskume v oblasti didaktiky matematiky
            • Zero Waste Management v cirkulárnej ekonomike ako súčasť vzdelávania učiteľov odborných predmetov
            • Výzkum kvality výuky odborných předmětů oborů obchodu a služeb s využitím didaktických kazuistik
            • Možnosti rozvoja digitálnych kompetencií žiakov vo virtuálnom prostredí
            • Rozvoj profesijných kompetencií učiteľov
            • Interakčný štýl učiteľa v edukácii na SOŠ
            • Kompetence k rozvoji matematické pregramotnosti dětí očima budoucích učitelů mateřských škol
            • Transformácia pregraduálneho vzdelávania učiteľov: Príležitosti a výzvy
            • Řešení problémových situací mezi učitelem a žákem
            • Vyučovanie odborného predmetu s využitím interaktívnej tabule
            • Bádateľské vyučovanie v kombinovanej hodine matematiky a prírodovedy v piatom ročníku ZŠ
            • Komparace efektivity distanční a prezenční výuky v silových složkách v Celní správě ČR
            • Kritické a hodnotiace myslenie žiakov – základná zásada reformy školstva a jej problémy pri zavedení
            • Implementácia aktivizujúcich metód a využitie digitálnych technológií v odbornom jazykovom vzdelávaní
            • Sledovanie cvičebného času v telovýchovnom procese žiakov s mentálnym postihnutím
            • Námety úloh pre činnosť matematického krúžku na základnej škole
            • Aktuálne trendy vzájomného hodnotenia študentských prác vo vyučovaní informatických predmetov
            • Vplyv experimentov na zvyšovanie záujmu žiakov o učenie odborných predmetov
            • Znalosti žiakov 4., 5. a 6. ročníkov základnej školy z oblasti rozmnožovania organizmov
            • Schopnosť argumentovať pri riešení matematických úloh u žiakov základnej školy
            • Porovnanie „concept image” pojmu funkcia medzi žiakmi stredných škôl
            • Problematika odborovo-didaktických súvislostí cirkulárnej ekonomike a odpadového hospodárstva
            • Učitel jako tvůrce didaktických textů
            • Literárne žánre ako didaktický problém v procese vyučovania v rámci nižšieho sekundárneho vzdelávania
            • Stresogénne factory v práci učiteľov stredných odborných škôl
          • 2024-01
            • Učenie a vzdelávanie
            • Spolupráca rodič – škola ako faktor ovplyvňujúci proces tranzície dieťaťa so zdravotným postihnutím do vzdelávacieho systému
            • Triedny učiteľ ako činiteľ komunikačnej súdržnosti pre úspešnú spoluprácu rodiny a školy
            • Identifikácia problémov vychovávateľov v školskom klube detí
            • Pedagogický asistent a jeho participácia na riešení problémov v školskom prostredí
            • Podporné mechanizmy školy ako inštitúcie v inkluzívnom matematickom vzdelávaní
            • Eliminovanie nežiadúceho správania žiakov voči učiteľovi
            • Rozvíjanie expresívnej a receptívnej zložky jazykových zručností u detí s poruchou autistického spektra
            • Skúsenosti učiteľov so začlenením žiakov s poruchami autistického spektra do inkluzívnej telesnej a športovej výchovy
            • Rozvíjanie komunikácie a jazykových kompetencií prostredníctvom literárnej výchovy a tvorivých aktivít
            • Podpora rozvíjania komunikačných zručností u jednotlivcov s mentálnym postihnutím prostredníctvom alternatívnej a augmentatívnej komunikácie
            • Publicistické žánre v biblioterapii
            • Teoretické východiská neverbálnej komunikácie obrazov vo vnímaní akčnej tvorby v umení
            • Výtvarná komunikácia v akčnej tvorbe
            • Podpora sociálnej komunikácie v cielenej pohybovej dramatizácii žiakov s poruchou autistického spektra
            • Teoretický základ humoru vo vzťahu k marketingovej komunikácii
            • Analýza gradovaných kariet používaných na vyučovaní matematiky Hejného metódou v prvom ročníku
            • Kooperatívne vyučovanie na hodinách matematiky základných škôl – využívanie, frekvencia, názory učiteľov
            • Triáda v podloží sveta, človeka, jazyka a komunikácie
            • Používanie IKT pomôcok pri výučbe u učiteľov v slovenských národnostných školách v Maďarsku
            • Edukačné programy so zameraním na výchovu k zdraviu na primárnom stupni vzdelávania s akcentom na racionálnu výživu
            • Výchovná zložka v učebnici Júliusa Špaňára „Latinčina pre gymnáziá“
            • Sociální znevýhodnění jako faktor interakce mezi učiteli a žáky
          • 2024-02
            • Draw what’s on your mind: Comparative analysis of preschool and primary school children’s drawings
            • Person with a disability in the literary work Heart by Edmondo de Amicis
            • Perception of visual images of action art in adulthood
            • Self-image(s) as a part of the visual representation of life
            • Factors Impacting the Process of Independence for People with Disabilities
            • The importance of movement in human life with Parkinson's disease
            • The Importance of Movement in the Education of Pupils with Intellectual Disabilities
            • The Place of Playful Activities in Overcoming Fear in Teaching Downhill Skiing in the Opinions of Lower Secondary Education Teachers
            • Development of life skills of primary school pupils
            • Use of material teaching aids in teaching
            • Research attributes in the use of teaching aids in the school environment
            • Educational and marketing prerequisites for communication in cultural diplomacy
            • Character Education at Selected Faculties of Education in the Czech Republic
            • Integracja edukacyjna w ocenie młodzieży szkół ponadpodstawowych
            • School Staffing in the Context of Inclusive Education of Students with Specific Developmental Learning Disabilities
            • International, cultural, and educational framework of the Theatre Institute
          • 2024-03
            • Bezpečnosť školského prostredia – vonkajšie a vnútorné vplyvy
            • Bezpečnosť školského prostredia – súčasný stav a problémy
            • Bezpečnosť školského prostredia – zahraničné skúsenosti
            • Online rizikové správanie žiakov – aktuálne trendy a možnosti prevencie a riešenia v školách
            • Činitele pôsobiace na bezpečnosť školského prostredia
            • Vnímanie bezpečnosti a prijatia v škole – výsledky reprezentatívneho výskumu detí a mládeže na Slovensku
            • Role a specifika sociálního pedagoga v utváření bezpečného školního prostředí
            • Predchádzanie rizikového a problémového správania žiakov v základných školách pohľadom učiteľov primárneho vzdelávania
            • Vybrané formy online rizikového správania žiakov a možnosti ich prevencie v kontexte tvorby bezpečného školského prostredia
            • Inklúzia vo vysokoškolskom prostredí a možnosti jej aplikácie – príklad empirického výskumu
            • Organizačná klíma školy z pohľadu učiteľov stredných odborných škôl
            • Riešenie problémového správania žiakov na základných školách: výskyt, prevencia a prístupy
            • Aktuálne výzvy vo výučbe nadaných žiakov – perspektívy a prístupy
            • Vytváranie prostredia pre emocionálnu a sociálnu pohodu – dôležitá zodpovednosť školy
            • Pripravenosť učiteľov zvládať problémové správanie žiakov v inkluzívnom prostredí školy
            • Hodnocení traumatických symptomů u dětí a adolescentů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
            • Triáda v podloží teórie a praxe vyučovania slovenčiny ako materinského jazyka (nielen vo výučbe)
            • Skúmanie implementácie koncepcií na rozvoj slovenského školstva v Maďarsku
          • 2024-04
            • Kněz, muzikolog, sbormistr a pedagog Dobroslav Orel (1870–1942) a jím využívané intonační metody při sbormistrovské práci
            • Významy, podoby a dôvody v tvorbe vybraných osobností vizuálneho umenia na Slovensku a v Česku
            • Proces premeny krajiny – stratená krajina
            • Interpretácia výtvarného diela prostredníctvom média telo
            • Duševné zdravie a výchovný potenciál výtvarného umenia v pregraduálnej príprave študentov
            • Umění jako nástroj sociální mobility
            • An Introduction to Indigenous Music in the United States of America
            • Média a audiovize ve výtvarné výchově
            • Štefan Németh-Šamorínsky a jeho organová tvorba
            • Test hudebních schopností u dětí Královéhradeckého dětského sboru se zaměřením na intonační dovednosti
            • Hudba a región: edukačný výskum v základných školách Žilinského kraja
            • Obsahová analýza testov školskej pripravenosti žiaka na výučbu písania
            • Ako využiť potenciál gregoriánskeho chorálu na hodinách hudobnej výchovy?
            • Univerzitný komorný orchester Mladosť a 15 rokov jeho pôsobenia
            • Lukáš Borzík – klavírna tvorba
            • Proces tvorby výtvarného artefaktu v súčasnej výtvarnej edukácii na primárnom stupni
            • Vokálno-intonačné aktivity v kurikule hudobnej výchovy na 1. stupni ZŠ
            • Vplyv slovenského konceptuálneho umenia na tvorbu študentov
            • Pozitíva a negatíva vyučovania v zahraničí
            • Sborovým zpěvem k regionálním pramenům a etnické různorodosti hudby
            • Médium digitálneho obrazu v tvorivých prístupoch študentov výtvarnej edukácie
            • Kulturní rozdíly a jejich vliv na pojetí tvořivosti u studentů výtvarného oboru: Výzkumná studie založená na umění
            • Postavenie výtvarnej výchovy vo všeobecnom vzdelávaní na základnej škole
            • Teoretické východiská odstraňovania nepresnej intonácie u mužských hlasov
          • 2024-05
            • Inklúzia nepočujúceho žiaka do vyučovania telesnej a športovej výchovy z pohľadu žiakov základnej školy a gymnázia
            • Vztah učiva a žákovských znalostí z českého jazyka u žáků 2. a 3. ročníku základní školy v České republice
            • Analýza rodičovskej výchovy a pôsobenie inštitucionálnych zariadení v ranom veku dieťaťa
            • Exploiting Artificial Intelligence-Based and Standard Learning Management Systems in Blended and Distance-Learning Models
            • How do Teachers Perceive their Biology Lessons with the Application of CLIL?
            • Školská úspešnosť žiakov generácie Alfa v reflexii rodičov
            • Náhľad do stavu výuky interkultúrnych komunikačných kompetencií na slovenských základných a stredných školách
            • Psychometrické vlastnosti Inventára komunálneho narcizmu (CNI) na populácii študentov vo veku od 14 do 21 rokov
            • Význam Augustína Bartoša pre pedagogiku osôb s telesným postihnutím
            • Aktuelle Herausforderungen der inklusiven Bildung und Förderung von Schülern mit besonderen erzieherischen und Bildungsbedürfnissen in der Slowakei
          • 2025-01
            • Leisure Activities and Depression of 5th Graders of the Elementary School
            • Analýza alegorických a morálnych vrstiev v rozprávke z pohľadu výchovno-vyučovacieho procesu
            • Vzdelávanie v galérii: možnosti zmeny vnímania umenia žiakmi
            • Aeróbne cvičenie a vnímanie odbornej pripravenosti u špeciálnych pedagógov
            • Žiaci so špecifickými poruchami učenia z pohľadu učiteľov
            • Viacúčelové didaktické pomôcky z prírodnín pre žiakov s mentálnym postihnutím
            • Panelová analýza emisií CO2 v kontexte vzdelávania k dosahovaniu cieľov „Net Zero“
          • 2025-02
            • Self-efficacy v oblasti soft skills jako prediktor zájmu o učitelskou profesi
            • Transformačná sila umenia v edukačnom a mediálnom diskurze
            • Dieťa s poruchou fetálneho alkoholového spektra v materskej škole
            • Autism Creativity and Cognitive Mechanisms in Media Production
            • Dôstojnosť človeka a fenomény života ako súčasť filozofie výchovy
            • Osoba s Prader-Williho syndrómom
            • Inovatívne stratégie prípravy budúcich pedagógov na výučbu tvorby máp cez skúsenostné učenie
            • Psychometrické vlastnosti škály osamelosti R-UCLA: Overenie faktorovej štruktúry, vnútornej konzistencie a invariancie merania
            • Vzdelávacie ciele vyučovania cudzích jazykov
          • 2025-03
            • Rizikové a problémové správanie u žiakov mladšieho školského veku v teoretickej reflexii a v praxi
            • Komunikácia a kooperácia ako významné predpoklady naplnenia prierezových gramotností
            • Neurofyziologické mechanizmy pamäťových a učebných procesov
            • Možnosti vzdelávania nadaných žiakov s dvojitou výnimočnosťou a podpora ich rozvoja cez kooperatívne stratégie učenia
            • Efektívna spolupráca v triede: skupinové procesy ako základ kooperatívneho učenia
            • Osobnostné rysy žiakov ako výzva pri implementovaní kooperatívneho učenia
            • Psychologický význam avatarov. Ako nás reprezentujú?
            • Towards a Holistic Framework for Teaching English in Diverse Educational Contexts – Toward the End Game
            • Obsession with Perfection – Risk of Body Dysmorphic Disorder, Bigorexia and Orthorexia in High School Students from Kysuce Region, Slovakia
            • Online disinhibičný efekt u žiakov základných škôl – parciálne zistenia
            • Rozvoj hrubej motoriky detí v materskej škole prostredníctvom hádzania a chytania lôpt v rámci pohybových aktivít
          • 2025-04
            • Analýza vstupních očekávání a sebereflexe studentů v oblasti hudebních dovedností při nástupu do studia programů Učitelství pro 1. stupeň základních škol a Učitelství pro mateřské školy
            • Dirigovanie gregoriánskeho chorálu: didaktické prístupy a praktické odporúčania
            • Práce s lidovou písní v rámci vývoje multiplatformní aplikace pro výuku a testování v hudební výchově
            • Hudebně pedagogické přístupy k žákům s poruchou autistického spektra
            • Rubato in the Organ Works of César Franck
            • Rozvíjanie hudobno-estetického vkusu prostredníctvom novej učebnice pre Hudobnú výchovu v 8. ročníku základnej školy
            • Projekt hudebních workshopů pro studenty učitelství: zpětná vazba a dopady na vzdělávání
            • Pedagogická činnosť Stanisława Moniuszka a jej prínos v hudobnej edukácii
            • Virtuózna interpretácia ľudových piesní Rinalda Oláha a Jána Berkyho-Mrenicu ako príležitosť k inšpirácii
            • Piesňový repertoár a vokálno-intonačné aktivity v slovenskej adaptácii učebnice „Hravá hudobná výchova 1“ (Taktik)
            • Režijné a pedagogické prístupy pri práci v Opernom štúdiu na VŠMU v Bratislave
            • Pedagogické, umelecké, strategické a psychologické aspekty tvorby vo folkloristických telesách a edukačnom prostredí
            • Zlepšovanie intonačnej čistoty u hlbokých mužských hlasov
          • 2025-05
            • Vizuálny grafický záznam emocionálneho percipovania situácií
            • Reinkarnácia média maľby
            • Navrhovanie hier s využitím digitálnych zručností ako súčasť výučbového procesu vo výtvarnej edukácii
            • Portrét ako vizuálny prostriedok histórie
            • Redefinice portrétu a zobrazení člověka: studie založená na umění
            • Príležitosti pre pedagogickú prax v oblasti výtvarnej edukácie v Centre umenia a kultúry PF UMB
            • Adaptační potíže začínajících pedagogických pracovníků při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
            • Polish, Czech and Slovak Students on the Issue of Gender Determination
            • Povedomie pedagogických a odborných zamestnancov o problematike rizikového správania detí a dospievajúcich so zameraním na látkové a nelátkové závislosti
            • Skúsenosti pedagógov a formy podpory žiakov s poruchami autistického spektra na základných školách
            • Špecifiká telesnej a športovej výchovy u žiakov s komorbiditou s využitím štruktúrovaného učenia
        • Kultúrne dejiny
          • 2022-01
            • Notátor ako nositeľ identity. Česká notácia v neskorostredovekých rukopisoch strednej Európy
            • Toponymum Kandia – svedok histórie
            • Jubilejná Výstava východu ČSR v roku 1938
            • Pastiersky list prešovského biskupa Gregora Tarkoviča z júla 1831
            • Morálne zásady manželov v Augustínovom spise De bono coniugali
          • 2022-02
            • Tematizácia osmanského ohrozenia v kazateľskej tvorbe Izáka Abrahamidesa Hrochotského
            • Early modern time in the Ukrainian and Polish histories of liturgical translation
            • Sichtbarmachung von Kriminalität. Gestaltungs- und Funktionsweisen von Gefangenenkleidung im 19. und beginnenden 20. Jahrhundert
            • Spišskí Nemci v rokoch 1920 – 1937
            • „Sme za demokraciu.“ Kanonik Andrej Cvinček a jeho percepcia a realizácia demokracie
          • Supplement
            • Studium ruských dějin a retrospektivní forma jejich výuky jako nástroje poznání nesvobody, despocie a totalitarismu
            • „Článek 12: tisk je svobodný v mezích zákona.“ Podoby cenzury v knižní kultuře vrcholných fází bulharského obrození
            • Život a tvorba Františka Listopada ve třech nesvobodných systémech
            • Antisovětská propaganda ukrajinských nacionalistů: OUN-B a UPA v letech 1944 – 1951
            • Memento obětí totalitních režimů jako motor kariéry, nebo závazek kontinuity vědecké práce
          • 2023-01
            • Cestopisno-memoárová próza 18. storočia vo francúzštine: literárne črty Pamätí baróna Františka Tótha a ich miesto v súdobej literárnej tvorbe
            • Slovenské košele ako príklad vzájomného ovplyvňovania mestského a tradičného odevu
            • Censorship of literature in Poland under communism (1944 – 1990). Summary of research and new perspectives
            • Oslava Uhorska v básni Juraja Henischa
            • Prípad jednej nešťastnej anotácie, pseudovedeckého zborníka a zamyslenie sa nad indoeuropeistikou na Slovensku
          • Supplement-2023
            • Karol Anton Medvecký v slovenskej historiografii
            • K počátkům životní dráhy významného šlechtice husitské doby v českých zemích Haška z Valdštejna
            • Kauza Mikuláša de Frusten: uhorská augustiniánska provincia v druhej polovici 14. storočia
            • "Nepochybne nikde nie je blahodarný vplyv nemeckej kultúry tak nápadne viditeľný, ako na týchto obyvateľoch Karpát". Národný charakter spišských Nemcov v štatistickej a topografickej literatúre 19. storočia
            • Ako skúmať epidémie? Možnosti analýz cirkevných matrík pri výskume epidémií 19. storočia na území dnešného Slovenska
            • Pavel Žiška ako „večný“ kandidát na biskupa
            • K reflexi pastýřského listu slovenských biskupů z roku 1924 Československou stranou národně socialistickou
            • Vývoj vzťahu Andreja Cvinčeka k episkopátu vo svetle jeho politickej činnosti pred prvou svetovou vojnou, v medzivojnovom období a v rokoch 1945 – 1948
            • Politická spolupráca Andreja Cvinčeka a Jana Šrámka vo svetle nespracovanej osobnej korešpondencie z rokov 1927 – 1929
            • Slovanství a jeho kult v československém prostředí 40. let 20. století
          • 2023-02
            • Význam raně renesanční architektonické skulptury na lombardské a moravské umělecké periferii
            • Soudní proces ruského kněze Nikolaje Nikolajeviče Ryžkova
            • Fenomén pútnických pohľadníc a ich náplň (Poznatky o zaniknutej pokladnici v Marianke)
            • Obraz Turka a „tureckého“ v povestiach regiónu Požitavia
            • Letters in Late Medieval Franciscan Observant Chronicles: Communication, Narrative, and Reform
          • 2024-01
            • Poznání sebe sama a teleologie v renesanční anatomii na příkladu Jesseniovy Pražské pitvy
            • Myslenie Svätopluka Štúra a Benedetta Croceho: neznáme paralely z kontextu obdobia totalitných režimov v Európe
            • Miesto histórie vo vývoji kultúrnych vzťahov medzi Československom a Talianskom v rokoch 1948 – 1989
            • O čom rozmýšľali a písali mladí katolíci na konci 80. rokov 20. storočia? Analýza čitateľských príspevkov pre samizdatový časopis Zrno
            • Polemika medzi cisárom Hadriánom a filozofom Epiktétom
          • 2024-02
            • Ľubovnianska mátoha v opise Spišskej stolice od Mateja Bela
            • Hrad a panstvo Revište v období habsburskej komorskej správy
            • „Kauza Dechet” očami Svätej stolice
            • The Imperative of the Communist Party of Czechoslovakia: Teachers to Fight Against Religious Education
            • Oslava krásy a prepychu v rezidenčnej architektúre. Publius Papinius Statius: Villa Tiburtina Manilii Vopisci. Balneum Claudii Etrusci
          • Supplement-2024
            • Koligačné pojmy v histórii ako predmet sporu medzi realizmom a konštruktivizmom
            • Problém non-reprezentacionalistickej filozofie histórie: škandál chýbajúceho predmetu skúmania historikov
            • Právna ochrana historickej pamäti a jej úskalia
            • Od mýtických automatov k smrtiacim robotickým zbraniam 21. storočia
            • Prirodzenosť a norma: komparácia prístupov Tomáša Akvinského a Philippy Footovej
            • Obhajoba pluralitnej koncepcie kresťanskej filozofie (kritická revízia Seifertovho katafatického prístupu na pozadí diskusie z 1930)
            • Elfride Petri Heidegger: relentless “custodian” of Heidegger's thought. An examination of several unpublished documents
            • Ein Blitzlicht: Das Echo auf Martin Heideggers Antrittsvorlesung „Was ist Metaphysik?“, Freiburg 1930 bei Ida Friederike Coudenhove (1901 – 1971)
          • 2025-01
            • Šľachtické odievanie podľa korešpondencie Judity Balassovej v 2. polovici 17. storočia
            • „Veľké sociálne poslanie v prevýchove dorastajúceho národa“: Prázdninová starostlivosť Slovenského ústredia starostlivosti o mládež v období Slovenskej republiky (1939 – 1945)
            • Debt slavery as a historical social contingency. A sociopolitical analysis
            • Hranice chotárov a polí ako nástroje a limity sociálnej disciplinizácie poddaných v Uhorsku na prelome 18. a 19. storočia
            • Povojnové aktivity Stjepana Tomislava Poglajena – Kolakoviča vo svetle vatikánskej diplomacie (1946 – 1959)
          • 2025-02
            • Osvícenský kolonialismus: Meziválečná Podkarpatská Rus a Československo jako unikátní případ v postkoloniálních studiích
            • Spomienky na náboženský život Slovákov Zakarpatska v období Sovietskeho zväzu
            • Od tradície k ideológii: Historický vývoj dožinkových slávností na území Slovenska so zreteľom na mesto Nitra
            • Piaristická scholastická filozofia v Uhorsku. Nové rukopisy z archívu v Brezne a ich vzťah k osvietenstvu
            • „Miluj a rob, čo chceš.“ Siedma homília Augustínovho Komentára k Prvému Jánovmu listu v kontexte jeho polemiky s donatistami
            • Na obranu non-reprezentacionalizmu vo filozofii histórie
          • Supplement-2025
            • Život a dielo pátra Libora Jozefa Mattošku OFM
            • Akcia Štátnej bezpečnosti „VÍR“ proti tajným komunitám františkánov a školských sestier na Slovensku v roku 1983
            • Zásah komunistického režimu voči františkánom v banskobystrickom regióne
            • Františkánsky kláštor v Malackách ako významné duchovné, hospodárske a kultúrne centrum Plaveckého panstva v 18. storočí
            • „Nech je Boh zvelebovaný v ženských kláštoroch.“ Klarisky a uršulínky v Bratislave v 17. a 18. storočí
            • Dejiny Školských sestier sv. Františka na Slovensku v rokoch 1919 – 1950
            • Krypty františkánskeho kostola v Skalici ako miesto posledného odpočinku
            • Životné osudy jedného z kremnických františkánov – pátra Jána Baptistu Chládeckého OFM
            • Plus exemplo quam verbo praedicantes. Miešané komunity na Slovensku v rokoch 1975 – 1989
        • Zdravotnícke štúdie
          • 2022-01
            • Chronická myeloidná leukémia
            • Predoperačná optimalizácia pacienta s multirezistentnou formou tuberkulózy pri kombinovanej farmakologickej a nefarmakologickej liečbe
            • Pohybová aktivita u žiakov vybraných základných škôl v rámci Národného akčného plánu pre podporu pohybovej aktivity na roky 2017 - 2020
            • Vzájemný vztah bolesti s úzkostí a depresí u onkologického pacienta
            • Detská enuréza ako rizikový faktor dysfunkcie močového mechúra v dospelosti
            • Hemolytická choroba novorodenca
            • Syndróm vyhorenia u zdravotníckych záchranárov
            • Závislosť na tabaku u sestier ako determinant pracovného výkonu a interpersonálnych vzťahov
            • Smrt a péče na konci života pohledem studentů
            • Možnosti liečby chronickej myeloidnej leukémie
            • Výživa a jej význam v liečebno-preventívnej starostlivosti o seniorov
          • 2022-02
            • Vývoj kardiovaskulárnych ochorení u obyvateľov Slovenskej republiky za roky 2011 -2020
            • Úroveň vedomostí zdravotníkov o možnostiach poskytovania pomoci obetiam domáceho násilia
            • Syndróm vyhorenia u zdravotníckych pracovníkov
            • Opieka nad pacjentem po zabiegu transplantacji serca – studium przypadku
            • Sestry a jejich rodiny v době pandemie COVID-19
            • Psychosociálne riziká v povolaní sestra: naratívny literárny prehľad
            • POCD z perspektywy personelu medycznego i rodziny pacjenta
            • Monitoring Rickettsia spp. v podhorskej oblasti Slovenska
            • Inkontinencia moču a Medilady
            • Laboratórna diagnostika akútnej myeloblastovej leukémie
            • Działania młodych kobiet podejmowane w ramach profilaktyki raka piersi
            • Opatrenia úradu verejného zdravotníctva a činnosť zubných ambulancií počas pandémie Covid-19
          • 2023-01
            • Prietoková cytometria v diagnostike vybraných onkologických ochorení
            • Faktory ovplyvňujúce ošetrovateľskú starostlivosť o onkologického pacienta
            • Laboratórna diagnostika a liečba difúzneho veľkobunkového lymfómu z B- buniek
            • Možnosti merania kvality života u sestier z pohľadu ich vzdelania
            • Porovnanie rozdielov v konzumácii alkoholu a postojov k zdravotným varovným označeniam v rokoch 2015 a 2020
            • Typológia sestier emigrantiek zo Slovenska v kontexte medzinárodnej migrácie sestier
            • Posúdenie rizikových faktorov pádu u pacientov v ambulantnej starostlivosti
            • Kontroverzia vzostupu využívania 5G sietí
            • Stigmatization: Devaluation and Discrimination of People Suffering from Mental Illnesses in Different Cultures
            • Klinické vzdelávanie na detskom oddelení a jeho vplyv na vedomosti a sebahodnotenie vlastného výkonu u študentov ošetrovateľstva
            • Ochrana zdravia a bezpečnosť pri práci na odbernom mieste pri testovaní antigénovými a PCR testami
            • Manažment ošetrovateľskej starostlivosti o pacienta po endoprotézach
          • 2023-02
            • Klinická prezentácia tuberkulózy na intenzívnej jednotke
            • Zdravotná gramotnosť študentov ošetrovateľstva
            • Covid a karbapeném-rezistentná Klebsiella pneumoniae v nemocničnom prostredí
            • Terapia chôdze u pacientov s centrálnou hemiparézou s použitím zariadenia walkaide
            • Význam supervízie pre sestry pracujúce v zdravotníckych zariadeniach
            • Zdravotná gramotnosť u pacientov s artériovou hypertenziou
            • Zrýchlené formy rehabilitácie po mini-invazívnych zákrokoch v neurochirurgii
            • UIP ako histologický vzor intersticiálneho pľúcneho postihnutia
            • Strategická analýza ako súčasť strategického riadenia zdravotníckeho zariadenia
            • Analýza bezpečnostných aspektov vybraných zdrojov ionizujúceho žiarenia
          • 2024-01
            • Hodnotenie organizačnej kultúry zdravotníckeho zariadenia z aspektu behaviorálneho manažmentu
            • Postoj dospelej populácie k oportúnnym skríningom v prevencii onkologických ochorení
            • Laboratórna diagnostika a liečba folikulového lymfómu
            • Duchovný aspekt starostlivosti o pacienta s onkologickým ochoreniami v kúpeľnom zariadení
            • Psychická záťaž sestier a pracovisko dlhodobo chorých
            • Efektívna komunikácia v zdravotníckych zariadeniach - cesta k úspechu
            • Neutrofilné extracelulárne pasce a ich vplyv v patogenéze vybraných ochorení
          • 2024-02
            • Integrácia multimódovej čítačky na zobrazovanie buniek “Cytation 5“ do rádiobiologického výskumu
            • Porovnanie rádiobiologických charakteristík protónovej a fotónovej terapie
            • Evaluácia uplatňovania roly sestry nositeľky zmeny v manažérskej praxi
            • Biomarkery spojené s individuálnou rádiosenzitivitou
            • Vplyv extrémne nízko-frekvenčného elektromagnetického poľa na ľudské bunky
            • Hodnocení potřeb pacientů v paliativní péči na hematoonkologické klinice
            • Sociálna opora ako súčasť zdravotnej gramotnosti u pacientov s artériovou hypertenziou
            • Laboratórna diagnostika akútnej myeloblastovej leukémie
            • Pohybová aktivita u pacientov s onkologickým ochorením
            • Rozdiely v kvalite spánku medzi adolescentmi v regióne Banská Bystrica
            • Monitorovanie funkčného stavu ako prostriedok prevencie komplikácií u geriatrických pacientov
          • 2025-01
            • Financovanie lôžkovej zdravotnej starostlivosti v nemocniciach v Slovenskej republike za obdobie 2014 – 2023
            • Zdravotná gramotnosť v dimenziách navigácie v systéme zdravotnej starostlivosti
            • Hodnocení úzkosti u nemocných s implantabilním kardioverterem – defibrilátorem
            • Kritické myslenie a zdravotná gramotnosť
            • Laboratórna diagnostika a liečba lymfómu z plášťových buniek
            • Age management v ošetrovateľstve ako nástroj na optimalizáciu využitia pracovnej sily vo vekovo diverzifikovanom pracovnom tíme
            • Forensic View and Personal Opinions to the Lethal Cases of the Alcohol Dependent
            • Skúsenosti študentov bakalárskeho štúdia pri tvorbe digitálnej pojmovej mapy s využitím Bloomovej taxonómie a kritického myslenia
            • Faktory ovplyvňujúce potrebu celoživotného vzdelávania sestier
          • 2025-02
            • Rabdomyolýza - syndróm rozpadu priečne pruhovaného svalstva
            • Metódy hodnotenia krehkosti u seniorov
            • Continuous Calorimetry in Critically Ill Patients
            • Syndróm vyhorenia zdravotníckych pracovníkov ako rizikový faktor neefektívnej komunikácie s pacientmi vo vyššom veku
            • Percepcia pracovnej záťaže sestier v kontexte ambulantnej a ústavnej starostlivosti
            • Dysregulácia dráhy TGF-β v karcinóme pankreasu a kolorektálnom karcinóme: Porovnávacia analýza
            • Komplexné vyšetrenie krvného obrazu ako prvý krok v diagnostickej úvahe smerujúcej k splenickému lymfómu marginálnej zóny - kazuistika
            • Objectification of the development of a stress-related situation by examining the autonomic nervous system
            • Komparácia faktorov črtovej emocionálnej inteligencie u sestier a manažérok ošetrovateľstva
            • Workload and the occurrence of depressive disorders and burnout syndrome among nurses
            • Pracovná záťaž v profesii sestra a fyzioterapeut
        • Reflexie
          • 2022-01
            • Previazanosť organizačnej kultúry podporujúcej zdieľanie znalostí s vybranou personálnou činnosťou – hodnotením zamestnancov
            • Vnímanie vybraných vôní vo výskumnej vzorke študentov pre využitie v odbore aróma marketingu
            • Integrovaný manažment kreatívneho potenciálu na regionálnej a podnikovej úrovni
            • Hodnotenie stavu udržateľnosti krajín EÚ
            • Dokonalá konkurencia
            • Investičná činnosť a faktory ovplyvňujúce podnikateľskú činnosť
            • Internal Audit of the Informational Management Process
          • 2022-02
            • Práca z domu ako nástroj pre efektívnejšie podnikanie
            • Analýza platobnej disciplíny pri odvádzaní poistného voči Sociálnej poisťovni v Slovenskej republike
            • Aplikácia zhlukovej analýzy v marketingu: Typy slovenských spotrebiteľov a ich vzťah k reklame
            • Práca na diaľku ako nový štandard? Úspora nákladov a zvýšenie produktivity vďaka práci na diaľku v slovenskom sektore prekladateľských služieb
            • Obchodné praktiky aplikované voči spotrebiteľom a ich právam na slovenskom trhu z pohľadu etiky
            • Gamefikácia v procese adaptácie zamestnancov
            • Vývoj a trendy v odmeňovaní zamestnancov
            • Digitálna gramotnosť a vzdelávanie zamerané na digitálne zručnosti a vedomosti
          • 2023-01
            • Teoretický prehľad výskumu manažmentu kreatívneho potenciálu a kvality života
            • Odmietanie privátnej značky spotrebiteľmi
            • Motivačné faktory vplývajúce na výkon a spokojnosť zamestnancov v školstve
            • Porovnanie motivácie zamestnancov v rodinnom a nerodinnom podniku
            • Transfer pedagogicko-ekonomických vedných poznatkov do prípravy učiteľa na vyučovaciu hodinu predmetu Manažment. 1. časť
            • Transfer pedagogicko-ekonomických vedných poznatkov do prípravy učiteľa na vyučovaciu hodinu predmetu Manažment. 2. časť
            • Stav elektronickej verejnej správy v krajinách Vyšehradskej skupiny (V4)
            • Priemysel 4.0 v stavebníckom priemysle: prehľad súvisiacich technológií
          • 2023-02
            • Komparácia modelov sociálnej politiky vo vzťahu k úmrtnosti na COVID-19 v EÚ a USA
            • Vedenie ľudí a motivácia ako súčasti podnikovej kultúry vybraného podniku
            • Vyučovanie finančnej gramotnosti v regionálnom školstve
            • Stratégia zakladania spin-off centier v univerzitnom prostredí
          • 2024-01
            • Anatómia a ekonómia
            • Analýza ekologických inovácií v rámci krajín EU
            • Analysing the Evolution of Knowledge Sharing Through Digitalization in Organizations Usingh the Digital Economy and Security Index
            • Prístup zameraný na človeka v kontexte vedenia ľudí v školstve
            • Odkaz cisterciánskeho rádu nielen pre manažment
          • 2024-02
            • Intellectual property protection by start-ups and ways to support it
            • Kultúrna inteligencia a jej význam pre rôzne interkultúrne oblasti a interakcie
            • Skúmanie vplyvu interkultúrnej citlivosti a kultúrnej inteligencie na kariérnu spokojnosť
            • Integrácia umelej inteligencie do rozvoja zamestnaneckých zručností: Výzvy a príležitosti pre moderné podniky
            • Vybrané princípy a prípadové štúdie z behaviorálnej ekonómie
          • 2025-01
            • FUTUMAKE – FUTUREMAKERS: Tvor svoju budúcnosť - ako unikátna forma otvorených inovácií pre transfer technológií
            • Spotrebiteľská neuroveda a audio percepcia: Od výskumu k aplikáciám v moderných podnikových procesoch
            • Kapitálové štruktúry malých a stredných podnikov v oblasti cestovného ruchu v Žilinskom kraji
            • Geoeconomics - hope for our children?
        • Notitiae historiae ecclesiasticae
          • 2022-01
            • Archívny výskum stavebno-historického vývoja Rímskokatolíckeho kostola Obetovania Pána v Plavnici
            • Sakrálna architektúra v období klasicizmu s dôrazom na územie Slovenska
            • Košickí jezuiti v rokoch 1930 – 1938 v archívnych dokumentoch Centra spirituality Východ – Západ Michala Lacka
            • Stavba rímskokatolíckej ľudovej školy v Gaboltove v kontexte dobových reálií
            • Jezuita Vendelín Javorka: výnimočná osobnosť cirkvi
          • 2022-02
            • Kult obetí domnelých rituálnych vrážd v Katolíckej cirkvi 12. – 18. storočí
            • Žigmund Stojka – košický farár a neskorší sedmohradský biskup
            • Biskupská služba Eduarda Nécseya počas ponifikátu pápeža Pia XII.
            • Theology Serving Communist Ideology on the Example of the Literary Work of P. Josef Plojhar
            • Spolkové a sociálne aktivity dominikána Mikuláša Lexmanna
          • 2023-01
            • Kaspar Lutz a jeho dielo Geistliche Apotheck z fondu františkánskych knižníc
            • Neoslohová sakrálna architektúra a jej prejavy na Slovensku
            • Farár Alexander Šindelár vo funkcii starostu obce Piešťany
            • Osudy jezuitov v Spišskej Novej Vsi v časoch druhej svetovej vojny
          • 2023-02
            • Historické okolnosti súvisiace so zvolaním biskupskej synody v Kartágu v roku 251
            • Počiatky myšlianskeho prepošstva (1232 – 1262)
            • Constitutiones Synodales Ecclesiae Strigoniensis
            • Mons. ThDr. Ignác Fábry, čanádsky biskupský vikár a košický biskup
            • Význam a prínos rokovaní Vatikánu a Československa v 60. rokoch 20. storočia v živote katolíckej cirkvi v Československu
          • 2024-01
            • Vplyv svätováclavských legiend na hagiografické texty o svätých Borisovi a Glebovi
            • Kňazi z učiteľskej rodiny Cibulovcov
            • Slobodní v neslobode. Kľúčové odkazy kresťanských disidentov z obdobia komunizmu na Slovensku
            • Tridsať rokov Ekumenického spoločenstva cirkví a náboženských spoločností na území mesta Košice
            • Profil kandidáta propedeutika v Kňazskom seminári v Košiciach (2017 – 2023)
          • 2024-02
            • Kolekcia rukopisov Bodmer a Papyrus P72 (Bodmer VIII)
            • Život vybraných púštnych matiek a ich aplikácia pre spiritualitu žien
            • Počiatky a vývoj majetkov Hozywmezew – Zbudské Dlhé – za čias kráľov Arpádovskej dynastie a Anjouvcov (1268 – 1382)
            • „Lupi rapaces?“ Vývoj a formovanie postoja humanistu Leonarda Coxa k reformácii
            • Cyrillic documents on the history of Greek Catholics in Czechoslovakia 1918 – 1939
            • Adorácia sv. Krížu. Oltárny obraz z kostola kapucínov v Bratislave
          • 2025-01
            • Kostol Povýšenia svätého Kríža v Rozhanovciach vo svetle archívnych dokumentov
            • Listy Františka II. Rákóciho v Arcidiecéznom archíve v Košiciach
            • Pôsobenie Školských bratov na Učiteľskom ústave v Spišskej Kapitule a jeho štyria profesori
            • Kňaz Andrej Jura a jeho pôsobenie vo farnosti Gaboltov
            • Kardinál Jozef Tomko a jeho život v službe koncilu
        • Verba Theologica
          • 2022-01
            • Preaching from the Cross A Study of Paul’s Preaching
            • Podľa telesného vnímania – podľa vnímania Duchom: Rim 1,1-7 v skorších prekladoch a v novom slovenskom preklade
            • Tajomstvo ľudského poznania podľa Karla Rahnera
            • Via Media ako ekleziologický model a teologická metóda Johna Henryho Newmana (1801 – 1890)
            • Nadčasově didaktické pojetí Ježíšovy věci v díle Milana Machovce jako výzva k teologické reflexi
            • Aplikácia tomistického princípu dvojitého účinku na hraničné bioetické situácie
          • 2022-02
            • Proměny uskutečňování a vnímání synodality v dějinách katolické církve. Tři české synodální procesy 19.-21. století
            • Il fenomeno del paradosso nella visione ecclesiologica di Henri de Lubac
            • Náčrt teológie sviatostí podľa Ph. J. Rosata, jej aktuálnosť a inšpiratívny potenciál pre súčasný ekleziálny kontext
            • Recepcia Žalmu 110 v Liste Hebrejom
            • Aktuálne inšpirácie ekologickými podnetmi z myslenia Hildegardy z Bingenu
          • 2023-01
            • Synodality and the “Synodal Process”: Challenges and Opportunities, from the Episcopal Collegiality of Vatican II to the Catholic Church of Today
            • Synodalita oživuje prijatie ekleziológie Božieho ľudu a teológie miestnej cirkvi
            • Kristologický profil uzdravenia Šimonovej testinej: komparácia synoptických správ
            • Patočkova neskorá filozofia v kontexte duchovnej krízy súčasnej spoločnosti
            • Tvor věřící jest řeči pln: výzva hermeneutiky pro teologickou antropologii
            • Neurovedy, sloboda a determinizmus. Tomáš Akvinský v dialógu so súčasnými vedami o človeku
            • Náboženská skúsenosť a viera v živote človeka podľa Romana Guardiniho
          • 2023-02
            • Ateismus, modernismus, integrální katolicismus. K některým aspektům exkomunikace Alfreda Loisyho
            • Radosť v Prvom liste Solúnčanom
            • „Smlouva“ jako výzva k péči o stvoření
            • The Mystical Narrative as a Way of Revealing the Truth of Faith
            • Teologicko-pastoračné dôvody charitatívnej činnosti u Cypriána z Kartága
            • Drama politiky a otázka společného dobra podle Gastona Fessarda
          • 2024-01
            • Umělá inteligence a její spirituálně-teologická reflexe
            • Koncepcia „nekonečného“ ako možného východiska z krízy identity „ľudského“ u Emmanuela Lévinasa
            • Pojem Boha a Boží stvoriteľský akt vo filozofii G. W. Leibniza
            • The Anthropomorphic God of James Sterba
            • Ako kvietizmus oslabil dôveru v mystiku
          • Supplementum-2024
            • Biblická typológia a štruktúry obrazového rozprávania v stredoveku – príklad obetovania baránka
            • Špecifiká prekladu diel Johna Miltona inšpirovaných Bibliou
            • Vybrané problémy pravoslávneho misionárskeho prekladu do natívnych jazykov Ruského impéria (1721-1917)
            • Čo (ne)hovorí Nový zákon o hudbe a speve?
            • Chrám ako transformátor perspektívy
            • Žalm 40 v Liste Hebrejom 10
            • Prítomnosť Ježišovi blízkych osôb pri jeho ukrižovaní podľa kánonických evanjelií
            • Krása spasí svet. K prameňom estetiky v náboženskej filozofii Vladimira S. Soloviova
            • Téma rodinných a priateľských vzťahov v anglikánskych kázňach Johna Henryho Newmana
            • Sacrum v umeleckej inšpirácii
          • 2024-02
            • Hierarchické magisterium a akademická teologie
            • Boh v Liste Filemonovi
            • Vytvořit opět pravé katolické klima. K recepci pontifikátu Benedikta XVI. se zvláštním přihlédnutím na katolickou církev v České republice
            • Theological Aspects of the Celebration of Marriage in the Esztergom Tradition after the Council of Trent
            • Porovnanie emócie strachu v ponímaní antického Grécka s Knihou Judita
            • Identita človeka – možnosť alebo uskutočnenie? „Otvorenosť“ a „uzavretosť“ ľudského bytia v existencializme Pavla Straussa
          • 2025-01
            • Eucharistia u Descarta
            • Sensus fidei a jeho prínos k chápaniu vzťahov v Cirkvi
            • Diakonát žien a princíp rovnosti
            • Radosť a obeta v Liste Filipanom 2,17-18
            • Technologie v teologii papeže Františka: cesta k syntéze digitálního wellbeingu a spirituální gramotnosti
            • Spirituálna poézia Janka Silana ako odpoveď na proces sekularizácie spoločnosti
          • 2025-02
            • Boží ľud a Druhý vatikánsky koncil
            • Druhý vatikánský koncil mezi metadogmatem a pastorální synodou
            • Po šesťdesiatich rokoch: môže ešte koncil obohatiť dnešnú cirkev?
            • Aggiornamento: poznámky ke koncilní hermeneutice
            • Prínos Druhého vatikánskeho koncilu pre biblické vedy a jeho zužitkovanie v slovenskom prostredí
        • Transformational processes of the social and humanitarian sphere of modern Ukraine in the conditions of war
    • Publikačná činnosť
      • Databázy
      • Smernice a pokyny
      • Formuláre
      • Časté otázky
    • Kontakt
    UniverzitaUniverzitná knižnica

    Novinky

    Ing. arch. Rudolf Bizoň  vystavuje akvarely

    Ing. arch. Rudolf Bizoň vystavuje akvarely

    Vianočné sviatky

    Vianočné sviatky

    ELSEVIER Unlocking the Power of ScienceDirect

    ELSEVIER Unlocking the Power of ScienceDirect

    10.12.2025 sme ZATVORENÍ

    10.12.2025 sme ZATVORENÍ

    Prírastky kníh v UK KU: november 2025

    Prírastky kníh v UK KU: november 2025

    Prírastky nových titulov na pracoviskách UK KU v Ružomberku a v Košiciach v septembri a v októbri 2025.
    Rozvoj interkulturality na KU aj vďaka anglickým knihám

    Rozvoj interkulturality na KU aj vďaka anglickým knihám

    Vzácna výstava – ANDREJ HLINKA na poštových známkach – v Univerzitnej knižnici Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Vzácna výstava – ANDREJ HLINKA na poštových známkach – v Univerzitnej knižnici Katolíckej univerzity v Ružomberku

    Právo a verejné licencie – výskumné dáta, licencie na dáta, AI, softvér

    Právo a verejné licencie – výskumné dáta, licencie na dáta, AI, softvér

    Jozef Husovský: Minizamyslenia naživo

    Jozef Husovský: Minizamyslenia naživo

    Informačné interakcie 2025

    Informačné interakcie 2025

    Webinár o otvorenom prístupe pre autorov na Slovensku

    Webinár o otvorenom prístupe pre autorov na Slovensku

    Knižnica 17.11.2025 zatvorená

    Knižnica 17.11.2025 zatvorená

    Fotografisti vystavujú v UK KU medzinárodne.

    Fotografisti vystavujú v UK KU medzinárodne.

    Systémy hodnotenia tvorivej činnosti v zahraničí – príklady dobrej praxe

    Systémy hodnotenia tvorivej činnosti v zahraničí – príklady dobrej praxe

    V Univerzitnej knižnici Katolíckej univerzity v Ružomberku  zasadala Krajská odbočka Spolku slovenských spisovateľov

    V Univerzitnej knižnici Katolíckej univerzity v Ružomberku zasadala Krajská odbočka Spolku slovenských spisovateľov

    Semináre CVTI

    Semináre CVTI

    Odkrývanie našich dejín cez obrazy Martina Oscitý  v Univerzitnej knižnici KU v Ružomberku.

    Odkrývanie našich dejín cez obrazy Martina Oscitý v Univerzitnej knižnici KU v Ružomberku.

    Publishing Smart: Tools, Trends, and Tactics

    Publishing Smart: Tools, Trends, and Tactics

    ProQuest Day - stretnutie používateľov ProQuest a Web of Science

    ProQuest Day - stretnutie používateľov ProQuest a Web of Science

    TAJOMSTVO ZOBORSKÉHO KLÁŠTORA – Príbeh svätého Gorazda v ilustráciách

    TAJOMSTVO ZOBORSKÉHO KLÁŠTORA – Príbeh svätého Gorazda v ilustráciách

    »1234567

    Fakulty

    • Filozofická fakulta
    • Pedagogická fakulta
    • Teologická fakulta
    • Fakulta zdravotníctva

    Pre uchádzača

    • Ponuka štúdia
    • Prihláška na štúdium
    • Ubytovanie a stravovanie
    • Kontakt pre uchádzačov
    • Fotogaléria
    • Virtuálna prehliadka

    Pre študenta

    • Oznamy pre študentov
    • Študijný poriadok
    • Harmonogram štúdia
    • Elearning - moodle

    Univerzita

    • Kto sme
    • História
    • Vedenie univerzity
    • Rektorát
    • KU v médiách

    Sledujte nás

    • Aktuality
    • Kalendár
    • Facebook
    • Instagram
    • Youtube
    • Linkedin

    Sledujte nás cez náš pravidelný newsletter

    © 2021-2025 ku.sk. Všetky práva vyhradené. | Ochrana osobných údajov | Vyhlásenie o prístupnosti | Admin
    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
    Tvorba stránky WebCreators.sk | Webhosting - HostCreators