Ing. Anna Hrnčiarová Turčiaková, PhD.
Vysokoškolská učiteľka, Odborná asistentka

Kde ma nájdete
Bývalí zamestnanci
Hrabovská cesta 1
034 01 Ružomberok
Kancelária: 410
Telefón:
Email: anna.hrnciarova@ku.sk
Konzultačne hodiny
Streda | 11:30 - 13:00 |
konzultácie po predchádzajúcej dohode mailom
Profesijná charakteristika
Ing. Anna Hrnčiarová Turčiaková, PhD.
- je absolventkou Ekonomickej univerzity v Bratislave.
- Po ukončení vysokoškolského štúdia v roku 1984 začala svoju profesionálnu kariéru ako kontrolórka dane z príjmov fyzických osôb Daňového riaditeľstva Žilina, pracovisko Daňový úrad Liptovský Mikuláš.
- V roku 1997 sa stala riaditeľkou a konateľkou holdingovej spoločnosti. V tejto pozícii manažovala hlavné riadiace procesy holdingu a zodpovedala nielen za ekonomiku, obchodnú stratégiu, cenovú politiku, marketing, riadenie zmien a rozvojových trendov, ale tiež za konkurenčnú pozíciu holdingovej spoločnosti na trhu.
- Doplnkové pedagogické štúdium absolvovala v roku 2012 na Pedagogickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku.
- V roku 2015 úspešne absolvovala doktorandské štúdium na Ekonomickej univerzite v Bratislave, Podnikovohospodárska Fakulta so sídlom v Košiciach, odbor Ekonomika a manažment podniku.
- Počas svojej manažérskej kariéry poskytovala odborné konzultácie vysokoškolským študentom pre účely záverečných prác a zabezpečovala odbornú prax pre študentov.
- Od 1. 9.2020 pôsobí ako vysokoškolský pedagóg na Katedre manažmentu Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku, kde svoje dlhoročné skúsenosti z praxe implementuje do vysokoškolského vzdelávania študentov v oblasti ekonomiky a manažmentu podniku a tiež v oblasti daní podnikateľských subjektov.
- Významne sa angažuje v oblasti prepojenia vysokoškolského vzdelávania s potrebami praxe a skvalitnenia prípravy budúcich absolventov pre prax.
Publikácie
- (V3) VRÁBLIKOVÁ, Mária [Autor, 34%] ; HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. [Autor, 33%] ; BARANOVÁ, Miroslava [Autor, 33%]. Tourism as a factor of local and regional development / [recenzované]. – DOI 10.21272/mmi.2023.1-17. In: Marketing and Management of Innovations [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Sumy (Ukrajina) : Sumy state university. – ISSN 2218-4511. – ISSN (online) 2227-6718. – TUTPR signatúra E067764. – Roč. 14, č. 1 (2023), s. 199-212 [tlačená forma] [online]
- (V3) VRÁBLIKOVÁ, Mária [Autor, 34%] ; HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. [Autor, 33%] ; BARANOVÁ, Miroslava [Autor, 33%]. Prínos cestovného ruchu k lokálnemu a regionálnemu rozvoju – [recenzované]In: Exclusive journal [textový dokument (print)] : economy and society and environment. – Prešov (Slovensko) : eXclusive marketing. – ISSN 1339-0260. – Roč. 11, č. 1 (2023), s. 49-57 [tlačená forma]
- (AFD) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna.. [Autor, 100%] Odmietanie privátnej značky spotrebiteľmi = Rejection of private label by consumer [Autor, 100%]. – [recenzované]. – DOI 10.54937/refl.2023.7.1.21-36In: Reflexie [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : kompendium teórie a praxe podnikania. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 2585-7428. – ISSN (online) 2730-020X. – Roč. 7, č. 1 (2023), s. 21-36 [tlačená forma] [online]
- (V3) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Rejection of private brand by consumer /[Autor, 100%]. – [recenzované]
In: Interdisciplinarity in Theory and Practice [elektronický dokument] : Journal for Presentation of Interdisciplinary Approaches in Various Fields. – Arad (Rumunsko) : Adoram. – ISSN 2344-2409. – č. 25 (2022), s. 22-29 [online] - (AFD) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. [Autor, 100%] Personnel Marketing and Personnel Management in the Practice of Small and Medium-sized Enterprises / ; The Poprad economic and management forum 2022, 4 [10.11.2022-11.11.2022, Poprad, Slovensko]. – [recenzované]In: The Poprad economic and management forum 2022 [elektronický dokument] : conference proceedings from international scientific conference 10th – 11th November 2022 Poprad, Slovak Republic / Madzík, Peter [Zostavovateľ, editor] ; Askarnia, Masoud [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Poprad (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2022. – ISBN 978-80-561-0995-3, s. 423-430 [online]
- (V3) ČARNOGURSKÝ, Karol, DIAČIKOVÁ, Anna, HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Vnímanie vybraných vôní vo výskumnej vzorke študentov pre využitie v odbore aróma marketingu. In: Reflexie [textový dokument (print)] : Kompendium teórie a praxe podnikania. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku– ISSN: 2730-020X. Roč. 6, č. 1 (2022), s. 20-35 [tlačená forma] DOI 10.54937/refl.2022.6.1.20-35
- (AFD) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Reverse mentoring as a Human Resources Marketing Tool . The Poprad Economic and Management Forum 2021, 3 [14.10.2021, Poprad, Slovensko]. – [recenzované]
In: The Poprad Economic and Management Forum 2021 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Madzík, Peter [Zostavovateľ, editor] ; Janošková, Mária Ria [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU, 2021. – ISBN 978-80-561-0888-8, s. 50-58 [tlačená forma] [online] - (ADF) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Vybrané aspekty problematiky privátnych značiek. In: Reflexie [textový dokument (print)] : kompendium teórie a praxe podnikania. – Ružomberok (Slovensko) : Katolícka univerzita v Ružomberku. VERBUM - vydavateľstvo KU. – ISSN 2585-7428. – Roč. 5, č. 2 (2021), s. 12-23 [tlačená forma]
- (ADF) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Vybrané aspekty category managementu v praxi potravinárskeho podniku. In Výkonnosť podniku: vedecký časopis Výskumného ústavu ekonomiky a manažmentu [elektronický zdroj]. - Poprad: Výskumný ústav ekonomiky a manažmentu v Poprade, 2013. ISSN 1338-435X, 2013, roč. 3, č. 1, s. 82-87 online. Požaduje sa Microsoft Internet Explorer. Dostupné na internete: <http://www.vusem.sk/public/userfiles/files/VP20131b.pdf>.
- (ADF) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Privátna značka - príležitosť pre predajcov, výrobcov aj zákazníkov. In Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave. - Bratislava: Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2013. ISSN 1337-9313, 2013, roč. 5, č. 2, s. 6-13.
- (ADF) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Aspekty strategického rozvoja privátnej značky slovenského obchodného reťazca. In Studia commercialia Bratislavensia : scientific journal of Faculty of Commerce, University of Economics in Bratislava. - Bratislava: Obchodná fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave, 2013. ISSN 1337-7493, 2013, roč. 6, č. 23, s. 348-356.
- (ADF) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Spotrebiteľské odmietanie privátnych značiek. In Ekonomické rozhľady : vedecký časopis Ekonomickej univerzity v Bratislave. - Bratislava: Ekonomická univerzita v Bratislave, 2014. ISSN 0323-262X, 2014, roč. 43, č. 1, s. 99-111. Dostupné na internete: <http://www.euba.sk/veda-a-vyskum/utvary-riadene-prorektorkou-pre-vedu-a-doktorandske-studium/ekonomicke-rozhlady/preview-file/er1_2014_hrnciarovaturciakova_fulltext-15720.pdf>.
- (ADF) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Značka v podnikovej praxi. In Podniková revue: vedecký časopis Podnikovohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach. - Košice: Podnikovohospodárska fakulta EU so sídlom v Košiciach, 2014. ISSN 1335-9746, 2014, roč. 13, č. 31-32, s. 72-78.
- (AED) PRUŽINSKÝ, Michal - HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Vzťahový marketing s dodávateľmi. In Marketingové trendy v znalostnej spoločnosti : zborník vedeckých statí 2. - Ružomberok: Verbum, 2013. ISBN 978-80-561-0067-7, s. 164-172.
- (AED) PRUŽINSKÝ, Michal - HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Trends in brand policy. In Marketingové trendy v znalostnej spoločnosti : zborník vedeckých statí 3 [elektronický zdroj]. - Ružomberok: VERBUM, 2014. ISBN 978-80-561-0143-8, s. 163-168 CD-ROM.
- (ADE) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. O efektívnosti a rizikách politiky "privátnej značky". In Mižnarodnij naukovij visnik. - Užgorod : Zakarpatskij deržavnij universitet, 2013. ISSN 2218-5348, 2013, vip. 6, s. 292-298.
- (AFD) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Rozhodovanie obchodníkov medzi privátnou značkou a značkou výrobcu. In Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania : zborník recenzovaných príspevkov z 1. medzinárodnej vedeckej konferencie : 24. - 25. október 2013 Košice, Slovensko [elektronický zdroj]. - Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2013. ISBN 978-80-225-3730-8, s. 180-186 CD-ROM.
- (AFD) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. The phenomenon of private labels. In MERKÚR 2013 : the proceedings of the international scientific conference for PhD students and young scientists : Bratislava, December 5 - 6, 2013 [elektronický zdroj]. - Bratislava: Publishing house EKONÓM, 2013. ISBN 978-80-225-3764-3, s. 133-140 [CD-ROM].
- (AFD) MIHALČOVÁ, Bohuslava - PRUŽINSKÝ, Michal - HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Increasing the company´s competitivenes of tourist services. In International Workshop on Knowledge Management. 9th International Workshop on Knowledge Management: proceedings : Bratislava, October 17-18, 2014 [elektronický zdroj]. - Bratislava: Vysoká škola manažmentu v Trenčíne, 2014. ISBN 978-80-89306-26-8, [P. 1-10] [CD-ROM].
- (AFD) PRUŽINSKÝ, Michal - MIHALČOVÁ, Bohuslava - HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Konkurencieschopnosť podniku. In Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania. Medzinárodná vedecká konferencia. Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania : zborník recenzovaných príspevkov z 2. ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie : Košice, 23. - 24. október 2014 [elektronický zdroj]. - Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2014. ISBN 978-80-225-3982-1, s. 84-92 CD-ROM.
- (AFD) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Značková politika v marketingovej stratégii. In Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania. Medzinárodná vedecká konferencia. Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania : zborník recenzovaných príspevkov z 2. ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie : Košice, 23. - 24. október 2014 [elektronický zdroj]. - Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2014. ISBN 978-80-225-3982-1, s. 223-229 CD-ROM.
- (BEE) HRNČIAROVÁ TURČIAKOVÁ, Anna. Determinanty výroby privátnych značiek. In Mižnarodnij naukovij visnik. - Užgorod: Užgorodskij nacionaľnij universitet, 2014. ISSN 2218-5348, 2014, nr. 8, s. 270-276.
Vlastné
Pedagogická a vedecko-výskumná oblasť:
- Podnikanie malých a stredných podnikov v SR
- Logistika
- Ekonomika a manažment podniku
- Dane podnikateľských subjektov