Publikácie
Autor/Kolektív: | PhDr. Katarína Kohútová, PhD., prof. PhDr. Erich Petlák CSc. |
---|
Ďalší autori: | Albín Škoviera |
---|
Vydavateľstvo: | VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku |
---|
Rok vydania: | 2019 |
---|
ISBN: | 978-80-561-0673-0 |
---|

ČLÁNKY – WOS, SCOPUS:
BARANOVSKÁ, A., PETLÁK, E., DOKTOROVÁ, D. 2017. Relationship between dimensions of creativity, dependency and independency from the field, need and ability to achieve cognitive CLOSURE. In Ad Alta, č. 2, 2017, s. 14 – 19, ISSN 1804-7890.
PETLÁK, E. 2019. School Culture and The RelatedIssues. In Ad Alta, č. 9, str. 227 -234, ISBN 1804-7890.
PETLÁK, E., SCHACHL, H. 2019. Neurodidactics and its perception by teachers in Slovakia. In: New Educational Review. International scientific journal. ISSN 1732-6729, roč. 57, č. 3 s. 161-172.
PETLÁK, E., TIŠŤANOVÁ, K., JUSCZYK, S. 2019. UndesirableBehaviour of Pupils Towards Teachers in Slovak Schools. In The Education New Review, č. 1, roč. 55, str. 170 – 184, ISSN 1732-6729.
KOHÚTOVÁ, K., ALMAŠIOVÁ, A., PETLÁK, E. 2021.Typology of teachers in terms of perceived students’ misbehavior – differences in teachers’ self-efficacy. In Pedagogika – Lituan, č. 2, vol 142, str. 105 – 116, ISSN 1392-0340.
KOHÚTOVÁ, K., PETLÁK, E., SCHACHL, H. 2021. Typology of Adolescents in Terms of Risk Behavior – Differentiation in Terms of Parental Conditions. In The Education New Review. č. 1, vol.63, ISSN 1732-6729.
PETLÁK, E. 2021. Self-Reflekction as Basis of a Teacher´s Work.Samorefleksija kot osnova učteljevega dela. Didactica Slovenica - pedagoška obzorja, č. 3 - 4, ISSN 0353-1392.
PETLÁK, E. 2022 Action Research - throughthe Eyes of Teachers. Akcijsko raziskovanie - vidik učiteljev. 2022. Didactica Slovenica - pedagoška obzorja, č. 3 - 4, vol. 37 ISSN 0353-1392.
KNIŽNÉ PUBLIKÁCIE:
PETLÁK, E. 1997. Všeobecna didaktika. Bratislava : IRIS, ISBN 80-88778-49-2.
PETLÁK, E. 1998. Málotriedna škola. Bratislava : MC, ISBN 80-88796-71-7.
PETLÁK, E. 2000. Pedagogicko-didaktická práca učiteľa. Bratislava : IRIS, ISBN 80-89018-05-X.
PETLÁK, E. - Komora, J. 2003. Vyučovanie v otázkach a odpovediach. Bratislava : IRIS, ISBN 80-89018-48-3.
Hupková, M. - PETLÁK, E. 2004. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. - Bratislava : IRIS, ISBN 80-89018-77-7.
PETLÁK, E. 2004. Všeobecná didaktika. /2. prepracované vydanie/. Bratislava : IRIS, ISBN 80-89018-64-5.
PETLÁK, E. 2005. Kapitoly zo súčasnej didaktiky : IRIS, ISBN 80-89018-89-0.
PETLÁK, E. 2006. Klíma školy a klíma triedy. - Bratislava : IRIS, ISBN 80-89018-97-1.
PETLÁK, E., JUSZCZYK, S., SEIDLER, P, 2006. New Trends in the Pedagogy of a Child. Nitra UKF, ISBN 80-8050-952-2.
PETLÁK, E., Grofčíková, S., Zaťková, T. 2007. Modernizácia didaktických postupov vo vyučovaní. - Nitra : UKF, ISBN 978-80-8094-250-2.
PETLÁK, E. - Fenyvesiová, L. 2009. Interakcia vo vyučovaní. Bratislava : IRIS, ISBN 978-80-89256-31-0.
PETLÁK, E., Valábik, D., Trníková, J. 2009. Vyučovanie - mozog - žiak : Úvod do problematiky mozgovokompatibilného učenia. Bratislava : IRIS, ISBN 978-80-89256-43-3.
PETLÁK, E. 2012. Inovácie v edukačnom procese. Dubnica na Váhom : DTI, ISBN 978-80-89400-39-3.
PETLÁK, E. 2014. Aktuálne otázky edukácie v otázkach a odpovediach. Bratislava : I RIS, ISBN 978-80-8153-021-0.
PETLÁK, E. Baranovská, A. 2016. Stres v práci učiteľa a syndróm vyhorenia. Bratislava : Wolters Kluwer, ISBN 978-80-8168-450-0.
PETLÁK, E. 2016. Všeobecná didaktika. /3. prepracované vydanie./ Bratislava, IRIS, str. 322, ISBN 978-80-8153-064-7.
PETLÁK, E. 2019. Motivácia v edukačnom procese. Bratislava : Wolters Kluwer, ISBN 978-80-571-0150-5.
PETLÁK, E. 2020. Inovácie v edukácii. Bratislava : Wolters Kluwer, ISBN 978-80-571-0267-0.
KNIŽNÉ PUBLIKÁCIE - ZAHRANIČIE:
PETLÁK, E., Komora, J. 2006. Nauczanie w pytaniach i odpowiedzach. Warszawa : Akademickie Wydawnictwo ŽAK, ISBN 83-89501-56-2.
PETLÁK, E. 2007. Klimat szkoly, klimat klasy.... Warszawa : Wydawnictwo Akademickie ŹAK, ISBN 978-83-89501-65-3.
PETLÁK, E. 2008. Pädagogisch-didaktische Arbeit eines Lehrers. /Pedagogicko-didaktická práca učiteľa./ Mníchov : Grin Verlag fűr Akademische Texte, ISBN 978-3-640-13363-5.
PETLÁK, E., Trníková, J. 2010. Neurodidaktik und Lehre: Eine Einführung in das Thema gehirnkompatibles Lernen. /Neurodidaktika a vyučovanie: úvod do problematiky mozgovokompatibilného učenia./ Norderstedt : GRIN Verlag, ISBN 978-3-640-68600-1.
PETLÁK, E., Fenyvesiová, L. 2012. Przyjazna szkola. Krakow : Wydawnictwo PETRUS, ISBN 978-83-7720-061-2.
PETLÁK, E. 2017. Innowacje w nauczaniu szkolnym. Krakow : Petrus, ISBN 978—83-7720360-6.
VÝBER - KAPITOLY V MONOGRAFIÁCH (Domáce):
PETLÁK, E.: Osobnosť učiteľa a jeho kompetencie. K didaktickým otázkam v súčasnej škole. In: Petlák, E. a kol.: Škola a súčasnosť. Nitra: PF UKF, 2001, ISBN 80-8050-468-7, str. 24-63.
PETLÁK, E.: Vzdelávanie, rozvoj a certifikácia učiteľov. Bratislava : ÚIPŠ, 2003. In Získavanie, rozvoj a udržiavanie efektívnosti učiteľov, s. 58-67.
PETLÁK, E.: Kompetencie učiteľa. Pohľady na prax. Bratislava : IRIS, 2004. - 135 s. ISBN 80-98018-77-7. In Sebareflexia a kompetencie učiteľa.
PETLÁK, E. Diferenciacia ako prostriedok zefektívnenia pedagogickej činnosti v školských zariadeniach. In PETLÁK, E.. a kol. 2005. Diferenciacia ako prostriedok zefektívnenia pedagogickej činnosti v školských zariadeniach., ISBN 80-8050-900-X. s. 5- 38.
PETLÁK, E.: Didaktika súčasnosti a budúcnosti. - Bratislava : IRIS, 2005. - 189 s. - ISBN 80-9018-89-0. In Kapitply zo súčasnej didaktiky. PETLÁK, E. a kol.,, s.7-39.
PETLÁK, E. 2006. Pedagogicko-didaktické aspekty motivácie. In: Pedagogicko-didaktické aspekty motivácie žiakov do učebnej činnosti. /Úvodné štúdie k výskumnej úlohe VEGA – 1/3676/06/. Nitra . PF UKF, 2006, ISBN 80-8094-008-8, str. 3-9.
PETLÁK, E.: Niektoré pohľady na neuropedagogiku a neurodidaktiku, 2010. In Neuropedagogika a vyučovanie. Nitra : UKF, ISBN 978-80-8094-744-6, s. 5-22.
PETLÁK, E.: Úlohy učiteľa a školy v súčasnosti a budúcnosti, 2009. In: Učiteľské povolanie v podmienkach súčasnej spoločnosti. - Trnava : UCM, ISBN 978-80-8105-106-7, s. 209-222.
PETLÁK, E.: Vybrané pohľady na edukáciu, 2011. In Kapitoly zo súčasnej edukácie. - Nitra : IRIS, ISBN 978-80-89256-62-4, s. 11-23.
PETLÁK, E. 2017. Úloha učiteľa ZŠ a SŠ. In Hanuliaková, J. a kol. 2017. Stratégia bezpečnej školy. str. 16-24, SBN 978-80-7511-2709-9.
PETLÁK, E.: 2017. Výchova a vzdelávanie v súčasných spoločenských zmenách. In PETLÁK, E., Siváková, G., Škoviera, A. Devalvačné prejavy žiakov voči učiteľom. Ružomberok : Verbum, str. 26-39, ISBN 978-80-561-0470-5.
PETLÁK, E. 2017. Autorita učiteľa a edukačné súvislosti. In Autorita učiteľa a klíma edukačného procesu. Pedagogica Actualis IX. Trnava : FF UCM, str. 212-222, ISBN 978-80-8105-848-6.
VÝBER - KAPITOLY V MONOGRAFIÁCH (Zahraničné):
PETLÁK, E. 2004. Aktuálnosť diferenciácie v transformačných premenách školstva. In Jusczyk, S, Petlák, E.: Wybrane problemy edukaczyjne – konfrontacje polsko-slowackie. Toruň: WAM, 2004, ISBN 83-7322-823-3, str. 201-213.
PETLÁK, E.: Teraźniejszość i przylosść dydaktyki. 2007. In Sczepańska - Woszczyna, K., Dacko – Pikiewicz, Z.: Edukacja wobec rynku pracy i integracji europejskiej. Dabrowa Gornica : WSB, 2007, ISBN 978-83-88936-32-6, str.172-190.
PETLÁK, E. - JABLONSKÝ, T. - MATUŠOVÁ, S. 2013. APPROCCI INNOVATTIVI. NELL´INSEGNAMENTO SCOLASTICO. Piazza dell Ateneo Salesiano, Rím, Taliansko 2013. ISBN 978-88-2013-0834-5.
PETLÁK, E. 2013. Szkola i nauczyciele w Slowacji po roku 1989. Rynek pracy pedagógow. Bariery i perspektiwy. Wyźsza szkola biznesu w Dabrowie Górniczej, 2013 ISBN 978-83-628997-24-7 s. 103-116.
PETlÁK, E. 2014. Internet i nauczanie – mozliwoscci i zagroženia. In Morańska, D., Wójcik, K.: Multimedianywymiaredukacji. Dabrowa Gornicza, 2014, ISBN 978-83-62897-53-7. s. 331 – 348.
PETLÁK, E. 2014. School culture and therelatedissues. In Nowosad, I.: School Quality and Culture. Wydawnictwo Adam Marschalek :Toruń 2014, ISBN 978-83-8019-329-1, s. 4 – 26.
PETLÁK, E. 2015. Nowetendencje w nauczaniuai w pedagogike. In J. Juszczyk – Rygallo: Wielowymiarowość wspólczesnej edukacji dziecka. Czestochowa: Wydawnictwo S. P Akademiiim. Dlugosza w Czestochowej, ISBN 978-83-7455-474-9, s. 283 – 298.
PETLÁK, E. 2016. Kultura szkoly oraz powiazane z niakwestia. In Karmolinska – Jagodzik, E., Nowosad, I., Soroka – Fedorczuk: Edukacja w kulture, kultura (w) edukacji. Zielona Góra : Wydawnictwo internetowo, ISBN tlač: 978-83-7859-651-6, ISSN e-book: 978-83-7859-652-3, str. 17-34.
PETLÁK, E. 2017. Učiteľ a vyučovanie v 21. storočí. In Rostańska, E., Marzec, B.,Wójcik, K.: Edukacja dziecka. Różnorodność perspektyw i działań. Dabrowa Gornica : Wydawnictwo WSBISBN 978- 83-65621-20-7, s. 51-61.
PETlÁK, E. 2014. Internet i nauczanie – mozliwoscci i zagroženia. In Morańska, D., Wójcik, K.: Multimedianywymiaredukacji. DabrowaGornicza, 2014, ISBN 978-83-62897-53-7. s. 331 – 348.
PETLÁK, E. 2014. School culture and therelatedissues. In Nowosad, I.: School Quality and Culture. Wydawnictwo Adam Marschalek :Toruń 2014, ISBN 978-83-8019-329-1, s. 4 – 26. PETLÁK, E. 2015. Nowetendencje w nauczaniuai w pedagogike. In J. Juszczyk – Rygallo: Wielowymiarowość wspólczesnej edukacji dziecka. Czestochowa: Wydawnictwo S. P Akademiiim. Dlugosza w Czestochowej, ISBN 978-83-7455-474-9, s. 283 – 298.
PETLÁK, E. 2016. Kultura szkoly oraz powiazane z niakwestia. In Karmolinska – Jagodzik, E., Nowosad, I., Soroka – Fedorczuk: Edukacja w kulture, kultura (w) edukacji. Zielona Góra : Wydawnictwo internetowo, ISBN tlač: 978-83-7859-651-6, ISSN e-book: 978-83-7859-652-3, str. 17-34.
Petlák, E. 2017. Učiteľ a vyučovanie v 21. storočí. In Rostańska, E., Marzec, B.,Wójcik, K.: Edukacja dziecka. Różnorodność perspektyw i działań. Dabrowa Gornica : Wydawnictwo WSBISBN 978- 83-65621-20-7, s. 51-61.
PETLÁK, E. 2016. Úloha učiteľa pri prevencii na ZŠ a SŠ. In: Hanuliaková, J. a kol. Stratégia tvorby